Aprilia SR Max 300cc

wat ik ook niet helemaal begrijp is dat na al die jaren nexus 300, het aantal pk's gelijk blijft. zit daar geen ontwikkeling in? vreemd
 
filmje nexus met da costa en andere uitlaat.

piaggio is bezig met een geheel nieuw 350 cc . mogelijk eind van het jaar of begin 2012 als eerste in de beverly en mp3 succes stories {meest verkocht} daarna ook in ???
 
Zou t begrijpelijk vinden dat ze de naam/merk en kleuren veranderen en de 350 eronder hangen, om duidelijk n verschil te maken.
Die 300 aanduiding kan wel s nep zijn
 
op verschillende sites gekeken ook van kymco ,en elke keer komt er weer een ander vermogen uit.
Bij de scooterexpressdag in rotterdam een rondje gereden op de kymco people gt 300i, en hij voelt lekker krachtig aan, veel koppel ,ik had echt het idee dat hij sneller zou zijn dan de honda sh 300 maar van scooterexpress zeiden ze dat honda toch sneller optrok.
wel het idee dat de kymco met storm tegen wind zich er makkelijk doorheen zou slaan, hij reed erg lekker, alleen jammer dat de ruimte onder het zadel zo klein is,bij honda ook trouwens.
hier bij deze site geven ze 28,7pk op voor de kymco;
Kymco
 
Laatst bewerkt:
Allemaal leuk dat die anderen meer vermogen hebben (nou ja, eigenlijk niet ;) ), maar kijk s hoe mooi deze scoot is.
Zou m zonder proefrit nog kopen! Zeker als t n 350 wordt.
 
Zuunig,
Dat zag ik ook.
Heb in scooterexpres de test gelezen van de kymco GT en GP800.

Ferry,
Hou je het droog vannacht _O-
Je hebt gelijk, het is een plaatje om te zien en hoeft niet te importeren of overjarig model.

Ben benieuwd welke dealer hier in de regio het eerst een demo heeft staan.
Roke of Goedhart ?

EDIT:
korting als we er 2 of 3 tegelijk kopen.
 
Laatst bewerkt:
ik heb een scarabeo 300 , ik heb er net nog 50 km mee gereden en dacht die 350cc vind ik niet echt nodig, bij 100km/u het gas half open ,power genoeg eigenlijk, na een ritje denk ik elke keer weer , wat rijdt dat toch lekker.

opabert , hoeveel kilometer heb je nu op je cube staan??
en heb je het nu nog steeds koud met dit weer , of is het nu warm genoeg??
 
Laatst bewerkt:
wat ik ook niet helemaal begrijp is dat na al die jaren nexus 300, het aantal pk's gelijk blijft. zit daar geen ontwikkeling in? vreemd
Ben geen ingenieur, maar als Piaggio meer vermogen en wel binnen de EU richtlijnen uit de Quasar kan halen, dan was dit allang gedaan zijn.

De Gilera stal moet je zien als een etalage voor de motorblok uitvoeringen die Piaggio voert en in de meest sportieve jasje gestopt.

Dus als er idd een 350 Piaggio blok komt, dan wordt deze eerst in het parade paardje van Piaggio gehangen, de Beverly. Daarna Gilera in de Nexus 350 (verwacht niet dat er gekozen wordt voor een andere naam), de etalage moet wel actueel en representatief zijn.

Met de komst van de Piaggio 350 wordt ineens de Nexus 300 naar NL gehaald en het niet goed draaiende Aprillia binnen de Piaggio groep, krijgt de Nexus 300 toegeschoven genaamd SR Max.

Lijkt mij duidelijke signalen dat Piaggio de weg aan het vrij maken is voor de komst van de 350 en de SR Max geen 350 uitvoering zal gaan worden op de korte termijn.
 
iopabert , hoeveel kilometer heb je nu op je cube staan??
en heb je het nu nog steeds koud met dit weer , of is het nu warm genoeg??
Okee,
is het zelfde blok en loopt als een speer.
Staat nu op 16000km op.
NIX, ( zie hem nooit meer ) heeft waarschijnlijk de meeste KM op de Cube.
Het gaat mij puur om de kuip + scherm.
Krijg hoofdpijn als ik langdurig ( amsterdam / Leiden ) op de snelweg heb gereden.
Dat is 1 reden, de andere reden is iets meer prik op de snelweg om makkelijker 120/130km/h te cruisen voor lange afstand.
Wat bedoel je met Koud hebben ?
Ik kan niet heel lang (meer) rijden door andere oorzaak.
Maar laatste maanden mag ik niet klagen.

chopper_cooper;
Jouw uitleg zou wel eens waarheid kunnen zijn.
NEXUS voeren ze niet in NL, dan maar de SR max :Y

Ferry,
zodra ik iets weet of hoor, ben jij de eerste.
Andersom, dan graag ook berichtje.
 
Laatst bewerkt:
ja, opabert je klaagde in de winter dat je steeds meer last van de kou kreeg in verband met ouder worden, heb ik zelf ook last van, 10 graden gaat wel maar veel kouder vindt ik niet leuk meer, terwijl ik vroeger met tien graden vorst ook gerust opstapte, ik krijg ook steeds meer moeite met de winters.
 
Zuunig,
kort offtopic,
Correct klopt, ik rij niet meer tijdens koud weer.
Graad of 15 a 20 bevalt mij beste.
30 graden is mij weer te heet ;)
Helaas vindt ik de Cube met windscherm, niet om aan te zien.

Maar deze max heeft mooie kuip tegen rijwind ;)
Dan nog de kappen vd nexus er op.
Doet mij weer denken aan mijn ouwe HONDA 750-Four met Originele Windjammer er op.
Zat als een prins te paard en reden wij de benelux door.

Alleen al om deze reden heb ik belang in NEXUS of de SRmax.
 
opabert, toen ik mijn oog liet vallen op de scarabeo, kon ik daar niet op proefrijden, maar wel op een cube 300 met groot windscherm, na een klein rondje wist ik genoeg, dat 300cc motortje beviel me uitstekend, en ik vond dat grote windscherm ook erg lelijk op de cube, op de cube 250 zat nog een klein schermpje , al zouden ze dat nu wat langer gemaakt hebben, dan zouden er mogelijk veel meer cubes verkocht worden. Constant 120km/u rijden zonder scherm wordt je snel zat.
de srmax ziet er inderdaad erg goed uit, en met scherm.
op een spaanse site zag ik meer info over de 350cc blok ,{even opzoeken en vertalen}
 
geschreven in scootermania op 28 januari 2011
Van scootermania.es gingen ze naar pontedera Italie om de mp3 yourban 300 te bekijken, en vroegen of het waar was dat ze bezig waren met een 350cc, voor de beverly.
en ze gaven inderdaad toe dat ze daar mee bezig zijn,
de motor Quasar 278 cc die piaggio heel veel succes heeft gegeven in het 300cc gama, zit aan de limiet wat betreft capaciteit en rendement/{vermogen}.
en om het succes van kymco/honda te stoppen die meer kracht en prestaties leveren {pk}
hebben ze bij piaggio besloten om een totaal nieuwe motor te bouwen met een cilinder met 350cc.
{het master 500cc blok is een beetje te zwaar voor het 300cc gamma}
om dat het verschil met honda en kymco groot is wat betreft vermogen wil piaggio met de nieuwe 350cc motor de markt terug winnen , naar zich toe trekken. een offensief om het in piaggio z'n voordeel te beslissen.
de vraag is hoeveel duurder wordt de 350cc en zijn de mensen bereid om dit te betalen,en of de hogere prestatie genoeg is om de mensen over te halen om meer te betalen.
het eerst gekozen model om de 350 cc in te bouwen is de beverly, omdat die het meest verkocht wordt en omdat het chassis bijna niet gewijzigd hoeft te worden en dat de remmen en vering al goed genoeg zijn voor een motor met meer prestaties.
er gaan geruchten dat in oktober 2011de beverly komt maar misschien is dat te vroeg, maar waarschijnlijk op de tentoonstellingen aan het eind van het jaar zal de beverly met nieuwe motor wel verschijnen en dan in het voorjaar van 2012 verkocht gaan worden.

dus ,er komt een 350cc om de concurrentie van honda en kymco 300cc een slag toe te brengen, om verloren markt aandeel terug te winnen.
te beginnen met de beverly 350.
en mogelijk ook in andere modellen van het piaggio gama als de geheel nieuwe motor een beetje makkelijk in het chassis van een bepaald model past, en er verder niet te veel gewijzigd hoeft te worden zoals vering, remmem ect.
{dus als de ruimte in het chassis van de vespa gts 300 te klein is bijvoorbeeld dan slaan ze die denk over}
http://www.scootermania.es/blog/piaggio-beverly-350-ie/
 
Laatst bewerkt:
Zuunig,

Klopt over het scherm.
Ik heb al zitten kijken of ik ergens een NEXUS gelijkend scherm kon vinden en dan pas maken op de cube.
Net als jij op de scarebeo heb ik zo ontzettend veel lol met de cube ;)

De kuip en de cockpit zou de enigste reden zijn om over te stappen naar de Sr max (nexus ) als er dan ook nog iets zwaarder blok onder zit, dan is / wordt het denk ik een groot succes voor Aprilia.
De altantis, Burgman of Honda vindt ik 'lomp' ogende dingen en de Tmax eigenlijk te hoog geprijst.
SRmax / Nexus vindt ik een tussen weg voor een sportief en toer ogende scoot.

Ferry,
ik heb levertijd+prijs uitgezet bij mijn eigen en 2x andere dealers, maar nog niets gehoord.
Misschien morgen, anders ga ik zelf bellen.
 
opabert de gilera wordt denk ik niet veel verkocht in nederland de aprilia wel, maar de sr max komt misschien voorlopig niet of helemaal niet naar nederland, {dat weet je maar nooit}
de sr max is zeker een sportief en stoer ogende scooter met scherm, wat maken Italianen toch mooie dingen.
misschien kan je beter een email naar piaggio nederland sturen of bellen of de sr max komt.
misschien past de nieuwe 350cc motor wel helemaal niet in het nexus chassis.
300 cc gaat ook best, maarja een paar pk erbij zou leuk zijn om een keer 160km/u te rijden.
 
Ik zal morgen s gaan rondbellen of en wanneer de sr max komt.

Die 350 moet toch makkelijk passen, aangezien er ook n nexus 500 bestaat? Die heeft toch exact dezelfde afmetingen als de nexus 300 / 125?
 
Terug
Bovenaan Onderaan