Aprilia SRV 850 met touchdown

Berend05

Rookie
3 jun 2012
2
0
Nijmegen
Sinds begin juni 2012 heb ik een SRV 850 aangeschaft.
Zijn er op dit forum nog meer mensen die ervaring hebben met deze scooter?
Ik ben er zelf zeer tevreden over en heb er al 1 week mee door de oostenrijkse en italiaans bergen mee gereden.
Ducs en Ninja rijders proberen iedere keer van me weg te lopen........echter zonder succes. Behalve op het rechte stuk lukt het een Ninja zeker wel.
Wel direct 1 probleem met de scooter en dat is dat de standaard direct verwijdert moet worden omdat deze erg snel de grond raakt.
Dan volgt er wel weer een ander probleem en dat is de zijstandaard aan de linkerzijde en de kuip en de rechterzijde welke contact maken in de bochten.
De vering achter al op zijn zijn hardste stand gezet echter is de vering voor niet te verstellen.
Iemand hier een oplossing voor?
 
Zul je net zien, dat als je die kuipdelen en standaard hebt verwijderd, de uitlaat en vario de grond raken, en als je die hebt verwijderd, de stuuruiteinden. Dat laatste schijnt soms gevaarlijk te zijn. Dus voorzichtig proberen hè.

Succes! ;)
 
Zul je net zien, dat als je die kuipdelen en standaard hebt verwijderd, de uitlaat en vario de grond raken, en als je die hebt verwijderd, de stuuruiteinden. Dat laatste schijnt soms gevaarlijk te zijn. Dus voorzichtig proberen hè.

Succes! ;)


hehe :+
 
Da's wel vervelend inderdaad. In de bromscootertijd "losten we dat op" door een ophoogblokje onder de achterveer te zetten. De scooter stond dan hoog op z'n pootjes en de geometrie is veranderd, maar het werkt wel...

Maar zoals ik meen dat de andere posters suggereren: ergens houdt het op.
 
@Berend05 : ik droom er zelf van om ooit m'n Atlantic 400 te vervangen door een SRV 850 (met AKRA-pot en Power Commander).

Ik kijk benieuwd uit naar jouw ervaringen met jouw beest.

Pics???
 
Dan volgt er wel weer een ander probleem en dat is de zijstandaard aan de linkerzijde en de kuip en de rechterzijde welke contact maken in de bochten.
De vering achter al op zijn zijn hardste stand gezet echter is de vering voor niet te verstellen.
Iemand hier een oplossing voor?

De veer"voorspanning" die je op max hebt staan schroeft je achterveer alleen wat omhoog.
Dit is om de doorgezakte geometrie te corrigeren als je met passagier rijdt.

Jouw probleem zit 'm in de combinatie van te zachte vering en/of te rechte zithouding tijdens extreem bochten rijden.

Vraag de mensen van Hyperpro maar. Die zullen je aan progressieve veren kunnen helpen.
Probleem voor een groot probleem opgelost.

Het hanging off zorgt ervoor dat je de motor rechter door de bocht leidt.

Maar, zoals al eerder gezegd; dat aanzetten van de standaard is eigenlijk een indicatie van; doe 's wat kalmer aan! Wat probeer je te bewijzen??
 
@djazz je bent altijd welkom voor een proefrit bij mij of mij de dealer vdheijden uit Den Bosch.
@Jenkins, ik zal de mannen van Hyperpro informeren en vragen voor een oplossing.
wat betreft "wat probeer je te bewijzen" antwoord: Ik probeer de maximale fun uit een motorscooter te halen, maar wat is daar mis mee?
Als je ziet hoe de "normale" motorrijders met ninja's ed helemaal niet snappen waarom ze zo moeilijk op de motor zitten terwijl ik lekker met ze mee rijd door de alpen......
Alleen zou je iets schuiner lachend door de bocht mogen.
Daar komt nog bij dat ze vroegen wat ik met deze pizzabrommer wilde doen tijdens deze tocht....
 
~
@djazz je bent altijd welkom voor een proefrit bij mij of mij de dealer vdheijden uit Den Bosch.
@Jenkins, ik zal de mannen van Hyperpro informeren en vragen voor een oplossing.
wat betreft "wat probeer je te bewijzen" antwoord: Ik probeer de maximale fun uit een motorscooter te halen, maar wat is daar mis mee?
Als je ziet hoe de "normale" motorrijders met ninja's ed helemaal niet snappen waarom ze zo moeilijk op de motor zitten terwijl ik lekker met ze mee rijd door de alpen......
Alleen zou je iets schuiner lachend door de bocht mogen.
Daar komt nog bij dat ze vroegen wat ik met deze pizzabrommer wilde doen tijdens deze tocht....[/quote]

Nou, dat laatste "misverstand" heb je wel uit de wereld kunnen helpen zeker? :)

Maar je hebt gelijk hoor, ik zou ook het onderste uit de funfactor-kan willen hebben.
 
@Jenkins, ik zal de mannen van Hyperpro informeren en vragen voor een oplossing.
wat betreft "wat probeer je te bewijzen" antwoord: Ik probeer de maximale fun uit een motorscooter te halen, maar wat is daar mis mee?
Als je ziet hoe de "normale" motorrijders met ninja's ed helemaal niet snappen waarom ze zo moeilijk op de motor zitten terwijl ik lekker met ze mee rijd door de alpen......
Alleen zou je iets schuiner lachend door de bocht mogen.
Daar komt nog bij dat ze vroegen wat ik met deze pizzabrommer wilde doen tijdens deze tocht....

_O- _O- _O-

Ik begrijp je helemaal hoor.
Zelf rij ik op een lesmotor; de Honda CBF600SA, dus ik ken de afkeurende blikken.
Ik had ook last van "vroege touchdowns". Zelfs m'n rempedaal heeft metaal moeten afstaan aan asfalt... :$

DSC00361.jpg


Dus ik begrijp je ook heel goed v.w.b. maximale fun halen uit je masjien.

De SRV850 vind ik een machtig machien en ikzelf had bijna een Mana gehad. 8-)

Doe jezelf een lol en laat je, net als ik in mijn brommert, progressieve veren van Hyperpro monteren. je zult verbaasd zijn hoe goed je pizzabrommer écht kan sturen.

:Y
 
@Jenkins: hij kan al goed sturen, probleem is dat hij z'n halve dreigt af te schuren aan het asfalt ;)

Een paar jaar geleden was de Piaggio MP3 net uit, ik had een 400cc gehuurd en in een dag 600km mee gereden. Maar bij de eerste de beste rotonda ging ik bijna tegen de vlakte omdat de standaard de grond raakte. En voor mijn gevoel reed ik nog helemaal niet snel. En da's best irritant.
 
Een vriend van mij heeft ook zoiets met z'n standaard (Kymco), kunnen we in deze gevallen spreken van een ontwerpfout van het betreffende model?
 
Dat hoeft niet aan de scooter te liggen. De weg lezen is ook een kunst. Rotondes wateren naar buiten af, waardoor ze in de 'verkeerde richting' hellen. Dat noemen ze ook wel "bad camber".

Ik zou zo'n schraapgeluid interpreteren als een waarschuwing en niet de held uithangen of over ontwerpfouten spreken. Maar dat kan eraan liggen dat ik het probleem niet herken. Als ik naar mijn bandenprofiel kijk dan gebruik ik ook niet het gehele loopvlak: aan beide zijden houd ik een dikke cm vrij van slijtage.
 
Heb ondertussen ook mijn SRV 850 binnen.
Wat een kanon.
Ruit heb ik ondertussen ook gevonden bij Ermax in Frankrijk.
Zeer tevreden met deze scooter.
En inderdaad bij heftig sturen raakt rechts de middenbok de grond, en links de zijstandaard.
Rij dan wel op het randje van de band.
Top machine. :]
 
Ik reed van het weekend achter een BMW met passagier en die vond het blijkbaar irritant dat ik hem bij hield op de randwegen en die meende bij de rotondes mij kwijt te rijden en kwam ook met zijn standaard tegen een betonnen rand.

Ging bijna onderuit toch knap vervelend
 
Maar, zoals al eerder gezegd; dat aanzetten van de standaard is eigenlijk een indicatie van; doe 's wat kalmer aan! Wat probeer je te bewijzen??


Er is niks leukers dan op echt-bochtige wegen al die blaaskaken zoek te rijden met een handje vol kw's.
 
Vorige week ook nog meegemaakt op kronkelwegen van Wijnegem naar Zandhoven. Bleef er de hele tijd een motard op een grote toermotor achter me hangen. Eerst dacht ik dat het een agent was maar bij het eerstvolgend stoplicht kwam hij naast me staan en vroeg me met wat ik reed. Na enige uitleg kon hij alleen maar beamen dat het een vlotte scoot was was enigzins verbaasd dat het "maar" een 125c was. Hij wenste me nog een aangename rit en reed door. Wederzijdse bewondering bestaat dus toch nog.
 

ah, een mogelijke kandidaat. :+

Je zult verbaasd staan hoe groot de groep is die bij echt bochtige wegen maar wat loopt te harken en te klooien. Mooi-weerrijders, Babyboomers al dan niet op dikke motoren.

Dan heb je inderdaad voldoende aan een PCX.

Zo rijden geeft mij meer voldoening dan met mijn eerdere dikke motoren.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan