Aprilia SRV 850 nieuw slot, immobilizer (ECU) probleem

Flotode

MF'er
2 jun 2017
31
5
Den Haag
Hoi hoi,

Sinds de zomer ben ik eigenaar van een leuke motorscoor, jawel de SRV 850. Heel erg leuk allemaal ,totdat ik 2 dagen na mijn aankoop erachter kwam dat mijn motor alweer was gestolen. Je verzint het niet... Inmiddels weer enorm blij, want de motor is weer terecht!

Het contactslot en stuurslot is helaas geforceerd geraakt en moest daarom vervangen worden. Het vervangen van het contactslot heb ik zelf kunnen doen. Ik stuitte vervolgens op het volgende probleem, namelijk dat de immobilizer natuurlijk ervoor zorgt dat ik de motor niet meer kan starten. Het dashboard gaat wel aan, net als de knipperlichten en bv de toeter. Met de nieuwe sleutel licht het led lampje (code) van de immobilizer heel even op en knippert vervolgens 2x keer heel snel en blijft daarna aan staan.

Wanneer ik de transponder (chip) van mijn oude hoofdsleutel overzet naar mijn nieuwe sleutel (van het nieuwe contactslot) start de motor nog steeds niet. Nu licht het led lampje (code) op mijn dashboard heel snel op en is dan eventjes weg, om vervolgens 2x heel snel te knipperen en weer volledig uit te gaan. Nu heb ik via het internet begrepen dat dit te maken zou hebben met de immobilizer (ECU) en dan specifiek met de aansluiting van de antenne. Alles is naar mijn weten goed aangesloten.

Weet iemand hoe dit probleem kan worden opgelost? Ik ben dus nog steeds in het bezit van het oude contactslot met bijbehorende sleutels (hoofd en reserve).
 
Laatst bewerkt:
Ja, de antenne zit aan de ene kant in de immobilizer en zit aan de andere kant op het contactslot vast.
 
is het de oude of een nieuwe?
De oude, alleen het contactslot en de sleutel(s) zijn nieuw. Wel heb ik de accu vervangen, omdat de oude accu helemaal leeg was getrokken (waarschijnlijk had ik het contact aan laten staan 2 weken lang).
 
Laatst bewerkt:
denk dat het aan je antenne ligt het knipperen geeft inwezen de fout code al aan niet zien van de sleutel
 
ik heb geen toestemming om het filmpje te bekijken maar als je het werkplaatsboek download staat het precies in
 
Terug
Bovenaan Onderaan