Aprilia SRV850 valt in bocht

HerrieNL

MF'er
28 jun 2020
113
42
Ik heb sinds kort een Aprilia SRV850 in bezit, en het valt mij op dat deze als het ware in de bocht valt bij het laatste stukje.
Dit is vooral bij lage snelheden. Het is net alsof de stuurgewichten te zwaar zijn zo’n gevoel is het.
Sinds kort ligt er een nieuwe band onder en de vorige eigenaar is het niet opgevallen.
Ik lees hier en daar dat het waarschijnlijk aan de balhoofd lager kan liggen, is dit makkelijk te testen??
 
als je een krikje onder het blok kan zetten, met de scooter op de middenbok, dan kan je het voorwiel van de grond af tillen.
Als je daarna met 2 vingers je band pakt en van links naar rechts stuurt voel je vanzelf of de stuurbeweging ergens stroef gaat, of misschien zelfs in een soort 'put' valt.
 
Ik heb sinds kort een Aprilia SRV850 in bezit, en het valt mij op dat deze als het ware in de bocht valt bij het laatste stukje.
Dit is vooral bij lage snelheden. Het is net alsof de stuurgewichten te zwaar zijn zo’n gevoel is het.
Sinds kort ligt er een nieuwe band onder en de vorige eigenaar is het niet opgevallen.
Ik lees hier en daar dat het waarschijnlijk aan de balhoofd lager kan liggen, is dit makkelijk te testen??
Is niet joun voor of achterband "vlak" gesleten ? Dan heb je ook dat gevoel dat je eerst je best moet doen en vervolgens valt hij er ineens in
 
Ik heb dat omdat ik de voorkant van mijn motor heb verlaagd en de wielbasis korter is geworden. Heeft de motor geen kortere wielbasis dan gemiddeld of (door aanpassingen) dan normaal?
 
Ik heb dat omdat ik de voorkant van mijn motor heb verlaagd en de wielbasis korter is geworden. Heeft de motor geen kortere wielbasis dan gemiddeld of (door aanpassingen) dan normaal?
Voor zover ik weet is dat niet gebeurd. As dinsdag laat ik voor de zekerheid de voorvork uit elkaar halen en opnieuw in elkaar laten zetten. Dan word het balhoofd ook gelijk gesteld, dit kan ook dit probleem veroorzaken. Zekerheid voor alles met dit monster.
 
Terug naar de Vespa is de oplossingen Herman 🛵😎
Voor en achterband hadden een plat gedeelte door het vele snelweg rijd!! Allebei vervangen en hij stuurt als een malle!
Nooit meer terug naar de Vespa! Die heeft inmiddels een nieuwe trotse eigenaar!
topic mag eventueel dicht beheerder 👍
 
Terug
Bovenaan Onderaan