Aprilia SRV850

Ik ben benieuwd. Ik heb alle onderdelen binnen alleen nog een afspraak maken om de tandwielen te monteren en de hitclutche goed af te laten stellen dan ben ik ook zover met de gilera gp800.
Hij doet nu tussen de de 4 en 5 sec naar de 100. Al verschillende meetingen gedaan, een paar keer 5 sec en een paar keer 4 sec.
Hoe dan ook als alles erop zit ga ik sparen voor een osco smeersysteem en voor de motor manegement. Uiteindelijk dus ook voor die gasklep. We houden elkaar op de hoogte.
 
m'n atlantic gaat vanmiddag binnen voor een groot onderhoud bij EF TECHNIX en... ik krijg voor 3 dagen een zwarte demo SRV 850 ABS/ATC mee. Hopen dat de weg er de volgende dagen droog bij ligt... heb al eens met een gp800 gereden, en dat was al een zééér aangename belevenis.
Bezorg u eerstdaags mijn rij-indrukken.
 
Mijn gp800 staat nu bij de dealer om de ketting en tandwielen te vervangen. Komt een kleinere voortandwiel op.
 
Eerste indruk na 75 km SRV : zowat alles waarvoor je een motorscooter normaliter aanschaft (goedkoop in aanschaf en onderhoud, windbescherming, opbergruimte) vind je niet terug op deze machine. Tegenover mijn Atlantic met verhoogd scherm, topcase van 48l, plenty plaats onder het zadel voor een groot uitgevallen scorpion exo900 systeemhelm kon het verschil niet groter zijn. Op rijgebied is het verschil echter nog groter: een atlantic is een veredelde pizzabrommer; dit is een scheurijzer. 0-100 gaat in een wip; een paar tellen later zit je al 50km sneller dan de legale autowegsnelheid ... en dit op een b-weggetje.
Ga me straks weer uitleven en extra oppassen voor flitsers.
 
Houd ons op de hoogte ben benieuwd.
Ik heb mijn gp800 vandaag weer opgehaald zie mijn laatste teleurstelende post in
De gp800 topic.
 
net getankt na 250 km: verbruik 6l/100km. Niet weinig voor een scooter maar ik had erger verwacht omdat ik zéér gretig gebruik gemaakt heb van de gas. Power is ten allen tijde overvloedig beschikbaar en dat werkt o zo verslavend. De twin produceert in de lagere toeren een heerlijke roffel, zelfs met de standaard uitlaat die optisch niet mijn ding is - dat zwartgespoten staal is ronduit lelijk. AKRA eronder zou al een wereld van verschil maken. Totnogtoe altijd op de meest terughoudende setting gereden met ATC en ABS volledig aan ; gezien het overschot aan vermogen voorlopig nog geen zin in een agressievere mapping.
Vering lijkt me ook harder dan die van de GP800 waar ik ooit mee reed. Mooi vlakke weg (een uitzondering in Vlaanderen) voel je niet; van zodra de weg pokdalig wordt en zeker op kassei reageert de vering springerig en maakt de ATC overwerk als je flink op de gas gaat - verklikkerlichtje lijkt dan een gloeiworm op speed. Enorme Brembo remmen zijn fantastisch op droge weg - hoe alles zich gedraagt op nat zal ik normaliter voorlopig niet kunnen uitproberen want deze namiddag moet ik 'm terug inruilen voor mijn amechtige eenpitter. Ga er toch nog 100 km extra op de teller bijzetten vóór het afscheid. Ik blijf erbij dat dit wilde beest een hele hoop zaken mist die je op een economische en zeer bruikbare scoot wél tegenkomt. Maar toch, wat ga ik deze bruut missen. Moet dringend eens winnen met de Lotto.
 
zwarte DEMO SRV 850 ABS/ATC staat nu bij EF TECHNIX te koop aan 8500€.
In principe komt daar eerstdaags ook nog een schadevrije witte (zonder ABS/ATC) tweedehands (met hoger scherm) van 1 jaar oud bij in aanbod, 4000km op teller, voor 6750€, met nog één jaar volledige garantie . Ik heb geen profijt met deze annonce maar wilde het gewoon effe laten weten.
Jammer genoeg niet gewonnen met de Lotto dit week-end. Blijft dus 'pizzabrommeren'...
 
half on/off topic: ik groet uit principe alle andere gemotoriseerde tweewielers (beleefdheid kost niks) maar het is me toch al gebeurd dat een tegemoetkomende motard die m'n Atlantic van verre voor een motor nam, al snel z'n half opgestoken hand terug naar beneden bracht. Iets waar ik me ooit aan ergerde maar me nu enkel nog een monkellachje ontlokt. Toen ik met die SRV850 mocht dollen (en zo'n SRV met minimaal ruitje ziet er in vooraanzicht erg Aprilia RSV4 uit) werd ik tot mijn verbazing vaak van verre toegewuifd door motards. Een enkeling zal zich wss wel afgevraagd hebben bij het kruisen 'what the fuck kwam daar zo retesnel aangesjeesd?'. En dat vond ik dan net wel leuk... ondertussen mijn rijstijl noodgewongen weer aangepast aan mijn pizzabrommer. Iedereen die ooit de kans krijgt om een SRV te rijden, kan ik enkel aanraden om deze met beide handen aan te grijpen ; die beide handen heb je trouwens meer dan nodig als je diens power uit de twin haalt.
 
@Leemanske: en hoe voelt dat in realiteit? Springt de ATC constant bij of krijg je het vermogen goed genoeg overgebracht?
 
Hij heeft er een maand gestaan maar dat komt vooral doordat de gewichtjes op hun laten wachten hebben.
Ik had ook gezegd dat hij hem niet moest opjagen.
Ik moet hem nog gaan halen dus ik weet hoe hij rijdt of wat het mij gaat kosten.
Al de onderdelen had ik al behalve de Jetprime module.

Voor de aanpassingen heb ik er mss 20km meegereden.
Dus echt vergelijken met voor en na ga ik niet kunnen doen.

Ik zal pas volgende week meer kunnen zeggen als ik de tijd vind om er eens mee te rijden.
 
Nee de vergelijking zal met een vergelijkbare motor moeten zijn.
Wij zodra je hem binnen hebt laat je het maar weten.
Maken we eens een afspraak.
:]
 
weet dat ik volgende week vrijdag weer 3 dagen richting luxenburg vertrekt met mijn gp800 en 38 collea s op de motor voor een weekendje sturen.
 
Wij gaan dit ook doen in augustus
Nog steeds niet achter de SRV850 geweest wegens het slechte weer en wat weinig tijd
Ook hebben ze een test gedaan op de baan en reed heel goed
behalve onder de 4.000 toeren
Daar vonden ze hem nog iets te "bokkig" rijden en gingen ze hem nog wat extra afstellen
Dit kan enkel ondervonden worden op de baan en is op de testbank niet merkbaar
 
Die van mij was onder de 3000 bokkig.
Ik heb van de week de bmc filter eronder gezet en nu is het helemaal weg.
Gisteravond na het werk nog getest op de terugweg nog steeds 194 gps.
Vanochtend de motor naar arie gebracht nu word de 21 voor en 50 achtertandwiellen eronder gezet ik ben benieuwd.
Ik moet hem daarna weerr testen met de bmc filter en met de orginele om te kijken wat het beste bevalt in deze setting.
Volgende week een osco ketting smeersysteem erop voordat ik naar duitsland gaat.
Waar had jij die mejet urban jetprime ook alweer bestelt want ook die moet ik nog halen.
Als ik straks de motor heb gehaald moet ik ook nog de givi topkoffer eropmonteren. Staat hier klaar.
 
Ik ben er nog steeds niet mogen achtergaan...
Blijkbaar blijft hij op een lage constante snelheid redelijk bokkig uit de hoek komen.
Dus een groot on/off effect en hij wil hem perfect afleveren.
Grote boosdoener is het gasklephuis doe vergroot is.
Dus ik blijf vol spanning afwachten...
Van zodra ik hem heb, laat ik u direct de topsnelheid weten ;-)
 
Heeft hij de topsnelheid op de test bank dan niet getest?
De mijne blijft ook bokkig onder de 30. Maar dat komt denk ik door de koppeling van dr puly geeft meer trek kracht tenkosten van de zuiverheid in lage toeren.
Ik denk dat het bokken weg zou gaan met lichtere trekveertjes maar dan heb weeriets minder trekkracht.
Ik denk als ik de orginele koppeling erweer onder zou zetten dat het bokken weg zou zijn.
Maar ja ddan lever je wel weer wat trekkracht en een beetje vermogen in.
 
Leenmanske bij mij gilera zijn nu bijna alle trillingen in het blok weg.
Alleen stationair en onder de 10 kmh dit was eerst tot 40 kmh.
Wonder middel blijkt de nieuwe tandwiel verhouding.
De motor is nu compleet bij de les in elke toerental.
Alleen heb ik zowel 50 achter als 21 voor gedaan.
Dus kan ik niet vertellen wat het hem nu heeft gedaan voor of de achtertandwiel.
Ik kan je wel vertellen dat hij nu ongeloofelijk snel al rijd je 140 als je gas geeft geeft hij je een schop onder de kont.
Nadelen ja zeker wel 3 tanden meer achter en 1 voor minder is voor de doorsnee teveel van het goede in combi met de dr puly koppeling en de jcosta.
Beter is om een van de 2 te doen, dus voor of achtertandwiel verwisselen.
De teller afwijking boven de 80kmh is enorm 120 op de teller is ineens 100 gps.
Hij gaat in een zucht naar de 220 wat 175 gps is.
Boosdoener door de hogere toeren schiet hij nu letterlijk naar de toeren begrenzer waardoor hij niet meer de mogelijkheid meer heeft om meer snelheid te maken.
220 was eerst 194 gps dus 20 kmh minder is het resultaat voor het feit dat ik nu letterlijk de straat stenen eruit trekt.
Ik heb nu wel de 16gr rollen erin zitten dus die moeten wel weer plaats maken voor de 16,5 zo win ik weer een beetje snelheid zonder trekkracht verlies.
Volgende stap nu is de 43mm klephuizen en dan de afstelling, in het motor manegement om de verloren snelheid terug te krijgen met behoud van de huidige trekkracht.

Ik denk dat bij jouw ook de oplossing in de tandwielen zit voor de trillingen.
Maar zoals ik al zei aangezien ik beiden te gelijk heb gedaan weet ik niet welke van de 2 er verantwoordelijk voor is dat de trilingen weg zijn.
Want jij hebt nog steeds de orginele setting toch? 22 47
 
Aan de tandwielen heb ik nog iets veranderd.
Opletten met het gasklephuis...
Ik heb hem nog steeds niet terug omdat er problemen mee zijn.
Blijkbaar is de afwerking minder en begint de klep stroef te zitten naarmate je een langere afstand rijdt.
Hierdoor is er een groot on-off gevoel bij lagere snelheden en wordt het zelfs gevaarlijk om mee te rijden...
Ze gaan het nu zelf proberen aan te passen en indien het niet lukt, zal ik niet anders kunnen dan het origineel gasklephuis terug te monteren
 
Terug
Bovenaan Onderaan