Aprilia SRV850

De aprilia staat eindelijk thuis...
Vandaag eens meegereden en hij hangt echt aan de gas.
Schiet naar ongeveer 7.500 toeren en blijft dit constant aanhouden tot ongeveer 190 km/u
Gaat op zijn gemakje naar 205-210 km/u op de teller
Heeft nu 66 pk op het achterwiel
Een winst van ongeveer 9pk en het verlies van overbrenging zou verkleind zijn...
Problemen met gasklephuis zijn opgelost.
De klep was ovaal ipv rond en deze moest aangepast worden.
Anders zouden er nooit problemen geweest zijn.
Nu op naar de 1.000cc zeker ;-)
 
Vreemd want de klep is toch special voor de aprilia ontwikelt.
Dus nog geen top gemeten.
Die van mij ging voor de aanpassing van de tandwielen naar 8100 toeren vasthoudent tot 180 dan naar de nog steeds gemak naar de 210 en dan kruipen naar de 220 is 194 gps.
Dus ik lees bij jouw geen wijziging in de top tov de mijn gilera.
Nu dus met de extreme verhouding van 21/50 tands schiet hij eigenlijk bijna de begrenzer in 8 a 400 in een keer naar de 220 nu dus 175gps het laatste stuk schiet die 8500 rpm dus de begrenzer in en voel je hem inhouden.
 
Ik ga dus niet voor die memjet urban want daarmee kun je de rpm niet verleggen en zou ik dit dus alsnog na instelatie moeten doen met extra kosten.
Er blijft maar 2 optie s over.
Dealer in belgië die de ecu in kan om dit te doen of de dure rabid bike evo die alles in huis heeft wat ik nodig heb.
 
Ik ga dus niet voor die memjet urban want daarmee kun je de rpm niet verleggen en zou ik dit dus alsnog na instelatie moeten doen met extra kosten.
Er blijft maar 2 optie s over.
Dealer in belgië die de ecu in kan om dit te doen of de dure rabid bike evo die alles in huis heeft wat ik nodig heb.

Ha Sossa, dan zou ik zeggen, doorsparen en in één keer goed doen!
 
Vreemd want de klep is toch special voor de aprilia ontwikelt.
Dus nog geen top gemeten.
Die van mij ging voor de aanpassing van de tandwielen naar 8100 toeren vasthoudent tot 180 dan naar de nog steeds gemak naar de 210 en dan kruipen naar de 220 is 194 gps.
Dus ik lees bij jouw geen wijziging in de top tov de mijn gilera.
Nu dus met de extreme verhouding van 21/50 tands schiet hij eigenlijk bijna de begrenzer in 8 a 400 in een keer naar de 220 nu dus 175gps het laatste stuk schiet die 8500 rpm dus de begrenzer in en voel je hem inhouden.

Ja maar moscatelli maakt deze klep zelf en deze was gewoon zeer slecht afgewerkt.
Hij rijdt 195km/u op de testbank en dan zijn ze gestopt.
Kan normaal nog iets sneller maar was zinloos om te testen
Ik had dit ook gevraagd om de toeren naar omhoog te laten gaan maar dit was volgens hem niet nodig.
Heeft mij ook gezegd waarom maar dat ben ik allemaal al vergeten.
Ik kan moeilijk een vergelijk maken maar ik denk dat hij toch een stuk sneller optrekt dan ervoor.
De plaatstelijke dealer heeft een standaard srv850 staan.
Dus we zullen eens moeten vergelijken wat het verschil is
 
toch wel jammer en vreemd.
hij heeft hem gewoon op de bank staan dus kleine moeite om het gas even 10 seconden langer open te houden om te top te bekeijken, en dan stopt hij gewoon omdat hij het wel welletjes vond.
aslof jij op de openbare weg alle tijd hebt om even uit te gaan zoeken wat de top is.
veel meer dan die 195 kan hij naar mijn meening standaart toch niet gaan.
omdat je te vroeg in de begrenzing zit waardoor je die speelruimte niet hebt.
die rpm oftewel de extra toeren waar je om vroeg heb je eenmaal nodig om meer ruimte te cereeren om je snelheid eruit te kunnen halen. want dan schiet hij dus later en de begrenzer als hij daar ubberhoud al aan komt.

ik denk dat dit het vrhaal is wat hij je vertelt heeft.
waarschijnlijk kom je met de huidige setting niet in de buurt van de begrenzer 8500rpm.
hierdoor is er geen nood om de toeren op te krikken omdat je er nu toc al niet in de buurt komt.
zonder de vervanging van mijn tandwielen kwam ik ook niet in de bergenzer terecht.
toch is het jammer dat hij het niet voor je gedaan heeft.
want jij bent net zoals ik nog niet klaar met tunen.
je hebt best kans dat je met die 1000cc cylinder wel meer bandbreete nogig hebt.
nu was je in de gelegenheid om dit te doen en heeft hij het gelaten.
waardoor het later misschien alsnog nodig is en je dus extra kosten moet gaan maken.
ook als je besluit toch naar 21 of 50 tand te gaan. dan had je nu geen of nauwijks snelheid verlies gehad omdat de toeren diep dan toenemen toch weer opgevangen zouden worden door die extra rpm wat je nu moet missen.
die topsnelheid hoor ik nog wel van je maar meer dan 298 gps kan het denk ik niet zijn zonder verschuiving van de rpm
 
ik zie dat je 208 km van mij vandaan woont.
als je wilt rijden we een keer allebij elkaar tegenmoet zeg maar brasschaat of antwerpen is ongeveer voor mij in iedergeval 5 kwartiertjes rijden volgens anwb route planner.
dat valt nog wel mee.
 
neeeeeeeeeee ik wil een 1000cc hebben maar kan de prijs niet vinden op de website.
alleen prijzen voor wanneer je een hele kit doet zie ook de link die ik daar heb.
 
Ja want dat is buiten de gasklephuis het enige wat ik van hun nodig heb.
Cillnder met zuiger en waarschijnlijk aangepaste kop.
 
Laatst bewerkt:
En je krukas vind dat ook niet vervelend?

hmm je zou denken dat die daar toch wel tegen zou moeten kunnen het is tenslotten een 839cc
en met die 1000 die eigenlijk een 958cc is is hij maar amper 100 cc meer.
maar uiteraard als daar een betere snellere lichtere krukas voor is haha.
 
Vanmorgen gespot bij de dealer met bordje verkocht erop.....
full
 
da valt in feite nog goed mee ;-)

Wat jammer is, is dat ik nu financieel de kans heb om hem te kopen.
Maar helaas geen antwoord meer van hun kant uit.
Over de vraag of de 43mm gasklephuis minder verschil geeft dan de 48mm. En wat deze kosten. En over hoe de betaling geschied paypal of ideal of naar een rekening nr.
Jammer want vanaf donderdag krijgt hij een grote beurt en gaan ze naar het tikken in het blok kijken. Was een mooi moment geweest om hem eronder te zetten.
Door de mis of gebrek aan communicatie heb ik nu dan maar de rapidbike bestelt bij tovami.
Ik baal wel, knap dat het jou wel gelukt is met die gasklephuis.
En je hebt gelijk het valt wel mee 1200 euro als je bedenkt dat je dan gelijk het vermogen aan de krukas hebt, daar waar het meest telt zonder verliezen.
 
Laatst bewerkt:
normaal antwoorden ze altijd zeer snel hoor
en ik heb gewoon het geld overgeschreven op hun rekening
Op een paar dagen waren de onderdelen hier dan...
Denk wel dat er veel gesloten zijn in augustus in Italië
 
Nou ja dan had ik het beter via jouw kunnen doen.
Nu heb ik de rapid bike en de leovincy al.
Nu nog experimenteren met 48 en 49 achtertandwiel. Dan is de 1000 cylinders en de 43 of 48mm gasklephuis de enige wat moet gebeuren.
Daar moet ik nu dus weer vanaf het begin voor verder sparen. Volgend jaar dus weer.
 
Sossa,

De Italiaanse bedrijfscultuur is anders dan de Nederlandse. Italië gaat collectief de gehele maand augustus op vakantie. Dan zijn ze dus echt dicht en is niemand meer aanwezig. Kortom, waarschijnlijk volgt reactie pas in de loop van september.

Maar die Rapidbike is een goede koop denk ik. Ongeacht wat je wijzigt aan de setup, je kunt 'm altijd opnieuw laten instellen.

Toch jammer van de cilinders. Want voor veel scooters kan je een Rapidbike kopen, dat zijn nooit 1000cc scooters ;)

Gr. Karl
 
Terug
Bovenaan Onderaan