Aprilia SRV850

Zo Boys...uitgekwijld over de SRV850 :')
Ik durf er m'n eigen Mana 850 om te verwedden dat de motor van de SRV850 één en dezelfde 839cc / 76pk motor is :Y
Aprilia zal de constructie van de SRV850 t.o.v. de Gilera GP800 uiteraard aangepast hebben en dat is ook te zien aan het eindresultaat.
Voor hen die de SRV850 gaan kopen krijgen hiermee een motorscooter met sportieve rijeigenschappen van ongekende waarden. Maar de Mana 850 blijft het wendbaarst en sportiefst :]
 
Laatst bewerkt:
De eerste foto vond ik ongelofelijk. De ketting ipv een riem als eindoverbrenging stoort me nu niet meer zo hard. Je kan er toch niets aan veranderen.

Maar dan...

Die tweede foto van de uitlaat. Bweik wat een gedrocht hebben ze daar aangehangen. Zelfs niet in RVS als ik goed kijk. Spijtig. Een vervangexemplaar jazeker maar dat is dan weer een extra kost.
De mana zegt mij dan nog het meeste iets. Motorfiets maar toch de voordelen van een scooter.
Uiteraard is dit geen scooter meer en toch weer wel maar waar trek je de lijn he.

In totaal mooi maar in deze kleurstelling vind ik het nogal plastiekerig overkomen. Mijn gedacht natuurlijk.


Die uitlaat irriteerde mij ook....maar later zag ik dat de GP800 deze ook heeft, maar dat het eigenlijk 2 uitlaten boven elkaar zijn die wel aanelkaar zitten.
Dat ziet er niet eens gek uit, maar op deze foto lijkt het wel een fabriekspijp.

Zelf zou ik liever nog 2 losse dempers boven elkaar zien zoals de 2 takt racers.
Maar kijk maar s naar deze foto´s
foto 1 zie je dezelfde lelijke uitlaat en de zeer lelijke oude voorkant trouwens

2010-gilera-gp800.jpg




....maar op foto 2 zie je dat het er een stuk beter uitziet en ik denk dat het dezelfde uitlaat is als op de srv850

gileragp.jpg






Manatist ook al aan het twijfelen??? We gaan gewoon een proefrit maken hoor!!! *O*
 
Laatst bewerkt:
Aprilia zal de constructie van de SRV850 t.o.v. de Gilera GP800 uiteraard aangepast hebben en dat is ook te zien aan het eindresultaat.

Net als bij de SRmax. neem een Nexus en vervang de Gilera-embleems met die van Aprilia.
Dus wordt het trucje dan ook toegepast op de Gilera GP850 Corso, het concept model in 2008 van Gilera. (Helaas het jaar van de $€-crisis)

Gilera_GP850_Corsa_01.jpg

Gilera_GP850_Corsa_02.jpg

Gilera_GP850_Corsa_04.jpg

gp-850_corsa_03.jpg

Gilera_GP850_Corsa_08.jpg


De opening in opgevuld met een lampje bij de SRV
Gilera_GP850_Corsa_09.jpg


Nog een paar herkenbare details
Gilera_GP850_Corsa_05.jpg

Gilera_GP850_Corsa_11.jpg



Youtube: Gilera GP850 Corso
 
Laatst bewerkt:
Dat is geen slecht idee. We kunnen ook met zn drieën proefrijden. 1 op de srv en de andere 2 met de max.
kan je meteen goed zien wat het scheelt in acceleratie, wendbaarheid, windbeschermind.

Daarna kan de ander proefrijden.

Hoe groot is de benzinetank? Vind de actieradius van 350 km erg prettig :)
 
Wat prestaties betreft weet ik waar de SRV850 toe in staat is.
Ik rij met hetzelfde blok in "motorfietsuitvoering" en heb ook op de GP800 gereden.
Beide blokken zijn 839cc / 76pk alleen Gilera noemde hem GP800
en Aprilia ronde de cc's naar omhoog af bij de Mana 850.
Het kriebelt wel om toch ook de "839/76" in de "motorscooteruitvoering" SRV850 te gaan rijden :')
 
Laatst bewerkt:
Ik ga eerst eens even de prijs afwachten.
10 - 11000,00 voor speele dingetje is wel erg veel geld.

Bij goed bod, is natuurlijk alles te koop.
Maar voor niks gaat de zon op ;)
 
Ik verwacht dezelfde prijs als voor de gp800 en die kost 9000?

De hopelijk 2012 350 cc max is ook zeer interessant met 33 pk ipv de huidige 22. Is gewoon 50% meer!!
Gooi er ABS en ASR bij icm 2de schijrem voor 5500 en dan wordt t nog moeilijk
 
Laatst bewerkt:
2de schijfrem zit er niet op, waarschijnlijk wegens kostenbesparing.
Ik vindt deze nieuwe Aprilia mooier dan de GP 800, en er zit natuurlijk exact het zelfde blok onder als de GP en de Mana, al heeft de mana een iets andere transmissiesysteem.

Ik vind de GP 800 te lomp en te zwaar, ik heb er zelf op gereden en hij is veel minder wendbaar dan mijn Aprilia Mana, ook de acceleratie is in SPORT GEAR op de mana een stuk sneller dan de GP 800.

Ze moeten dit blok in een totaal nieuw frame bouwen,ik dacht aan de Beverly 850? Als ze het gewicht terugbrengen naar 200 kilo en een model produceren met hetzelfde motorblok maar kleinere wielbasis, dan zal ik niet twijfelen en deze scooter bij release gelijk aanschaffen.
 
Ik verwacht dezelfde prijs als voor de gp800 en die kost 9000?
Aprilia kennende zullen zij dan met de SRV850 onder die prijs gaan zitten :}
En dankzij motorfietsert kost mij het dan maar de helft om de SRV850 te kopen ;)
en wens hem veel leuke km toe met zijn nieuwe SR MAX 300 *O*
 
wordt spannend....kiezen tussen de srv850 of de nieuwe tmax

al gaat mijn voorkeur naar tmax....we zullen zien
 
De ophanging voor de 2de remschijf zit er gewoon. Denk dat ze al rekening hebben gehouden met de 350 cc upgrade.

Dat een mana sneller is in sport boeit me niet zo. Op zo'n srv zit je prinsheerlijk uit de wind en de duo passagier zit als een vorst.
Ik zat zelf al te denken aan een Triumph Street 675 cc of Speed 1050 cc Triple, maar daar kan je iemand niet met goed fatsoen meenemen.

Ik kom vermogen en topsnelheid te kort en toen kwam zowel het srv 850 alsook het nieuwe 350 piaggio blok.

De keuze voor volgend jaar
Aprilia SR350 MAX
SRV 850
SR 500 MAX (als die komt. Kans lijkt erg klein als er n 350 max komt)
 
Zeker weten...vanavond nog even gereden op "The Max" en hij rijdt niet alleen fantastisch maar ziet er 's avonds ook nog eens fantastisch uit :Y
Wat een mooi verlicht dashboard zeg..."The Max Goes" 8-)
 
Ik heb van de dealer begrepen dat Aprilia de SRV 850 onder de 10k willen houden.

Hou rekening mee dat de scoot erg arbeidsintensief is. Zo moet de achterbrug verwijderd worden als de ketting/ riem vervangen moet worden. :)

M
 
was gister bij mijn dealer,
die zei ook al dat het onderhoudkosten veel hoger is dan scoot onder de 500cc.
Onder 500cc is onderhoud gelijk aan bromscooter.

Boven 500cc en 2 cilinders = onderhoud aanzienlijk hoger.
Raar eigenlijk.
 
als je een dikke scoot kan kopen moet je toch niet zien op een frank...of is het euro
 
Ketting wint op veel fronten en onderhoud minimaal als je een goed electronisch geregeld ketting smeersysteem er op zet. De ketting van CVT aangedreven motor krijgt niet de klappen van het schakelen. Dit veroorzaakt de meeste slijtage (lees rek) in de ketting.
Levensduur ketting met smeersysteem ca 75k a 100k km.

Geef mij maar ketting :}
Ja leuk, als dat smeersysteem er standaard op zit en automatisch afgeregeld wordt. Zelf moeten klooien met een of ander erop geknutseld spul heb ik dan geen zin in, helemaal als dat nog 200 euro extra kost voor aankoop + eraan knutselen.
 
Wou ze net posten :)

Mooi!!!!

Opabert!!!! Die zwarte!!!!

Ik wil hier absoluut n proefrit mee maken hoor!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan