Aprilia SRV850

scooterexpress

Die hard MF'er
1 jan 2011
398
0
aprilia-srv-850.jpg


55,9 kW (76,0 CV) a 7.750 giri/minuto e una coppia massima di 76,5 Nm (7,8 kgm) a 6.000 giri/minuto :)
 
VETTE SHIT

http://blog.motorcycle.com/2011/10/17/manufacturers/aprilia/eicma-2011-preview-aprilia-srv-850-maxi-scoter/

.
 
Laatst bewerkt:
2e Gilera al (Nexus/SRMax)die nu een Aprilia sticker opgeplakt krijgt,
deze dan weliswaar met nog meer vermogen,kicke ding zowiezo!!!
Z'n Front vind ik echt een verbetering t.o.v GP800
 
Aprilia aangekondigd dat het een nieuwe 850cc V-Twin motor maxi-scooter aanwezig zijn met een RSV4-beïnvloed design op de komende EICMA motorshow in Milaan, Italië.

De 2012 Aprilia SRV 850 zal het Italiaanse merk de grootste scooter te zijn. De SRV zal worden aangedreven door een brandstof ingespoten 850cc vier kleppen 90 graden V-Twin motorblok, beweert 75 pk bij 7750 tpm en 56 ft-lb. bij 6000 tpm.

De SRV-850 lijkt een rebranded versie van de GP800 scooter van Piaggio Aprilia collega's Group stablemate Gilera. De 2010 Gilera GP800 (hieronder afgebeeld) wordt aangedreven door een 839cc V-Twin trots soortgelijke pk cijfers, maar slechts 54 ft-lb. van het koppel.



De twee scooters blijken een soortgelijke frame en achterbrug te delen, maar de Aprilia SRV-850's voorkant en spiegels met geïntegreerde knipperlichten lijkt op de RSV4 Superbike. De staart lijkt ook te worden gedraaid iets hoger en de stoel is dienovereenkomstig gewijzigd.

Er is geen woord nog over de vraag of de Aprilia SRV-850 zal worden geïmporteerd naar de VS, hoewel de nieuwe branding kan het meer kans om hier weergegeven dan het origineel Gilera GP800, die nooit werd naar Noord-Amerika.

Hopelijk zullen we meer horen over de Amerikaanse beschikbaarheid als meer details over de Aprilia SRV 850 worden uitgebracht op de 2011 EICMA show.

[Bron: De Piaggio Groep]

Categorie: Aprilia Events Scooter Touring Scooter
Tags: 2011 EICMA , Aprilia , EICMA , Gilera , gilera gp800 , gp800 , maxi scooter , bekijken , RSV4 , Scooter , srv , srv 850 , srv850



Related Posts

EICMA 2011 Preview: BMW Maxi-Scooters debuut in Milaan
 
De 2012 Aprilia SRV 850 zal het Italiaanse merk de grootste scooter te zijn. De SRV zal worden aangedreven door een brandstof ingespoten 850cc vier kleppen 90 graden V-Twin motorblok, beweert 75 pk bij 7750 tpm en 56 ft-lb. bij 6000 tpm.

De SRV-850 lijkt een rebranded versie van de GP800 scooter van Piaggio Aprilia collega's Group stablemate Gilera. De 2010 Gilera GP800 (hieronder afgebeeld) wordt aangedreven door een 839cc V-Twin trots soortgelijke pk cijfers, maar slechts 54 ft-lb. van het koppel.

Beter is om dikgedrukte in nm te noemen, als mensen denken dat ft-lb ongeveer hetzelfde is als nm, valt dat erg tegen. :)

54ft-lb = 73,1Nm
56ft-lb = 75,8Nm

Ik vraag me af hoeveel koppel en pk je zou verliezen als je de kettingaandrijving zou vervangen door een riem of door een v-snaar. Minste verlies haal je natuurlijk met een ketting, maar dat brengt wel extra onderhoud met zich mee, juist wat zo makkelijk is met een scoot. 8-)
 
Aprilia krijgt wel een erg uniform gamma zo zeg... jezus.

RSV4
Aprilia_RSV4_Factory_TRACK4_1280.jpg


RS4 125
aprilia-rs4-125.jpg


RS4 50
Aprilia-RS4-50-20115.jpg


SRV850
aprilia-srv-850.jpg


Ach, het is wel heel herkenbaar enzo :P
 
om je vingers erbij af te likken, mooi hoor
en tja hij is dus 1pk meer en 2 nm niet echt om over naar huis te schrijven.
wel een vet model.
 
ze zullen koplampen over hebben :+

ziet er wel kickuh uit :Y

zal ook wel een €plaatje hangen :')
 
Ben benieuwd naar de prijs. Eens zien hoe dat zich verhoudt tot de GP800. Persoonlijk vind ik de Aprilia iets mooier, maar dat heeft er vast mee te maken dat ik "wat heb" met Aprilia.
 
Aprilia krijgt wel een erg uniform gamma zo zeg... jezus.

RSV4
[http://66.132.159.231/Wallpaper/Aprilia/RSV4/2009_B/Aprilia_RSV4_Factory_TRACK4_1280.jpg (afbeelding)]

RS4 125
[http://www.motorcyclenews.com/upload/273850/images/aprilia-rs4-125.jpg (afbeelding)]

RS4 50
[afbeelding]

SRV850
[http://cdn.blogosfere.it/motopassione/images/aprilia/aprilia-srv-850.jpg (afbeelding)]

Ach, het is wel heel herkenbaar enzo :P


Vergeet je deze niet? :)

19_Aprilia_SR_Max.jpg
 
Laatst bewerkt:
Is toch net weer wat anders... maar verder inderdaad :')

Volgend jaar komt er vast ook wel weer een nieuwe SR50 met dezelfde voorkant :+
 
Beter is om dikgedrukte in nm te noemen, als mensen denken dat ft-lb ongeveer hetzelfde is als nm, valt dat erg tegen. :)

54ft-lb = 73,1Nm
56ft-lb = 75,8Nm

Ik vraag me af hoeveel koppel en pk je zou verliezen als je de kettingaandrijving zou vervangen door een riem of door een v-snaar. Minste verlies haal je natuurlijk met een ketting, maar dat brengt wel extra onderhoud met zich mee, juist wat zo makkelijk is met een scoot. 8-)

Ketting wint op veel fronten en onderhoud minimaal als je een goed electronisch geregeld ketting smeersysteem er op zet. De ketting van CVT aangedreven motor krijgt niet de klappen van het schakelen. Dit veroorzaakt de meeste slijtage (lees rek) in de ketting.
Levensduur ketting met smeersysteem ca 75k a 100k km.

Geef mij maar ketting :}
 
Volgens mijn info heeft de GP800 beide dus zowel een riem als een ketting

De riem zit aan de linker kant, om de Vario en de koppeling, dan een doorsteek as naar de rechterkant waar een ketting het achterwiel aandrijft
 
't is inderdaad niet mis...

Wordt spannend op de beurs van Milaan.....Honda Integra....nieuwe bmw scooter .....aprilia srv850...

En wat doet tmax ???? Pas op.....blijft nog altijd een topper.
 
Laatst bewerkt:
http://blog.motorcycle.com/2011/10/18/manufacturers/yamaha/eicma-2011-preview-2012-yamaha-tmax-scooterus-maximus-video/
 
Aprilia denkt nu wij de Gilera 300 omgebouwd hebben tot de SR Max 300
doen we dat ook met de GP800 tot de SRV850 ;)
Zelfde 300 / 850 motorblokken en hier en daar een "body adjustment".
Als Mana 850 rijder zeg ik...850 motorscooterfietsen rules :}
 
een ketting is a dealbreaker wat mij betreft voor de rest een beauty.
 
[http://cdn.blogosfere.it/motopassione/images/aprilia/aprilia-srv-850.jpg (afbeelding)]

55,9 kW (76,0 CV) a 7.750 giri/minuto e una coppia massima di 76,5 Nm (7,8 kgm) a 6.000 giri/minuto :)

Dit zat er aan te komen na het succes van de 300. De merknaam Gilera blijkt voorgoed van het toneel te verdwijnen. Afgezien van de Aprilia looks lijkt er weinig verandert, men had toch best wel eens de "Corsa" versie kunnen omzetten, blijkbaar zal dit een prototype blijven, alhoewel het lijkt dar 2012 het meest opwindende (motor)scooter jaar ooit wordt.
 
Hoe langer ik er naar kijk, des te meer het kwijl behoooorlijk uit mijn b*k loopt.....
Lijk wel een puber....... snotverd.....
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan