Aprilia SRV850

dat zou echt jammer zijn na alles wat je erin gestoken hebt en het geduld van he gemis van je scooter.
ook na alle tijd die zij erin gestoken hebben en de verwachtingen die we allemaal hebben van die gasklephuis.
heb je al een alternatief bedacht bijv de 1000cc kit of houd het dan op als de kleppen niet gaan lukken.
 
Opletten met het gasklephuis...
Ik heb hem nog steeds niet terug omdat er problemen mee zijn.
Blijkbaar is de afwerking minder en begint de klep stroef te zitten naarmate je een langere afstand rijdt.
Hierdoor is er een groot on-off gevoel bij lagere snelheden en wordt het zelfs gevaarlijk om mee te rijden...
Ze gaan het nu zelf proberen aan te passen en indien het niet lukt, zal ik niet anders kunnen dan het origineel gasklephuis terug te monteren
Heeft Moscatelli die gasklephuis bewerkt?

dat zou echt jammer zijn na alles wat je erin gestoken hebt en het geduld van he gemis van je scooter.
ook na alle tijd die zij erin gestoken hebben en de verwachtingen die we allemaal hebben van die gasklephuis.
heb je al een alternatief bedacht bijv de 1000cc kit of houd het dan op als de kleppen niet gaan lukken.

Leenmanske heeft problemen met de gasklephuis, het gedeelte voor de injector(en) en de luchttoevoer regelt (via het gashendel).

full

full


Bij de 1000cc kit is de aanpassing aan de gasklephuis ook gedaan.
 
Laatst bewerkt:
Sossa,

Lees dat je aardig in de weer bent :Y
Jij met 850cc toch ook de zelfde effecten constateer als mij met de 300cc, toen.

Helemaal perfect krijg je het bijna niet ( nooit ).
Het is of het 1 of het ander alhoewel ik verwacht dat met de hoger CC je beter kan middelen.

Of eerst kijken of je de toer begrenzer er uit kan kiepen of op kan schuiven naar boven.

Volg het ivm belangstelling in die 850 ;)

PS heb nog wel ander tip voor je om eens te proberen.
 
Sossa,

Lees dat je aardig in de weer bent :Y
Jij met 850cc toch ook de zelfde effecten constateer als mij met de 300cc, toen.

Helemaal perfect krijg je het bijna niet ( nooit ).
Het is of het 1 of het ander alhoewel ik verwacht dat met de hoger CC je beter kan middelen.

Of eerst kijken of je de toer begrenzer er uit kan kiepen of op kan schuiven naar boven.

Volg het ivm belangstelling in die 850 ;)

PS heb nog wel ander tip voor je om eens te proberen.


dat is ook mijn volgende stap.
de gasklephuis van 43 mm vandaar dat ik leenmanske volgt want als dit zoveel problemen geeft dan moet ik daar uiteraart ook vanaf zien.
en de laatste stap is de toeren begrenzer verleggen.
dit had ik ook al allemaal van tevoren bedacht voordat ik met het project begon.
ik had dus ook al verwacht dat de tanddwielen 15 tot 20 km op zouden slokken.
vandaar dat ik van tevoren bedacht had dat de toeren dan ook weer verlegt zouden moeten worden om de snelheid weer terug te krijgen met behoud van de trekkracht.
wat ik niet had bedacht is dat de gasklephuis wel eens problemen zouden kunnen geven.
meerdere tips van jouw kant uit is altijd welkom opabert.
 
Moscatelli heeft inderdaad de aanpassing gedaan...

Helder..., ik ging ervan uit dat het spul van een producent kwam, bijv. van Magneti Marelli.
Klaarblijkelijk is Moscatelli een tuner, die o.a. dit soort zaken zelf bewerkt.

Op Google+ staat een filmpje van ze hoe ze de zuiger voor de 1000cc kit bewerken.

Ga je nog contact opnemen met Moscatelli m.b.t. jullie bevindingen over de afwerking van de gemodificeerde gasklephuis?
 
Laatst bewerkt:
Sossa,

Inmiddels zijn ze verder gegaan met de grootte van de diameter van de lucht inlaat, er is een 50mm en nu een 52mm, zie Facebook Moscatelli.


jammer dat mijn italiaans zo slecht is want ik haal de gebruikers ervaring er niet mee uit.
en het vermogenwinst wat daarmee geclaimt word.
als 43mm al een dramma is vraag ik mij af onder welke voorwarrde ze de 50 en 52 mm gebruiken.
misschien alleen in combinatie met de 1000cc cylinder?
 
Laatst bewerkt:
Bijna onderaan de FaceBook pagina staat dat de modificatie (tot 50mm) ook van toepassing is op de Master-blok (Nexus & Beverly). Denk dat dit niet speciaal voor de 1000cc kit is.

Geen gafrieken of dergelijk info met het afgegeven vermogen, maar op de Moscatelli site wordt vanaf Kit 4 ( il famoso cc 1000 ( cc 958 )) een vermogen van 90 Pk op de krukas vermeld.
 
Laatst bewerkt:
wat doet die gasklephuis nu eigenlijk geeft die meer vermogen bij hogeren toeren of bij lagere toeren.
gaat de topsnelheid omhoog?
ik heb 50 tanden voor en 21 achter dus op nog meer toeren zit ik niet te wachten.
want hij maakt nu zoveel toeren dat ik bij de toerenbgrenzer nog maar op 175 gps zit ipv 194 gps naast dat de teller afwijking enorm toegenomen is.
 
MEER LUCHT.
Dat zie je ook op de foto
Merk je al met sportfilter.

Dat heb ik ook gedaan door de lucht inlaat poort te vergroten van 18 naar tot 31 mm.
( 31 was te groot begon wat in te houden met vol gas maar had geen zin om uit te zoeken wat ideaal was op de gok denk ik ergens tussen 22 - 28 mm)
Je wint dan wat in midden / hoog gebied met oppakken en doortrekken.
Onderin doet het niets tot weinig.

Meer lucht er in is het toverwoord voor EURO 3 / 4 ook voor autos.
Al die Euro 3 / 4 zijn geknepen in de lucht inlaat.

Maar dit is bij 300cc bij 850cc zal het merkbaar zijn want die zuigt meer dan 300cc

Ga maar eens kort stukje rijden met luchtfilter er uit, moet je ook al merken cat veel beter oppakt op gas reactie.

Al de POWERCOMMANDERS en LAMBDA killers werken op die manier.
Meer lucht is meer benzine.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb moscatellimoto gecontacteerd en die zegt dat hij moet geprogrammeerd worden met de Piaggio diagnose.
Dit is reeds gebeurd maar doordat de gasklep begint te klemmen, kan je het niet aanleren aan de originele ECU.
Ga nu nog eens een mail stuur door gebruik te maken van google vertaler en zien wat ze zeggen...
 
Ik heb moscatellimoto gecontacteerd en die zegt dat hij moet geprogrammeerd worden met de Piaggio diagnose.
Dit is reeds gebeurd maar doordat de gasklep begint te klemmen, kan je het niet aanleren aan de originele ECU.
Ga nu nog eens een mail stuur door gebruik te maken van google vertaler en zien wat ze zeggen...


hoe bedoel je reeds gebeurd?
je had toch de memjet gerbuikt inplaats van de orginele piaggio diagnose dacht ik.
 
Sossa Op de ECU van je gasklephuis zit je startblokkering die moet blijven zitten anders heb je geen vonk en geen benzine

en ik krijg van geen enkele leverancier response over de memjet Sosa sorry kennelijk willen ze niet verkopen heb naar Engeland gemaaild italie and the USA
 
ja maar die gasklephuis die heb je toch hlemaal in italye bestelt?
hoe leg ik aan mijn vrouw uit dat mijn onderdeel naar italye moet voor onderhoud hahaha.
maksor volgens mij kun je hier die jetprime bestellen moet je alleen even bellen.
in iedergeval bedankt voor het zoeken.
nog handiger is de gasklephuis bestellen en er zelf naartoe rijden kunnen ze hem er gelijk zelf eronder zetten.
zij hebben het meeste verstand van hun producten.

Home
 
Laatst bewerkt:
Een goede merk werkplaats in Italiaanse motorfiets/-scooter zal de benodigde Diagnose software en apparatuur hebben om het e.e.a. te kunnen instellen, mss Roké?

In 99,9999999% van de Italiaanse fietsen is de elektronica afkomstig van Magneti Marelli. De ecu van de GP800 is uit de IAW 5AM (E0) reeks, zit o.a. in de sommige Duc's, Aprillia's en MotoGuzzi's. De laatste 2 zijn al enkele jaren onderdeel van de Piaggio groep.

Er is een tool genaamd DucatiDiag van jpl250rs.

Hieronder een paar links met wat meer info;
MotoGuzzi Club Nederland, zie hier
Ducati.MS, zie hier voor iets meer uitleg en een boodschaplijst.

Of gebruik de MF zoek functie en zoek naar DucatiDiag.

Ook leuk een Android app, zie hier.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben vandaag eens gaan kijken en was juist bezig met het aanpassen van het gasklephuis.
Normaal zou het nu opgelost moeten zijn
De gasklep is nu bijgewerkt zodat het niet meer slijpt in het huis zelf
Vandaag ging het terug gemonteerd worden en dan zou de rest van de afstelling gebeuren
Hopelijk geraakt alles nu eens opgelost en kan ik eindelijk van de Aprilia eens genieten
Enkel het gasklephuis leverde 5pk extra op het achterwiel
Dan is stap voor stap alle onderdelen gemonteerd
Dus binnenkort de definitieve cijfers

Christophe van Hove is zijn naam. www.vanhovemotors.be
Ik heb je vandaag vernoemd dat je ook eens zou kijken voor een jetprime en afstelling
Indien je het gasklephuis besteld, zou ik ook aanraden om daar te gaan om te plaatsen
Heeft er nu ervaring mee en kan direct zien of de aanpassing goed is gebeurd
Want ik denk dat er in België en Nederland nog niet veel personen ervaring hebben met het afstellen van zo'n dingen op een motorscooter.
 
nu hij er ervaring mee heeft kan hij die gasklephuis toch ook gewoon voor mij bestellen straks dan kan ik alles in een keer doen met die jetprime haha.
als ik het geld bij elkaar heb dan neem ik zeker cntact met hem op.
ik was sowiso van plan om het in belgie te laten doen.
ik zit nog te twijfelen tussen de jetprime en rapid bike dus ik lees mij in beiden even zeer goed in voordat ik besluit.
ik was over de powercomander niet zo goed te spreken.
als het zover is dan neem ik ook nog wel met jouw contact op als je het goed vind.
 
Terug
Bovenaan Onderaan