Aprilia start alleen door aanduwen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ApriliaSX50

Rookie
12 okt 2021
4
0
Hallo,
ik heb een gloednieuwe aprilia sx50 gekocht. Na een paar weekjes start hij nu verschrikkelijk slecht (dwz dat hij niet start door te kicken), en soms doet hij het zelfs niet na aanduwen in de 2e versnelling. Hij is nog volledig begrenst, hij kan maximaal 50 en alle originele onderdelen zitten er nog op.
Wat kan er aan de hand zijn?
 
Dat komt misschien omdat het een brommer is? Zonder gekheid, heb je er wel eens een langere afstand mee gereden? De accu moet natuurlijk wel opladen en dat doet hij niet op korte stukjes.
 
Dat komt misschien omdat het een brommer is? Zonder gekheid, heb je er wel eens een langere afstand mee gereden? De accu moet natuurlijk wel opladen en dat doet hij niet op korte stukjes.
Een elektronische ontsteking heeft inderdaad accuspanning nodig om überhaupt een vonk te kunnen genereren. Aanduwen met een lege accu heeft dan ook niet veel zin. Accu eerst opladen dus (wel met de juiste acculader en het juiste voltage) en dan weer proberen. Lukt het dan nog niet dan zou ik naar de winkel teruggaan.
 
neen, sommige electronische ontstekingen hebben 12V nodig, maar waar die vandaan komt maakt niet uit.
andere hebben enkel spanning nodig dat komt van een spoel op de stator, en dus hoeft de motor enkel rond te gaan.
vermits het hier om een 2takt gaat is het 99,99% zeker het 2de geval.
 
Deze brommer rijdt zelfs zonder gelijkrichter of accu.
Ik gooi het op versmeerde in of uitlaat, wil met de laatste generatie Derbi blokken wel vaker gebeuren.
En daardoor slecht elektrisch starten maar wel aan te duwen? Dan zou die ook kud lopen.

Verder voeg ik me bij eerdere berichten. Terug naar de verkoper.

db
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan