Aprilia terug in de MotoGP

Ik meen mij te herinneren dat Melandri 2x vice wereldkampioen in de motogp/500cc is geworden en dat op een niet officiële fabrieksfiets.

Dan ben je geen matige rijder, lijkt mij.
2005 vice wereldkampioen, achter ene V. Rossi. Op een satteliet fiets idd (De Tech3's, LCR Honda's, Pramac Ducati's van tegenwoordig)
Ex 250cc wereldkampioen.
Lange tijd jongste winnaar van een Grand Prix wedstrijd geweest (volgens mij heeft Marquez dat van hem afgepakt pas een paar jaar geleden), 1998 TT van Assen, 15 jaar en een beetje, 125CC Honda uit m'n hoofd.

Talent en snelheid heeft 'ie echt wel! Het begint een beetje op een Poggiali verhaal te lijken dit, mentale kwestie dus... Zonde!
 
Laatst bewerkt:
Je hebt het over de feiten van tien jaar geleden en yonny heeft het over NU.
Wat heb je eraan om ouwe koeie uit de sloot te halen?
Hij was een snelle motogp rijder. Net als o.a. Hayden.
Tallent hebben die gasten wel maar het komt er niet uit. Gewoon te langzaam.
Ik heb in genoten van Melandri. Ook tijdens de TT van 1998. Ik was erbij.
Maar als je per ronde 1,5 sec langzamer bent als Bautista dan is er iets serieus niet in orde.
Jammer maar op het moment is hij gewoon niet goed bezig.
 
Het is jammer dat marco niet met de Aprilia overweg kan, want ik ben er van overtuigd dat hij zijn stinkende best doet. Hij is immers een prof. En dat hij een absolute wereldtopper is heeft hij in alle voorgaande jaren wel bewezen, daar hoeft dus niemand aan te twijfelen. Maar soms heb je gewoon dat een fiets je niet ligt, klaar.
 
Het is jammer dat marco niet met de Aprilia overweg kan, want ik ben er van overtuigd dat hij zijn stinkende best doet. Hij is immers een prof. En dat hij een absolute wereldtopper is heeft hij in alle voorgaande jaren wel bewezen, daar hoeft dus niemand aan te twijfelen. Maar soms heb je gewoon dat een fiets je niet ligt, klaar.

Dit, of een andere generatie fietsen dat je niet liggen.
Laten we hopen voor Marco op het eerste. Maar ik vrees dat we het nooit zullen weten, want veel kansen zal hij hierna niet meer krijgen.
 
Las ergens dat het vooral in het verschil tussen de Bridgestone banden van de MOTOGP en de Pirelli's van de Superbike zou zitten... Marco heeft met de Bridgestone's niet het "gevoel".
Hij heeft in 1 van de testen met een Superbike fiets van vorig jaar gereden, met Bridgestone's en de carbon remmen, maar ook daarop was hij niet sneller en had niet het gevoel.

Banden, gevoel, vertrouwen om een bocht aan te vallen....
 
Je hebt het over de feiten van tien jaar geleden en yonny heeft het over NU.
Wat heb je eraan om ouwe koeie uit de sloot te halen?
Hij was een snelle motogp rijder. Net als o.a. Hayden.
Tallent hebben die gasten wel maar het komt er niet uit. Gewoon te langzaam.
Ik heb in genoten van Melandri. Ook tijdens de TT van 1998. Ik was erbij.
Maar als je per ronde 1,5 sec langzamer bent als Bautista dan is er iets serieus niet in orde.
Jammer maar op het moment is hij gewoon niet goed bezig.


Melandri heeft het vorig jaar toch ook niet zo heel slecht gedaan op de Aprilia
En dat is geen 10 jaar geleden....

Om de een of andere reden kan hij niet zo goed overweg met de Aprilia MotoGP machine (problemen met de banden lees ik hierboven), maar dat betekend niet dat hij er geen zak meer van kan
 
Je hebt het over de feiten van tien jaar geleden en yonny heeft het over NU.
Wat heb je eraan om ouwe koeie uit de sloot te halen?
Hij was een snelle motogp rijder. Net als o.a. Hayden.
Tallent hebben die gasten wel maar het komt er niet uit. Gewoon te langzaam.
Ik heb in genoten van Melandri. Ook tijdens de TT van 1998. Ik was erbij.
Maar als je per ronde 1,5 sec langzamer bent als Bautista dan is er iets serieus niet in orde.
Jammer maar op het moment is hij gewoon niet goed bezig.


Melandri heeft het vorig jaar toch ook niet zo heel slecht gedaan op de Aprilia
En dat is geen 10 jaar geleden....

Om de een of andere reden kan hij niet zo goed overweg met de Aprilia MotoGP machine (problemen met de banden lees ik hierboven), maar dat betekend niet dat hij er geen zak meer van kan
 
Melandri heeft het vorig jaar toch ook niet zo heel slecht gedaan op de Aprilia
En dat is geen 10 jaar geleden....

Om de een of andere reden kan hij niet zo goed overweg met de Aprilia MotoGP machine (problemen met de banden lees ik hierboven), maar dat betekend niet dat hij er geen zak meer van kan


Vorig jaar zat hij op een andere motor. Een hele andere Aprilia
 
Laatst bewerkt:
Het vuur is in Marco gedoofd. Helaas moet je concluderen dat ie na het drama jaar op de Duc ver is weg gezakt en nooit meer op het oude niveau is gekomen. Zal me niet verbazen als ie binnenkort zijn helm aan de wilgen hangt.
Weer een voorbeeld van een toptalent die al met 15 in de MotoGP zat maar vroeg is opgebrand. Verhaalje Luca Cadalora. Super talent qua rijden en afstellen maar mentaal te weinig inhoud op de lange termijn op aan de absolute top te rijden.
 
Vorig jaar zat hij op een andere motor. Een hele andere Aprilia
Ik heb me rot gezocht maar kan geen bericht erover terug vinden. Ik meen dat vroeg in de testen (sepang 1 ofzo) Aprilia zijn superbike fiets over heeft laten komen en uitgerust met bridgestone banden om Melandri te laten wennen en dat ging even waardeloos.

Ik hoor veel coureurs over het wennen van de bridgestone banden, maar dat is niet zo'n groot gat...
 
We zullen gewoon de progressie die Aprilia en dus ook Melandri moet gaan maken in de gaten houden. Blijf erbij dat hij weet hoe hij met een motor moet sturen en zodra hij maximale grip uit de Bridgestones kan halen dan pas kijken naar hoe groot het verschil met Bautista echt is. Nadeel. Voor iedereen is alleen wel dat ze in '16 of '17 weer terug gaan naar Michelin. Oftewel dan begint het gewennings proces weer van voor af aan.
 
Lijkt erop dat Melandri exit is....

(geen groot verlies in de huidige setting)
 
Laatst bewerkt:
Beter voor beide partijen, Melandri is geen MotoGP materiaal meer. Bautista is overigens wel heel behoorlijk bezig en blijft in mijn ogen een behoorlijk onderschatte rijder.
 
Ergens te volgen?
Ik hoop op een goede machine, maar zonder dall'igna... Dat was wel een aderlating zeg maar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan