Aprilia Tuareg 660

Benieuwd naar de prijs, als ik de snufjes zie, dan zal die wel duurder worden dan de T700.

Hij ziet er wat eigenwijzer uit, op zich niet onaardig. Net iets lichter, net iets meer veerweg, net iets meer vermogen en net iets meer tankinhoud. Duidelijk een aanval op de T700. Worden die 2ehands misschien wat goedkoper :)
 
Benieuwd naar de prijs, als ik de snufjes zie, dan zal die wel duurder worden dan de T700.

Hij ziet er wat eigenwijzer uit, op zich niet onaardig. Net iets lichter, net iets meer veerweg, net iets meer vermogen en net iets meer tankinhoud. Duidelijk een aanval op de T700. Worden die 2ehands misschien wat goedkoper :)


Ben ook wel benieuwd naar de prijs, maar Aprilia heeft al bewezen dat ze scherpe prijzen kunnen hanteren ook.

De RS660 koop je in BE voor minder dan 11K, als de nieuwe R7 daar niet veel gaat onde zitten gaat de Aprilia 't m heel moeilijk maken.
Net als de R7 is die RS660 ook bloedmooi, maar wel meer power en elektronica. En bij dat type motoren speelt dat wel een grote rol.

Als de Tuareg ook ergens te koop gaat zijn om en bij de 10K, dan zit 'm op gelijke voet van de Tenere die ook al in die buurt zit als ik me niet vergis?
Voordeel voor de Tenere hier is dat niet iedereen zit te wachten op meer elektronica en wel te spreken is van het ontbreken van die snufjes op de Tenere...
Voor mij persoonlijk zie ik enkel een voordeel in de tubeless wielen die de Aprilia wel en de Tenere niet heeft.


Op het eerste zicht zou ik dus nog voor de Tenere kiezen, al is het maar voor de bewezen betrouwbaarheid van Yamaha en het dealernetwerk...
Maar wel blij dat er weer meer aandacht is voor dat segment... Wie weet komt Honda met een concurrerende Transalp (of midsized Africa Twin) op de proppen...
 
In de beginpost staat 187kg, maar dat is het drooggewicht...
Je moet de vloeistoffen zoals benzine/olie en dergelijke nog bij berekenen dus dan kom je al gauw bij de 790 adventure en de tenere 700 in de buurt.
 
187 kg droog valt me eigenlijk best tegen , mn ouwe guzzi 750 weegt 149 kg [ zelf gewogen op 2 weegschalen] incl 2 liter benzine en alle sappen , alleen de cardan van dat ding weegt al 7,5 kg .
 
De concurrenten samen op een foto...
Smaken verschillen, puur qua looks geniet de Yamaha toch mijn voorkeur.

Schermopname (23).png
 
Maar de appie zou wel een heel stuk lager zijn, voor sommigen ook belangrijk.
 
Ik vind het wel een mooi apparaat, maar juist de afwezigheid van allerlei elektronische toestanden spreekt me op de Yamaha aan. Wat er niet op zit kan ook geen storing geven. Verschillende rijmodi op een motor met 75pk vind ik ook een beetje overbodig, hij laat zich kinderlijk eenvoudig met de rechterhand controleren. Als het nou een kanon met 150pk is kan ik er nog inkomen dat je een regen of offroad modus hebt, maar op de 700 mis ik dat echt niet. Als je zoveel instellingen hebt dat je bij wijze van spreken met je ogen dicht onverhard rijdt dan is er toch ook niks meer aan? Of iets als een afdalingsmodus, dan hoef je zelf helemaal niks meer te doen. Ik hou juist van motoren die ook nog iets vragen van de bestuurder.
 
Laatst bewerkt:
Sowieso snap ik die rijmodi niet op motoren onder 100 pk. Zorg dat de connectie gashendel - achterband zuiver is, daar heb ik veel meer aan.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb op mijn +100pk Superten maar twee rijmodi en merkte onlangs dat 'm nog op S stond terwijl ik meestal in T-modus rij. Zo hard ben ik er dus mee bezig. :-)

Ook heb ik de ZE versie en eerlijk... ik moet er aan denken als ik eens op het circuit ga rijden dat ik eens door de instellingen ga.

Het enige wat ik een must vind op zo'n motor is dat de ABS en TC uitgeschakeld kan worden... meer heb ik ook niet nodig.
 
De concurrenten samen op een foto...
Smaken verschillen, puur qua looks geniet de Yamaha toch mijn voorkeur.

Bekijk bijlage 1662691
De kleurstelling van beide machines zijn echt geweldig. Ik snap alleen de voorkanten niet. Beide hebben de look van een erg lelijk insect. Priemde ogen een bek die het liefst alles op hun pad willen verslinden. Is dit mooi? Ik weet het niet.
 
De kleurstelling van beide machines zijn echt geweldig. Ik snap alleen de voorkanten niet. Beide hebben de look van een erg lelijk insect. Priemde ogen een bek die het liefst alles op hun pad willen verslinden. Is dit mooi? Ik weet het niet.
Mee eens, dat is wat mij betreft het grootste pluspunt aan de nieuwe Norden 901; gewoon de tijdloze eenvoud van een ronde koplamp.

Maarre, photoshop een KTM 790/890 erbij in de vergelijkingsfoto en je zult zien dat de 660 en 700 relatief prettig op het netvlies liggen ;)

Vraag me wel af hoe de Tuareg het gaat doen qua aftermarket support. Het aanbod van upgrades, bagage, etc voor de Tenere is echt waanzinnig!
 
En terecht, is een fantastische motor waar de halve wereld op zat te wachten.
De spec sheet doet m geen recht.
 
Vandaag 2 prototypes gespot in de Dolomieten. Beide zonder stickers / graphics maar met kastje op buddyseat. Eentje had zelfs al een komplete kofferset eraan hangen dus die zal wel af fabriek geleverd gaan worden.
 
Zit qua specs en prijs tussen de Tenere 700 en KTM 790/890 in:

 
Op de wit/blauw/rood versie na een beetje saaie kleuren die schreeuwen om een stickersetje. Maar die komen vast wel. Zo ziet hij er meteen een stuk appetijtelijker uit.
232409112_4145578498882776_6831685712970814614_n.jpg
 
vanaf 11990euro ( België)


Komt aardig in de buurt van de Tenere...

Tubeless wielen zijn het voordeel van de Tuareg.
Yamaha heeft, wat mij betreft, de looks mee...

Betrouwbaarheid is ook nog een dingetje, die prijs gaat volgens mij ook nog naar Yamaha.
 
Komt aardig in de buurt van de Tenere...

Tubeless wielen zijn het voordeel van de Tuareg.
Yamaha heeft, wat mij betreft, de looks mee...

Betrouwbaarheid is ook nog een dingetje, die prijs gaat volgens mij ook nog naar Yamaha.
Betrouwbaarheid is nog niets van te zeggen volgens mij, maar bij Italiaans is de elektronica niet altijd even betrouwbaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan