Aprilia Tuareg 660

Ja je wilt offroad misschien dat het voor nog werkt en achter niet. In plaats van alles aan of alles uit. Kijk naar KTM bijvoorbeeld. Mooi als je dat kan instellen. Maar de Tenere is by design zo simpel mogelijk gehouden en dan heb je dus minder mogelijkheden..

Wat betreft Italiaanse elektronica, Aprilia (APRC!) en Ducati waren juist al heel vroeg al heel goed hiermee. De ouwe stokpaarden misschien maar een keer in de kast laten en eerst eens kijken wat de Tuareg in de praktijk doet. Ik vind het een mooie aanwinst in de huidige trend naar kleiner/lichter, handelbaarder, veelzijdiger.
 
Laatst bewerkt:
Ja je wilt offroad misschien dat het voor nog werkt en achter niet.

Zijn dat niet vooral de laatste euronormen die dat willen? Geloof dat je bij de nieuwste GS'sen het ABS systeem op het voorwiel ook niet meer uitgeschakeld krijgt.



Kijk naar KTM bijvoorbeeld. Mooi als je dat kan instellen. Maar de Tenere is by design zo simpel mogelijk gehouden en dan heb je dus minder mogelijkheden..


Dat vind ik net het mooie aan de Tenere... Less is more.

Al begrijp ik dat er ook motorrijders zijn die wel graag een hoop instellingen hebben, en dan kies je idd voor de Tuareg of de KTM, ...

Voor mij persoonlijk heeft de Aprilia één belangrijk voordeel, en dat zijn de tubeless wielen.
 
Ik heb vorig jaar proefgereden op de Tenere en vond het allemaal wat te 'ouderwets' qua gevoel. Uiteindelijk een KTM adventure geworden. Flitsend kleurenschermpje bij het opstarten, leuk. Doet niks tijdens het rijden natuurlijk, op een zwart-wit tv kun je ook een film kijken zullen we maar zeggen maar toch. Zelfde als die ouderwetse knippers.
ABS en tractiecontrole zijn wel wat geavanceerder dus dat heeft ook echt wel nut.
Tuareg wordt zeker een proefrit.
 
Ik heb vorig jaar proefgereden op de Tenere en vond het allemaal wat te 'ouderwets' qua gevoel. Uiteindelijk een KTM adventure geworden.

Voor ieder wat wils..

Toen de Tenere 700 en KTM ADV 790 nog niet te koop waren hoorde je wel meer dat KTM de meest interessante was, want meer elektronica en meer power.

Wat blijkt?

Waar rijden de meeste wereldreizigers mee vandaag de dag? Wie van de twee haalt de meeste verkoopsaantallen?

Ik denk dat Yamaha goed heeft nagedacht. Less is more, en dat zie je aan de verkoop.


Waarmee ik niet wil zeggen dat die KTM of de nieuwe Aprilia niet goed zouden zijn he, zeker niet.
Ik kan alleen maar toejuichen dat er meer aandacht geschonken wordt aan dat segment van motoren.

Ik wil zeker ook wel eens met zo'n Tuareg een testritje gaan doen.
 
Ik ga ook een testrit maken met de appie .

En even terugkomen op die motoren waarbij het abs op het voorwiel niet uitgeschakeld kan worden.
Je hebt zeker een schone onderbroek nodig als je daarmee , offroad, een steile helling afgaat brrr.
 
Je hebt zeker een schone onderbroek nodig als je daarmee , offroad, een steile helling afgaat brrr.


Been there , done that.

Met een volgeladen Supertenere (+270kg) ging ik de Jafferau naar beneden langs de skipiste track...
Ik heb gewoon het contact uit gezet... (een supertenere laat het ABS niet gewoon uitschakelen :N)



Nu, ik kan ermee leven dat het ABS enkel uitschakelbaar is op het achterwiel, daar gaan we toch naartoe.
Maar ik heb geen nood aan een werkend ABS systeem op het voorwiel offroad, dat dan weer niet.
 
Ik hoop op een fatsoenlijk testevenement, eigenlijk zoals destijds met de Tenere Experience.

Heb wel het idee dat er niet zo heel veel dealers zijn van Aprilia, krijg alleen maar scooterdealers via de site.
 
Laatst bewerkt:

In Nederland nog niet te vinden op de website maar in USA kan er op los gevinkt worden wat goodies betreft.
 

Gewoon in het Nederlands :) Het wordt saai maar alweer zeer positief. Iedere keer dat ik m zie vind ik die voorkant mooier, moest er wel aan wennen in het begin. Maar 'ns op rijden binnenkort :Y
 
Ja je wilt offroad misschien dat het voor nog werkt en achter niet. In plaats van alles aan of alles uit. Kijk naar KTM bijvoorbeeld. Mooi als je dat kan instellen. Maar de Tenere is by design zo simpel mogelijk gehouden en dan heb je dus minder mogelijkheden..

Wat betreft Italiaanse elektronica, Aprilia (APRC!) en Ducati waren juist al heel vroeg al heel goed hiermee. De ouwe stokpaarden misschien maar een keer in de kast laten en eerst eens kijken wat de Tuareg in de praktijk doet. Ik vind het een mooie aanwinst in de huidige trend naar kleiner/lichter, handelbaarder, veelzijdiger.
je wilt gewoon geen ABS offroad..
 
Uitstekend motorfiets om te kiezen. Ik vind hem wel een luxe offroad met de fikse prijs eraan verbonden. Gekeken naar de uiterlijk, maakt het niet veel indruk. Om de ware kwaliteit te voelen, moet je deze motor zelf gaan uittesten.
 
Vind het een gruwelijk mooi ding. Zit eigenlijk te wachten op een test-evenement a la de Tenere Experience van destijds.
 
Zijn er hier al mensen die er een geleverd heeft gekregen? Vandaag is wezen kijken en potentieel wel een toffe nieuwe fiets. Binnen kort maar is een proefritje maken.
Een van jullie enig idee wat de levertijden zijn van deze nieuwe fietsen?
 
Ik vind het een leuke aanwinst voor de markt, maar ben niet klaar om een Aprilia te kopen.
Ik zou ook niet weten waar ik dat zou kunnen doen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan