Aprilia Tuareg 660

NIWA in zwaagdijk heeft ze staan. In het echt zijn ze mooier dan op de foto.
Ik heb ze gezien bij Motoport in Hillegom. Leuk model, alleen het zadel wat er standaard opzit is te small en te hard voor mij. Plus van de opties voor een nieuwe motor is het degene met op papier het minst vermogen. Dat moet ik merken tijdens een proefrit.

Maar ik zit te dubben, ik wil wel nog dit jaar rijden van de zomer en ga eind Maart op vakantie. Moet ik, om deze zomer nog te rijden, de knoop voor mijn vakantie doorhakken en bestellen of kan dat ook een maand later.
 
Zolang ze op voorraad staan kun je binnen een week of twee rijden is mijn ervaring, mocht je net een andere kleur willen die niet op voorraad is kon het wel eens lang duren.
 
Ik ga ook binnenkort proefrijden. Ben ook specifiek benieuwd naar de crashbars, die ogen origineel wat ielig en verder zijn er nog geen beschikbaar volgens mij.
 
Goedhart heeft er 2 in showroom en een Demo staan .
Dat rood met zwart vindt ik hem goed staan .
 

Bijlagen

  • IMG_20220326_142908 aprilia 660.jpg
    IMG_20220326_142908 aprilia 660.jpg
    263,7 KB · Weergaven: 123
  • IMG_20220326_143457 aprilia 660.jpg
    IMG_20220326_143457 aprilia 660.jpg
    239,4 KB · Weergaven: 125
Rood heb ik ook gezien en die vind ik mooier dan de blauwe.
Ik vond de voorkant niet zo mooi vanaf het plaatje, Tenere veel mooier.
Maar zo in het echt valt het niet tegen, eigenlijk wel mooi zelfs :)
 
Ik ga volgende week een proefrit doen.

Heb heel lang getwijfeld over de T7 heb er een weg-proefrit en met de introductie demo dagen een uurtje off road mee gereden en vind 'm qua zadelhoogte te hoog maar vooral topzwaar en die combinatie is niet fijn vind ik. Nu is er een nieuwe met 2 tanks (lager) wat zal schelen maar vind de T660 spes's heel goed.
 
Laatst bewerkt:
Hoe beviel de proefrit?
Die was meer dan prima.
Was aangenaam verrast hoe makkelijk die rijdt.
Meer dan genoeg koppel, fijne zit ( ik ben 183 hoog ) Fijne gasrespons, goede zit en behoorlijk wendbaar.

Het scherm heb ik niet echt kunnen testen want ben de snelweg niet op geweest maar dat is toch niet aan mij besteed weet ik inmiddels want ik heb altijd herrie of dat gebuffer dus rijdt liever zonder scherm dus die zou ik er toch afhalen.
 
Met een volgeladen Supertenere (+270kg) ging ik de Jafferau naar beneden langs de skipiste track...
Ik heb gewoon het contact uit gezet... (een supertenere laat het ABS niet gewoon uitschakelen :N)
:}:}:}
Respect!
Been there, done that met een volgeladen KTM 950 Adventure. Géén ABS dus, en lekker veel motorrem, maar het was toch een onvergetelijke ervaring om zo heads down naar beneden te duiken, kont in de lucht, in eerste versnelling, volle bak motorremmend en dan tóch nog moeten bijremmen vooraan. Crazy! En volgende maand opnieuw. :9~
 
Ik vind het een interessante fiets. Nu nog zien wat de ervaringen op de langere termijn zijn mbt betrouwbaarheid en onderdelenvoorziening

ik hoop dat de betrouwbaarheid zo goed is dat ik er nooit hoef achter te komen hoe goed/slecht de onderdelenvoorziening is.

Af fabriek zat er bij de mijne een dichting fout. De dealer heeft dat meteen verholpen - die dichting was alvast op 1 dag leverbaar.

Toen ik vertrok voor het 1000km onderhoud, herkende de "immobilizer" de eigen sleutel niet meer. Kan je toch nog vertrekken mits ingave van de "personal code". Maar de error blijft wel op het TFT schermpje staan. Tijdens het onderhoud hebben ze dan de sleutel opnieuw "aangeleerd".

Sindsdien geen probleem meer.

Bijna 6000km op de teller. Geen olieverbruik vastgesteld, met de caveat dat het bijzonder moeilijk is om het oliepeil te meten (rare dip-stick).

Waar ze niet van houdt, is de tank vullen tot aan de rand en haar daarna in de zon parkeren. Dan begint ze nadien te stotteren.
Oplossing, extra ontluchten door de tankdop los te draaien. En in de toekomst: tank niet meer vullen tot aan de rand...
 
ik hoop dat de betrouwbaarheid zo goed is dat ik er nooit hoef achter te komen hoe goed/slecht de onderdelenvoorziening is.

Af fabriek zat er bij de mijne een dichting fout. De dealer heeft dat meteen verholpen - die dichting was alvast op 1 dag leverbaar.

Toen ik vertrok voor het 1000km onderhoud, herkende de "immobilizer" de eigen sleutel niet meer. Kan je toch nog vertrekken mits ingave van de "personal code". Maar de error blijft wel op het TFT schermpje staan. Tijdens het onderhoud hebben ze dan de sleutel opnieuw "aangeleerd".

Sindsdien geen probleem meer.

Bijna 6000km op de teller. Geen olieverbruik vastgesteld, met de caveat dat het bijzonder moeilijk is om het oliepeil te meten (rare dip-stick).

Waar ze niet van houdt, is de tank vullen tot aan de rand en haar daarna in de zon parkeren. Dan begint ze nadien te stotteren.
Oplossing, extra ontluchten door de tankdop los te draaien. En in de toekomst: tank niet meer vullen tot aan de rand...
Ik zag op YT ook iemand met een lek bij de waterpomp na 5000 mijl kwestie van een nieuwe pakking. Normaal gesproken zit er een ontluchting in de tankdop, bij de Aprilia blijkbaar niet. Toch weer een probleempje met de elektronica gelukkig laat hij je onderweg niet staan.
 
Het is een veel complexer systeem dan een standaard dop-met-ontluchting. Heeft te maken met regels dat er nooit brandstof mag uitlopen als ie plat ligt, heb ik me laten wijsmaken.
Staat ook in de handleiding om de bak niet tot aan de rand te vullen. We zullen het nooit meer doen.

Die dichtingen, er schort iets aan de quality control in Noale.
 
Staat ook in de handleiding om de bak niet tot aan de rand te vullen. We zullen het nooit meer doen.

Die dichtingen, er schort iets aan de quality control in Noale.
Als je gelijk doorrijdt dan is het een optie om het wel te doen als je een keer twijfelt over "hoe en wanneer de volgende tankbeurt?"
Na een paar km is de vuldop-hals wel weer vrij maar kan net het verschil maken.
 
Nog een rustig topic dit. Hoe bevalt de motor bij degenen die hem hebben? Ik overweeg om voor de Tuareg te gaan. De T7 is amper leverbaar en ik vind die persoonlijk ook iets te basic. Tuareg rijd erg lekker in elk geval!
 
Terug
Bovenaan Onderaan