Aprilla Caponard

Kaboom

MF'er
1 jul 2001
144
0
Heeft hier iemand ervaring met deze Bike??
Kwillum denk ik wel gaan :]

6521



[edit niels] plaatje erbij
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb er eentje meegehad van mijn dealer toen mijn Mille een beurt kreeg. 2 dagen op rond gereden.
Conclusie: rijdt goed. Ik mis alleen het brute vermogen. Je merkt echt heel goed dat het blok geknepen is.
Hij stuurt wel heel lekker (geen schaamranden en voetstepjes aan de grond!). Ook de remmen zijn okidoki. De zithouding vond ik wat te recht, maar dat is persoonlijk. Ik ben altijd geneigd om in te zakken na verloop van tijd.
Echte minpunten vond ik de kuipruit en het dashboard. De kuipruit omdat die hele vervelende herrie, trillingen en turbulentie veroorzaakt. Dashbord omdat het digitale deel slecht afleesbaar is. Dit komt vanwege het feit dat het net te ver gekanteld is. (De kleur van het dashboard is wel cool: volkswagen-blauw :) )

Ik heb verder geen enkele ervaring met dit soort type fietsen, maar het schijnt de fijnste in zijn soort te zijn.
 
Ik heb er eentje meegehad van mijn dealer toen mijn Mille een beurt kreeg. 2 dagen op rond gereden.
Conclusie: rijdt goed. Ik mis alleen het brute vermogen. Je merkt echt heel goed dat het blok geknepen is.
Hij stuurt wel heel lekker (geen schaamranden en voetstepjes aan de grond!). Ook de remmen zijn okidoki. De zithouding vond ik wat te recht, maar dat is persoonlijk. Ik ben altijd geneigd om in te zakken na verloop van tijd.
Echte minpunten vond ik de kuipruit en het dashboard. De kuipruit omdat die hele vervelende herrie, trillingen en turbulentie veroorzaakt. Dashbord omdat het digitale deel slecht afleesbaar is. Dit komt vanwege het feit dat het net te ver gekanteld is. (De kleur van het dashboard is wel cool: volkswagen-blauw :) )

:^

Hier heb ik weinig aan toe te voegen. Ik vond het trouwens vreselijk stil in vergelijking met mijn duc. Hoewel mijn duc minder vermogen heeft lijkt het alsof d'r meer vermogen in zit. Iets meer herrie dan de standaard dempers is ook wel wenselijk. De sv650 van mijn vriendin met standaard dempers maakt meer herrie.
 
Ben reeds 6 maand in bezit van zulk een geweldige motor. Ben er eerst 9 daagjes mee naar de Dolomieten getrokken...Wauw is dat een berggeit... Enkele weken later een circuitdagje in Croix-en-Ternois meegepikt. Zal niet beweren dat ik een R1 van zijn sokken zal rijden, maar als je machine perfect beheerst, zal enkel het recht stuk een mogelijkheid bieden om ingehaald te worden. De banden tot op de LAATSTE mm laten opkrullen...mijn dealer was stomverbaast bij zijn vorig onderhoud. Wel is de beperkte grondspeling een klein nadeel. Op circuit moet je heel ver gaan naast hangen wil je nog sneller in de bocht zijn. Wat ik wil bedoelen is, dat deze motor een breed spectrum wil bieden. Niet enkel een circuitbeest of toermachine, maar een alleskunner. De plussen = wendbaarheid,prijs,looks,bewezen krachtbron (is een vervanguitlaat verkrijgbaar van Leovinci), duo-comfort. De minnen = Italiaanse afwerking op sommige punten, injectie beneden 2500 rpm (zou reeds een re-mapping zijn), te zacht zadel voor lange afstanden (+500km)
In vergelijk met andere (BMW 1150 GS$$$-Triumph Tiger-Suzuki V Strom- Varadero-Cagiva Navigator) is na een aantal testritten de Capo er voor mij als eerste uitgekomen.
By,
Erwin Silver 2002 Capo
 
Volgens mij geeft Geboers motoren nu 1200 Euro korting op deze motor.
Dit betreft dan uiteraard een nieuwe
 
bovenstaande klopt vrij aardig metd ervaringen van mijn vader en van mij (achterop '( ), comfort is klasse, echt, we hebben gewoon eens aan eens stuk 200 km gereden ofzow, en ik had geen centje pijn, mijn vader had wat last van stijf beenspieren, maar dat heeft ie denk ik op een goldwing nog wel (wel snelweg met 140-150 gemiddeld ofzow)
Ja, over de grondspeling enzo, daar weet ik weinig van, mijn pa is niet zo'n stuurman. die zie ik nog niet de stepjes op de grond krijgen :+
ach, de top ligt zo bij de 230 ofzo? wij hebben zeker met 2en erop als eens 190 gehaald. maar ik vin het geluidje :9~ :9~
stabiliteit is top en je rijd op een ding die bijna niemand heeft. toen wij hem kochten waren we ongeveer de 50e capo in NL.end at is nu een half jaar geleden ofzo

een nadeel, als je de tank eraf haalt (voor onderhoud gewoon, anders kan je niet bij de cilinders) dan trek je het verloopstukje kapot. dat is PLASTIC |( |( |( |( |( en dat moet je dus na iedere beurt vervangen (a €35,-) en aangezien aprilia nederland niets in voorraad heeft, moet het dus uit italie komen, dus we konden 3 weken wachten.

nou hebben we in belgie zo'n ding gehaald (wachttijd 1-2 dagen)

dus, maar dat is aprilia, wil je dat niet, dan geen aprilia kopen
 
zo is het beter te zien:
full


De mistlampen op de kuip komen iig bij Touratech vandaan. Leuk spul hebben die. Sinds kort duss ook enkele onderdelen voor de Caponord.
 
Voor de sprotievelingen onder ons: je kunt van WP stuggere veren bestellen (124 euro) zodat je nog wat strakker kunt gassen !

En voor het meer oorstrelende werk heeft Leovince mooie X3\'s te koop !
Dat laatste is te beluitsren in de buurt van Zoetermeer, waar ik woon, want ik he zo\'n Capo (voorzien van die veren en uitlaten) in de garage staan :-))

Grtz,
Arnie
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan