aprillia rs 125 upsd voorvork in cb 500 four

Djezzz

MF'er
8 jan 2009
167
15
Sint-Niklaas
Ik ben van plan om een upsd voorvork van een aprillia rs in mijn cb 500 four te steken, maar ik zit nog met een aantal vragen.

het idee: aprillia rs voorvork, kroonplaten, remklauw, remschijf gecombineerd met cb 500 naaf.

ik zou nog een aantal afmetingen moeten hebben om te weten of het veel of weinig werk zal zijn, maar ik weet niet goed waar zoeken.

ik moet weten of de steekcirkel en de pilot van de remschijven ongeveer overeen komen, voor de bevestiging van de remschijf op de naaf
en ook de dikte van de naaf ter hoogte van de vlakken waar de remschijf tegen komt van de aprillia rs.

of heeft iemand een beter idee voor een upsd op een cb 500 four?
 
een rs125 usd is niet zo fantastisch. Er is maar 1 poot gedempt. Je kan beter kijken naar een RS250 of mito vork.
 
Ik ben van plan om een upsd voorvork van een aprillia rs in mijn cb 500 four te steken, maar ik zit nog met een aantal vragen.

het idee: aprillia rs voorvork, kroonplaten, remklauw, remschijf gecombineerd met cb 500 naaf.

ik zou nog een aantal afmetingen moeten hebben om te weten of het veel of weinig werk zal zijn, maar ik weet niet goed waar zoeken.

ik moet weten of de steekcirkel en de pilot van de remschijf ongeveer overeen komen, voor de bevestiging van de remschijf op de naaf
en ook de dikte van de naaf ter hoogte van de vlakken waar de remschijf tegen komt van de aprillia rs.

of heeft iemand een beter idee voor een upsd op een cb 500 four?

je kan in principe elke USD nemen, je moet toch veel aanpassen. Mito vork zou ik laten liggen, is ook 1 poot gedempt 1 geveerd. Zwakke geleidebussen. RS125 vork kan je wel pakken, kan wel te licht zijn, wou je moeten checken. Let op de lengte! 72+ cm is gewenst, je wiel is al 19" en met een diagonaalband is dat flink groter als een 17" met een radiaalband.

Over steekcirkel, cb400f heeft een cirkel van Ø76 met 4 bouten. 500f is denkik hetzelfde.
Met deze link kan je veel uitzoeken; Homepage | Braking | Motorfietsonderdelen, Remschijven, Remblokken & Smeermiddelen
Kijk of je een as kan maken/regelen welke je in kan klemmen en niet in moet schroeven. Als je hem iets kan schuiven scheelt het je heel veel afstelwerk (lees; verschillende bussen draaien)

Nu moet je al een goed eind opweg zijn ;)
 
'qprillia rs 125 upsd voorvork in cb 500 four' > 'aprillia rs 125 upsd voorvork in cb 500 four'
 
als je het voor de looks doet zeg ik niets.
maar vewacht geen subliem rijgedrag met die vork. je gaat er een motorfiets op hangen die minstens 50kg zwaarder is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan