Aprillia RSV mile 2005 foutieve snelheids aanduiding

napadi30

Rookie
15 mei 2018
9
0
Schagen
Goedemorgen,

Ik heb een storing in mijn Mile van 2005.
Als ik rij heb ik in het begin een normale snelheids aanduiding, die kan ik checken met mijn navigatie.
Zo in eens fluctueert hij naar b.v. 300+ dan weer naar 80 of 120, zelfs als ik voor het stoplicht sta geeft hij snelheid aan :?

Ik heb de Accu los gehad, ik heb de snelheids sensor bij de rem klauw aan het achter wiel vervangen.
Maar nog steeds het zelfde probleem.

Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn???

Ik hoor het graag
Warner
 
Weet niet of de 2005 ook nog een sensor bij het achterwiel heeft maar die reageert op de bouten van je tandwiel, maak het daar allemaal eens goed schoon. Geen alu bouten gebruiken.

Dit kan wel eens voor komen inderdaad. En anders zit het 'm waarschijnlijk in de sensor zelf. Is relatief bekend kwaaltje. Zelf ook gehad dat de sensor van 0 naar 400 sprong en alle getallen er tussenin.
 
ik heb gisteren een nieuwe sensor erop gezet en nog steeds hetzelfde.

toen ik vanmiddag thuis kwam, en stationair lied draaien gaf hij stilstaand gewoon nog aan 🤔
toen ik de stekker vd sensor los deed bleef hij gewoon door tellen op mij display.


hoe raar, ik zou bijna denken dat het in de computer ligt.
ik weet het niet meer
 
ik heb gisteren een nieuwe sensor erop gezet en nog steeds hetzelfde.

toen ik vanmiddag thuis kwam, en stationair lied draaien gaf hij stilstaand gewoon nog aan 🤔
toen ik de stekker vd sensor los deed bleef hij gewoon door tellen op mij display.


hoe raar, ik zou bijna denken dat het in de computer ligt.
ik weet het niet meer


Toch ergens een massa probleempje?
Heb dat met mijn sensor gehad, normaal en dan ineens volle bak snelheid stilstaand voor stoplicht.
Bleek uiteindelijk een te strakke teewrap te zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ik zal de spanning meten.

Wat ik gisteren had, hij liep stationair, dan zag ik nog steeds de fluctuerende aanduiding.
Ik heb toen de stekker verbinding die achter m'n rechter knie zit los gehaald, dus geen input meer van de sensor.

Toch bleef hij de indicaties geven, heel RAAR
Ik sprak een collega, hij had het over eventueel condens in m'n dashboard, ik heb daar wel vocht in gehad, het zou misschien kunnen zijn dat op m'n print plaat door vocht een overbrugging zit waardoor lek spanningen gaan lopen.

Ik ga dit vanavond bekijken, ik trek hem ff open.

Wordt vervolgd.
 
Ik heb net een gaaf motor weekend gehad in het Taurus.
Daar heeft hij het zeker 1 dag helemaal goed gedaan.

Ik ga toch verder kijken naar eventueel massa probleem of een tierap die te strak is.
 
De afdichtings mof achterop mijn dashboard heeft er niet goed opgezeten.
Ik had ook zo nu en dan condens achter mijn ruitje zitten.
Hierdoor heb ik op de achterkant waar de stekker op de print plaat zit, lichte corrosie tussen de punten gekregen waardoor er waarschijnlijk een overbruggings contact ontstaan is waardoor er een fluctuerende indicatie kwam.

Ik heb uiteindelijk een andere dashboard geplaatst en de klacht was over.
nu ga ik proberen de aangetaste printplaat op te knappen.

Ik hoop dat jullie hier wat mee kunnen.

Grtz Warner Rowaan
 
Terug
Bovenaan Onderaan