Aprillia Scarabeo 500

Ik ben nog niet helemaal 'ingeleid' in de scarabeologie. Het ziet er inderdaad heel anders uit. En er staan zat foto's van op internet. Misschien betreft het een speciaal model voor de amerikaanse markt?

aprilia_scarabeo500.jpg
 
Oud topic, maar leuk weer leven te zien. Ik krijg steeds meer 't idee dat een Mana 850 te kort is voor iemand met lange benen - ik koop 38" lengtemaat broeken - en de Mana heeft behoorlijk hoge pedalen. Heeft iemand toevallig een mening over beenruimte op de Scara 300/500? In 't Verenigd Konikrijk wordt geen Scarabeo verkocht (SportCity's wel?) dus het is voor mij giswerk. Is er trouwens een dealer in NL die ze heeft staan, of zijn ze ook daar zeldzaam?
 
Blijft altijd persoonlijk. Ben 1.94, zit goed op de Scrabeo 500. Echt voldoende ruimte over. Mijn Scarabeo kon binnen een week geleverd worden. Ik neem aan dat de importeur voldoende voorraad heeft. Ze zijn wel flink afgeprijsd, ik weet niet hoe hoog de omloopsnelheid is.

Michel
 
Laatst bewerkt:
Ik krijg steeds meer 't idee dat een Mana 850 te kort is voor iemand met lange benen - ik koop 38" lengtemaat broeken - en de Mana heeft behoorlijk hoge pedalen.

Ik ben 1,87 m. lang, rij nu op een Yamaha XJ600n en tijdens de proefrit
vond de ruimte op de Mana erg riant. In alle opzichten!

Klopt het dat je nu een Mojito 125 rijdt?
Dan zul je helemaal verrast zijn door het goede zitcomfort van de Mana;
veel rechter en dus minder belastend voor je onderrrug en schouders.

(als m'n spaarvarken 't toelaat koop ik me een Mana ipv een Scarabeo 500 :Y )
 
Wanneer ik de Mojito rij is die best comfortabel, door het lange zadel. Een passagier past hoogstens op de achterlamp ;o). Wel teleurgesteld in de bouwkwaliteit van de scoot - na 6000 mile (bijna 10.000km?) staat 'ie al 3 maanden stil. Koplamp afgebroken, remkabel, zadelbout, treeplankbouten, speedo-kabel, knipperlichten, achterrem, remlicht, en nu het achterwiel vervangen moet worden komt de uitlaat er niet vanaf - weer een kapotte bout. Ik wordt gek van de garantieclaims - maar hopelijk zijn de Mana en Scarabeo degelijker. Zo lijkt het wel.

De Mana is wel een erg mooie fiets, maar de ook mooie Scara500 is de helft goedkoper (plus import, maar ja) en minstens zo geschikt voor woon-werk verkeer en langere vakantieritten. Dus ik krijg m'n spaarvarken vooralsnog niet omgepraat - misschien kan een hamer het argument beslechten.
 
De Mojito is nog ontworpen in een tijd dat Aprilia niet van Piaggio was.
De ontwerpen worden nu wel echt beter nagekeken op zwakke punten. Een aprilia scooter word wel nog in de fabrieken van Aprilia gebouwt als ik het goed heb begrepen, alleen de supervisie van Piaggio zorgt er voor dat de kwaliteit omhoog gaat.
 
Vandaag even bij de dealer geweest. Kennelijk worden nieuwe Scara's ook met Michelin's Standaard Gold geleverd. Bij aankoop zou je hierop kunnen letten. Deze banden zijn aanmerkelijk zachter dan de Sava's de bij mij eronder liggen.

Msh
 
Ik denk dat de dealer daar ook niet bij stil gestaan heeft. Hij gaf aan dat het bij Aprillia wisseld. Net waar ze goedkoop aan kunnenj komen (Sav's of Michelin) gaan er onder. Idd. jammer, maar is niet anders. Over zo'n 10000 kilometer gaan er wel nieuwe banden onder.

Na de 1000 km beurt kreeg ik te horen dat ik pas bij de 10k terug hoeft te komen. Moet wel zelf de oliepeil en remblokken controleren. Mooi meegenomen. :)

Msh
 
Hallo

Ben hier nieuw op het forum.

Ik ben aan het twijfelen over de aankoop van een
# Beo 500
# beverly 500
of MP3 400

De Apprilia vind ik de mooiste en is natuurlijk de goedkoopste.
Op de anderen kon ik al eens gaan zitten, bij dealers en op het salon, maar op de beo nog niet.

De MP3 vind ik Ok maar een beetje krap.
De Beverly is zeer ruim en comfortabel
Maar hoe zit de Beo 500?

Ik ben 1m87 en heb een 45 van schoenmaat .

Alvast hartelijk debankt allermaal.
 
Han01 de mp3 is niet te vergelijken met de andere
de mp3 stukken zwaarder en daar door minder snel

Maar ik ben ook 1.87 en ik heb geen problemen op mijn FP3 en ik neem aan dat jij voor een RL gaat dus heb je niet het rempedaal niet dat ik er last van heb maar bij sommige zit die in de weg
 
Mhhh, de Beo is voor grotere mensen prima te doen. Ben zelf 1.94 en zit er prima op.

Moet zeggen dat ik de Beverly wel iets mooier vind, maar is ook een stuk duurder. Ik betaalde voor de Beo 4995, de Bev kost 2000 meer.

Msh
 
Vette pech.

Ik heb vanmorgen mijn Scarabeo 500 op de zijkant geparkeerd.
Gelukkig was de snelheid 20-25 km. en heb ik zelf alleen een blauw plek op mijn heup.

Wat mij wel opviel was dat de nieuwprijs van de scarabeo in 20 maanden met ca. 2000 euro verlaagd is.
Ik ga nu toch maar kijken of het niet verstandig is om mijn scooter in te ruilen. Dit is natuurlijk afhankelijk van het schadebedrag.

Ik heb er tot nu toe 22.000 fijne kilometers op gereden door weer, wind, sneeuw en ijs.
 
Vette pech.

Ik heb vanmorgen mijn Scarabeo 500 op de zijkant geparkeerd.
Gelukkig was de snelheid 20-25 km. en heb ik zelf alleen een blauw plek op mijn heup.

Wat mij wel opviel was dat de nieuwprijs van de scarabeo in 20 maanden met ca. 2000 euro verlaagd is.
Ik ga nu toch maar kijken of het niet verstandig is om mijn scooter in te ruilen. Dit is natuurlijk afhankelijk van het schadebedrag.

Ik heb er tot nu toe 22.000 fijne kilometers op gereden door weer, wind, sneeuw en ijs.

Sterkte man! hopelijk geneest de blauwe plek snel. Nu inruilen zou ik juist niet doen, de jouwe is dus met deze prijsverlaging ook ineens 2000 euro minder waard geworden. De mensen kopen dan liever een nieuwe dan jouw occasion voor hetzelfde geld. Inruilen bij een zaak denk ik dat je hetzelfde kan verwachten.
 
Ik heb er tot nu toe 22.000 fijne kilometers op gereden door weer, wind, sneeuw en ijs.


Ik hoop niet te veel sneeuw... Hier is alles wit. Prakkezeer er niet over op twee wielen te gaan. Vier wielen is al glibberig.

Maar misschien wel de kans op een hele mooie Beo 500. Succes!
 
Laatst bewerkt:
Er lag bij ons in de straat 1-2 cm. sneeuw.
Doorgaans is de doorgaande weg dan prima te rijden en dat klopte ook wel.

In Zevenhuizen heb je echter een strook met klinkers en daar ging het mis :(

Ik had mijn gas al losgelaten en was van plan om zonder te remmen in een laag tempo (20-25 km) over het stuk heen te rollen. Dat heb ik op die manier de hele winter al zo gedaan.

Deze keer 'brak echter opeens mijn achterwiel uit.... :?

Voor wat betreft het inruilen:
Ik zat er al aan te denken om bij inruil eventueel een Scarabeo 300 aan te schaffen.
Die is wat goedkoper in het gebruik (verzekering, afschrijving en brandstof) en heeft volgens mij wel voldoende power om op de snelweg mee te kunnen rijden.

Ik ga het gewoon allemaal op een rijtje zetten: reparatie, nieuwe 500 of nieuwe 300.
 
ewolffenbuttel,

beterschap ivm met je val. ik heb een vraag over de beo's (500 en of 300). van scooters uit de Piaggio stal en in die zin ook aprilia (met name de atlantic) is mij verteld dat problemen in de electronica een vaal voorkomend probleem is. Hoe is dat met de scarabeo's. 22000 km is heel wat. Ben jij tegen (structurele) mankementen aangelopen wat betreft je beo 500?
 
Ai, dat is jammer... is hij eigenlijk zwaar beschadigd of valt het nog enigsins mee?(meerdere delen). sterke.... houdt ons op de hoogte van het verloop.
 
Ai, dat is jammer... is hij eigenlijk zwaar beschadigd of valt het nog enigsins mee?(meerdere delen). sterke.... houdt ons op de hoogte van het verloop.

Ik ben gisteren naar Goedhart gereden en daar kreeg ik het dringende advies om niet verder te rijden. Het stuur was niet zomaar verbogen maar waarschijnlijk helemaal ontzet.
Eerste schating van de kosten: 1500-2000 euro.
Vandaag verwacht ik het schaderapport dus ik hoop dat het nog wel wat mee zal vallen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan