Aprillia Scarabeo 500

Hij was wel nog all risk verzekerd, he?! Dat is een kleine pleister op de wonde!

Maar ja, het blijft een gedoe!
 
Ja hoor, hij is gelukkig wel allrisk verzekerd.

Uitslag schaderapport: ca. 2500 euro schade en dat betekent dat hij zeer waarschijnlijk niet total loss is.
Vandaag komt de schade-expert en daarna ben ik benieuwd wat de dealer/opkoper nog voor het 'wrak' overheeft.

De keuze voor een nieuwe 300/500 komt wel steeds dichterbij.
Ik ga dit weekend maar eens alle berichten over de 300's van Piaggio en Scarabeo doornemen.
 
Uitslag schaderapport: ca. 2500 euro schade
Sapperdeflap! Da's niet mis voor een simpel schuivertje!

Wordt natuurlijk wel een mooie gelegenheid om je zelf weer eens helemaal "in het nieuw te steken". :Y

Heel veel plezier en succes met het wikken en wegen! :W
 
Het is zwart en het bromt... driemaal raden wat het is...
full

Iemand al ervaring met de scarabeo 500?
Jawel, ongeveer 30km :P Getver wat rijdt dat lekker.
<edit>foto iets lichter gemaakt</edit>
 
Laatst bewerkt:
Thanks bobbeken. Het is echt een plaatje hè! Het rijdt ook heel fatsoenlijk door de net iets grotere wielen. Heel stabiel. Het is inderdaad een nieuwe, mede mogelijkgemaakt door de prijsverlaging van Piaggio/Aprillia. En met de weinige kilometers die ik momenteel rijdt kan ik hier hopelijk een flinke tijd mee vooruit! Vandaar ook het wat grotere blok (500cc). Is toch wel iets minder zuinig dan de 300. Maar ik heb 'm ook voor de fun, en dat is natuurlijk ook niet onbelangrijk....
 
Hey Laagvliet ik vind het ook super. Ik kan niet geheel ontkennen dat ook jouw positieve ervaringen, en de verhalen over de supertourrit richting de eiffel, doorslaggevend waren. Op de scarabeo zit ik met mijn lenge (1.89m) veel rechter en actiever, het voelt echt lekker aan voor mijn rug.
 
Ik zie ook dat je in de buurt woont, misschien zie ik je nog ooit eens rijden.
Je komt er bijna nooit 1 tegen dus dat wordt lachen. Je zult er nog jaren plezier van hebben, zet je hem wel goed op slot :)
 
Geen zorgen, de Scarabeo is momenteel een opmars aan het maken. En zeker nu ik Rotterdam eo onveilig ga maken, wordt de kans op een voorbijrijdende scarabeo voor jou weer een stuk groter :-) <edit>komende scootermeeting op 18 april ben ik van de partij</edit>
 
Laatst bewerkt:
Net onderhoudsboekje bekeken. Altijd grappig die vertalingen; iemand ooit gehoord van 'rempastilles'? Na de 1.000km volgt een 10.000 km beurt, en daarna de 20.000. Heerlijk zo'n lang interval. Bij de 10.0000 gaat ook meteen de riem en de variator vervangen worden. Naast het normale oliepeilstokje blijkt er ook een peilstokje voor de transmissie te zijn. Twee pijlstokjes!!!!
 
Gefeliciteerd met je scoot, Brombeer.

Inmiddels is mijn Scar een maand oud en 1500 km verder. Alles bevalt goed, idd. bij 10000 km weer een beurtje. Het verbruik zit rond de 1:25, vind ik acceptabel hoor.
 
@mish: fijn om te horen datie nog bevalt! Heb ik gelukkig geen verkeerde keus gemaakt. 1:25 valt niet tegen voor al die cc's. Ik ga mijn verbruik ook bijhouden. Vraagje: jij schreef eerder iets over de remwerking. Heb je het idee dat beter gaat nu je wat meer kilometers op de teller hebt staan? Ik vond de remwerking gisteren niet slecht, al had ik wel het idee dat je er 'iets voor moet doen'. Als de remwerking slecht blijft, kan het misschien zijn dat de remschijf/remklauwen vies zijn. Dan zit er maar één ding op: grondig laten ontvetten en nieuwe remblokjes.
 
De blokjes moeten ook inslijten op de schijf, dus de remmerij zal waarschijnlijk nog wel beter worden. Je Scarabeo 500 is toch net nieuw Brombeer?
 
Monomuis klopt, ik heb er afgelopen twee uren verschillende topics mee vervuild.... zelfs een andere nick genomen om het karakter van de scoot en de berijder beter te ondersteunen....
 
Laatst bewerkt:
Monomuis klopt, ik heb er afgelopen twee uren verschillende topics mee vervuild.... zelfs een andere nick genomen om het karakter van de scoot en de berijder beter te ondersteunen....

Zoo Brombeer van harte met je nieuwe scooter!!(en je nieuwé naam)
Hij ziet er zeker mooi uit en ik weet dat hij ook heerlijk rijdt,
want ik hab er eens een proefrit mee gemaakt.
Dat was vorig jaar op een 2e hands die moest meer kosten dan
de nieuwe die jij nu hebt :X
Kun je nagaan wat ze al die tijd zo in hun zak hebben gestoken.

Veel plezier ermee :]
 
Brombeer, mooie scooter en veel succes ermee.

De schade is door de xpert op 2000 euro gezet.
Door een opkoper is 1900 geboden dus dat viel niet echt tegen.

Ik ga nu de keuze maken tussen (weer) een blauwe (met dat mooie bruine zadel) of een zilvergrijze met zwart zadel (daar zie je veel minder vuiligheid op).

Hopelijk rij ik over 1 weekje weer.
 
Brombeer, mooie scooter en veel succes ermee.

De schade is door de xpert op 2000 euro gezet.
Door een opkoper is 1900 geboden dus dat viel niet echt tegen.

Ik ga nu de keuze maken tussen (weer) een blauwe (met dat mooie bruine zadel) of een zilvergrijze met zwart zadel (daar zie je veel minder vuiligheid op).

Hopelijk rij ik over 1 weekje weer.

Nou dat loopt volgens mij toch nog aardig af.
Heel vervelend dat hij kapot/weg is.
Je kiest toch wel weer voor een 500 zeker, die`rijden toch zooo leker.

Succes met het vervolg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan