arai astro helm

jan11

Rookie
11 nov 2007
13
0
almere
Nu heb ik 2 dagen geleden een nieuwe helm gekocht.Het is een arai astro twisted blue geworden voor 399,- vond ik dus wel goedkoop.Normaal heb ik een L als maat (L60) maar de verkoopster heeft mij een XL verkocht die mocht ik wel hebben volgens haar en daarbij de wang stukken voor een L. Nu ben ik bang dat ie iets te groot is maar de L zat echt te strak.heeft iemand dit ook gehad ? je zou het iets te los zitten van de helm op kunnen lossen door er een andere hoofd vulling in te zetten ????

bedankt alvast
 
Nu heb ik 2 dagen geleden een nieuwe helm gekocht.Het is een arai astro twisted blue geworden voor 399,- vond ik dus wel goedkoop.Normaal heb ik een L als maat (L60) maar de verkoopster heeft mij een XL verkocht die mocht ik wel hebben volgens haar en daarbij de wang stukken voor een L. Nu ben ik bang dat ie iets te groot is maar de L zat echt te strak.heeft iemand dit ook gehad ? je zou het iets te los zitten van de helm op kunnen lossen door er een andere hoofd vulling in te zetten ????

bedankt alvast

Bij een Arai heb je volgens mij "pasgarantie", gaat ie te los zitten binnen 5 jaar, dan word dit kostenloos opgelost.
 
Ik heb ook een Astro R (yuki red), ik vond deze ook te los zitten.

Ik heb de wangstukjes op laten vullen (ook makkelijk zelf te doen) door een cm of 1,5 extra schuim erin te zetten. Dan zit 'ie weer goed.

Kun je ook doen als de helm na een jaar of wat wat losser gaat zitten
 
nou.. je kunt de wangen opvullen, de rest niet.

Maar over het algemeen drukt de opvulling in de wangen je hoofd naar achter. Het zou dan voor kunnen komen dat je nog ruimte bij je voorhoofd overhoudt.
 
Ik heb een Astro J die naar mijn gevoel ook iets te "ruim" zat, maar een maatje kleiner zat veel te strak. Ik ben toen naar een open dag bij de Importeur in Hoevelaken geweest, daar werden er gratis nieuwe wangstukken ingezet. Dat heeft mijn probleem verholpen.
Persoonlijk vind ik ook wel dat je dergelijk service van een merk als Arai mag verwachten!
 
Een Twisted blue is alleen bij de Astro R geloof ik. Daarvan is dacht ik de gehele voering te vervangen. Echter, qua buitenschaal zit er 1 maat verschil tussen de L en XL. Maar opvullen kan wel bij de wangstukken (gratis) of dikkere wangstukken kopen. Maar dit opvullen gaat niet bij de rest van de voering, die moet je nieuw kopen.
 
oke jah de wangstukken zijn al vervangen die zitten wel goed maar heb nog wat ruimte over bij me hoofd zelf.Zit wel lekker maar als ik me hoofd stil houd en dan de helm draait kan ik hem wel een centimeter of 10 elke kant opbewegen.Maar De L paste ik echt niet in.Dus dan mischien idd maar het hoofdkussen vervangen.
 
Zelf een astro R (de L maat).
En inderdaad zit deze in het begin strak, maar na verloop van tijd zet de binnenvulling zich. Ik moet zeggen dat ik in het begin ook het idee had dat hij wat aan de krappe kant was. Ondertussen zit hij als gegoten. Een helm die in het begin kan bewegen is volgens mij al geen goede start.
Verder nu maar proberen om de helm passender te maken, maar ik vind geen mooie oplossing van de winkel.
Succes, en ik hoop dat je je probleem opgelost krijgt met invul stukken.
 
Nu heb ik 2 dagen geleden een nieuwe helm gekocht.Het is een arai astro twisted blue geworden voor 399,- vond ik dus wel goedkoop.Normaal heb ik een L als maat (L60) maar de verkoopster heeft mij een XL verkocht die mocht ik wel hebben volgens haar en daarbij de wang stukken voor een L. Nu ben ik bang dat ie iets te groot is maar de L zat echt te strak.heeft iemand dit ook gehad ? je zou het iets te los zitten van de helm op kunnen lossen door er een andere hoofd vulling in te zetten ????

bedankt alvast


Hallo Jan,

Ik ben ook zoekende naar precies dezelfde helm (Arai astro R TWISTED BLEU) en ook nog eens in de maat XL. Ik heb hem zien liggen voor 550 euro.- en 650 euro.-
Nu lees ik dat jij hem hebt kunnen kopen voor 399 euro.- .... huh ?? Kun je me ook aangegeven waar jij hem dan hebt kunnen kopen voor dit geld of waar je hem besteld hebt ?? Ik ben sereuis op zoek maar om eventueel 150 tot 250 euro.- uit te sparen laat ik natuurlijk niet lopen...... Ik hoop op jouw / uw reactie.

B.v.dank.

Gr Arjan
 
Terug
Bovenaan Onderaan