Arai service: toppie!

ik heb net zelf een nolan n81e gekocht bij termaat voor 189,-
mooie helm veel extra's en zit heerlijk, ook met nolan word geraced
vind zelf arai ook erg mooi, maar is die veiliger?
Da's dezelfde als ik op m'n koppie heb staan Paul. :) Past het best bij een roode fiets.

En ja, een 1800 ouderwetse guldens voor een helm is een hoop geld. Een hele hoop geld. En daarom verwacht je dan ook dat ie meer dan perfect zit. Wat ie dus nu ook doet, dankzij Arai.
Maarrrr... hoeveel geld heb jij over voor je lichamlijk/hoofdelijk welzijn? Als je zeg 5 jaar met je helm doet, dan kost die veiligheid, comfort en pasvorm 360 guldentjes per jaar. Is dat te veel? Persoonlijk heb ik nog wel meer geld over om te zorgen dat mijn hoofd gezond blijft in het onverhoede geval dat ik gedwongen wordt af te stappen op het moment dat ik nog niet stil sta. Enne.. ik heb er ook voor gespaard hoor. ;) Gaan weken en maanden voorbij dat ik dat niet zo even in mijn zak heb zitten.
 
ik heb net zelf een nolan n81e gekocht bij termaat voor 189,-
mooie helm veel extra's en zit heerlijk, ook met nolan word geraced
vind zelf arai ook erg mooi, maar is die veiliger?
ik denk dat de nolan iets sneller vervangen zal moeten worden, heb net een nieuwe arai gekocht na 7 jaar(!) met de eerste arai gedaan te hebben, de buitenschaal van arai schijnt toch ook beter dan gemiddeld te zijn qua schokverdeling enzo, maar ach, of het echt zoveel uitmaakt?
 
Het allerbelangrijkste is dat de helm goed past, een slecht passende helm is onveilig, hoe goed het merk ook mag zijn. En of het verschil maakt anders... Tja, er zal best wat verschil in zitten, maar je zult ook wel eea voor de naam betalen (en voor de service natuurlijk).

Ik ben iig heel tevreden met mijn NR-5 (zeg maar de poor man's Arai :P ).
 
hmm, ben ook aan een nieuwe helm toe. Wou eerst Shoei (altijd gehad) maar na dit verhaal is Arai ook weer aantrekkelijk. Goeie service.
 
Ik heb gehoord (geen ervaring) dat Shoei vergelijkbare service verleent, echter Shoei zit in Frankrijk, en Arai hier.

Verder past Arai mij gewoon beter.
 
Ik heb ook net een nieuwe helm aangeschaft. Ik heb zo'n beetje alle helmen om mn kop gehad en alleen Arai zat echt toppie. Ik was eigenlijk van plan iets van 200 euro uit te geven, maar het is toch de iets duurdere Arai NR5 geworden (in het zwart).

Die replica's zijn natuurlijk echt vet maar ik heb daar nu het geld niet voor.
Na het eerste ritje met die helm op vanmiddag ben ik echt happy, wat een vooruitgang zeg!
 
ook ik vandaag goede service gehad bij hoofdkantoor Arai.
mijn nieuwe Arai Taddy rxx7 leek wel onder de kinderziekten te zitten en dan wel een helm van een dikke 800 euro,s eerst gidsteren viel zomaar mijn mond ventilatie er uit [afgebroken] toen onder weg, doe ik mijn vizier omhoog en ja hoor het zeikapje los ,ik weer onder het rijden aangedrukt en weer verder gereden keek later ook afgeknapt ,toen ik bijna thuis was deed ik mijn vizier weer los en omhoog en ja het zwarte dopje waar je hem mee vastpakt en op slot zet ook afgeknapt ,toen zei ik godver de......,en ik thuis Arai gebeld ik kon gelijk komen en ben ook gelijk geggaan vanmorgen kreeg gelijk koffie en werd netjes ontvangen,mijn zeikapjes weden vernieuwd,ventilatie ook vernieuwd ook mijn vizier weer nieuw, en toen ik zei dat na3 weken hij toch een stukje losser was gaan zitten [wou ik eventueel best bijbetalen] kreeg ik ook gratis nieuwe dikkere wangkussens,dus mijn Arai zit weer toppie.
goede service Arai. :] :] :] :] :]
 
2 jaar later maar nog steeds geen verandering!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Toch maar weer even een reply.
Kan het niet laten om te zeggen dat arai helemaal niet zulk goede servis geeft.
Ik zelf heb er inmiddels 2 stuks Rx7rr, dus genoeg geinvesteerd in die lui.
Heb een gouden vizier erbij gekocht voor ±85 euro!!! binnen 2 weken is de coating eraf.
Dus knap balen. Langs dealer gegaan en Brief geschreven naar Arai, zelfs de vertegenwoordiger op beursstand gesproken...maar nul op rekest.. :( :r
Dus niet alleen maar lof voor die Lui.

Lees anders maar mijn oude topic hier omtrent.
http://www.motor-forum.nl/forum/topic/25850?highlight=arai%20rx7rr

Als ik daar aan denk, zou ik er bijna in :r . Niet in de mijnes dan
 
Mja... een en ander is ook afhankelijk van hoe je je helm behandelt. Bijvoorbeeld alleen schoonmaken met warm water en geen afwas ofzo, is veel beter voor de materialen. Ook geen sponsje of papier gebruiken om je vizier schoon te maken. Alleen warm water en eventueel eerst laten weken.
 
Mja... een en ander is ook afhankelijk van hoe je je helm behandelt. Bijvoorbeeld alleen schoonmaken met warm water en geen afwas ofzo, is veel beter voor de materialen. Ook geen sponsje of papier gebruiken om je vizier schoon te maken. Alleen warm water en eventueel eerst laten weken.


Precies. Ik ken die lui een beetje van Arai. Als je af en toe hoort hoe mensen een helm behandelen, dan kan alles stuk. Ik denk dat ze natuurlijk af wegen hoe de algehele staat is van een helm, en dan kijken wat voor service ze wel en niet geven...

Je hebt inderdaad ook geen echte poetsmiddelen nodig om je helm schoon te houden. Een zachte doek, Lauwwarm water en een beetje weken laten. meer is niet nodig.
 
Sterker nog, poetsmiddelen verkorten de levensduur van je helm en de onderdelen enorm, het materiaal kan er gewoon niet tegen (en dat is met alle helmen zo). En dat is zelfs al met afwasmiddel, dus gewoon warm water en een doekje.
 
2 jaar later maar nog steeds geen verandering!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Toch maar weer even een reply.
Kan het niet laten om te zeggen dat arai helemaal niet zulk goede servis geeft.
Ik zelf heb er inmiddels 2 stuks Rx7rr, dus genoeg geinvesteerd in die lui.
Heb een gouden vizier erbij gekocht voor ±85 euro!!! binnen 2 weken is de coating eraf.
Dus knap balen. Langs dealer gegaan en Brief geschreven naar Arai, zelfs de vertegenwoordiger op beursstand gesproken...maar nul op rekest.. :( :r
Dus niet alleen maar lof voor die Lui.

Lees anders maar mijn oude topic hier omtrent.
http://www.motor-forum.nl/forum/topic/25850?highlight=arai%20rx7rr

Als ik daar aan denk, zou ik er bijna in :r . Niet in de mijnes dan
Je hebt je laten afschepen door................................... je dealer!
Een brief naar Arai :N , je hebt 'm bij je dealer gekocht. Laat die het maar regelen met Arai.

Ik had een probleem dat de coating van m'n Schuberth S1 vizier los liet. Dat was toen een bekend probleem. Naar de dealer geweest (Termaat) en nieuw vizier mee gekregen *O* *O* .....

En je dealer kan meteen de algemene staat van je helm beoordelen, zoals hierboven beschreven.

p.s. ik heb geen Arai, nooit gehad en zal ik waarschijnlijk ook nooit kopen omdat ze niet op m'n hoofd passen.
 
Je hebt je laten afschepen door................................... je dealer!
Een brief naar Arai :N , je hebt 'm bij je dealer gekocht. Laat die het maar regelen met Arai.

Ik had een probleem dat de coating van m'n Schuberth S1 vizier los liet. Dat was toen een bekend probleem. Naar de dealer geweest (Termaat) en nieuw vizier mee gekregen *O* *O* .....

En je dealer kan meteen de algemene staat van je helm beoordelen, zoals hierboven beschreven.

p.s. ik heb geen Arai, nooit gehad en zal ik waarschijnlijk ook nooit kopen omdat ze niet op m'n hoofd passen.
tja garantie geven op een spiegelvizier is voor een dealer niet haalbaar, je kan nl nooit nagaan hoe mensen met zo'n vizier omgaan en bij verkeerd schoonmaken ed gaat ieder spiegelvizier naar de knoppen ongeacht t merk.
nou blijf ik wel vinden dat als de coating na 2 weken van een vizier valt en je hebt m niet met agressief afwasmiddel of glassex schoongepoest dat zowel je dealer als arai wat meer hadden kunnen doen.
alleen de dealer is wel afhankelijk van de leverancier... als die zegt geen garantie kan de dealer vrij weinig... wat korting geven hooguit.

ik ben iig zeer tevreden met mn arai ;)
over de vizieren van shark met fog coating en de schubert vizieren met coating zullen we maar niet beginnen :P wat een k*tspul is dat ;)
 
ik heb een erg oude Arai, een doohan giga 2 replica, net nieuw vizier voor gekocht en het ding zit nog steeds erg lekker. heb hem nu 3 jaar, m'n pa had hem gekocht maar nooit opgehad wegens stoppen met rijden.

maar... de 'wangstukjes' beginnen wat te verslijten, zijn naar mijn idee wat dunner geworden, nou is die helm natuurlijk al oud, maar zou je daar nieuwe voor kunnen krijgen? (en met wie moet ik dan contact opnemen, ik kon zo snel niks vinden op de arai website?)

ik heb ook geen idee waar je de giga-2 mee kan vergelijken, op internet wat gezocht en het was volgens mij toendertijd het topmodel. heeft ook dezelfde soort 'vents' als de RX7 e.d.
 
ik heb een erg oude Arai, een doohan giga 2 replica, net nieuw vizier voor gekocht en het ding zit nog steeds erg lekker. heb hem nu 3 jaar, m'n pa had hem gekocht maar nooit opgehad wegens stoppen met rijden.

maar... de 'wangstukjes' beginnen wat te verslijten, zijn naar mijn idee wat dunner geworden, nou is die helm natuurlijk al oud, maar zou je daar nieuwe voor kunnen krijgen? (en met wie moet ik dan contact opnemen, ik kon zo snel niks vinden op de arai website?)

ik heb ook geen idee waar je de giga-2 mee kan vergelijken, op internet wat gezocht en het was volgens mij toendertijd het topmodel. heeft ook dezelfde soort 'vents' als de RX7 e.d.
als de wangstukken uitneembaar zijn moet je ze er even uithalen, kijken hoeveel mm erop staat en een willekeurig arai dealer bellen en vragen of ze die op voorraad hebben in die maat mm of 5 mm dikker voor jou type helm. dan kan je die gewoon vervangen, is een kleine moeite, of je laat ze bij een arai dealer even opvullen (is wat goedkoper nl gratis ;) maar als ze echt versleten zijn kan je ze beter vervangen)
 
ik heb even gekeken en ze zijn inderdaad uitneembaar, zal binnenkort even kijken of die dingen nog te krijgen zijn!

thanks! :}
 
tja garantie geven op een spiegelvizier is voor een dealer niet haalbaar, je kan nl nooit nagaan hoe mensen met zo'n vizier omgaan en bij verkeerd schoonmaken ed gaat ieder spiegelvizier naar de knoppen ongeacht t merk.
nou blijf ik wel vinden dat als de coating na 2 weken van een vizier valt en je hebt m niet met agressief afwasmiddel of glassex schoongepoest dat zowel je dealer als arai wat meer hadden kunnen doen.
alleen de dealer is wel afhankelijk van de leverancier... als die zegt geen garantie kan de dealer vrij weinig... wat korting geven hooguit.

ik ben iig zeer tevreden met mn arai ;)
over de vizieren van shark met fog coating en de schubert vizieren met coating zullen we maar niet beginnen :P wat een k*tspul is dat ;)


Natuurlijk heb ik de helm+vizier niet met aggressief/schurend materiaal schoon gemaakt.
Hoe |( kan je zijn als je dat denkt.
Gewoon na het rijden een natte doek over de helm en na 5 minuten kan je zo alle vuiligheid eraf halen.
Ik kon het bij de dealer demonstreren door even een vochtige tissue er over heen te halen.......de schilfers kwamen los.
Ik denk dat het door muggendrap komt, maar daar moeten ze tegen kunnen toch!!!
Neen, mijn helm was in perfecte staat net als mijn andere 5 helmen. Dus daar zal het niet aan liggen. Dealer is toen der tijd op gehouden.... Wear on Wheels |(
Zij hebben immers ook 0 op rekest gekregen van Arai. En hebben er verder niks aan gedaan :r
De helmen van Arai zijn prima maar de gecoate vizieren zijn k****
De dealers/arai geven NU op de gecoate vizieren ook geen garantie.
Ze kosten maar liefst ±90 euro!!!
Absurd gewoon. Als je bij de hema een wekker koopt voor nog niet 1/5-vd-prijs krijg je al 1 jaar garantie.
Lekker geregeld bij Arai.
Ik heb nog een Shark goudvizier van 5 jaar oud. Daar is helemaal niks mee aan de hand.
 
Laatst bewerkt:
Waar die goudviziertjes dus echt niet tegen kunnen is ruitensproeiervloeistof van auto's.
Dus als zo'n koekblikker voor je half over z'n dak heen sproeit kun je je viziertje gedag zeggen.
Da's dus balen...
 
ik heb mijn irridium vizier nu een dik jaar en daar mankeerd nog niks mee eigenlijk *O*
de 2de generatie van die vizieren is wel stukken beter
 
ik heb mijn irridium vizier nu een dik jaar en daar mankeerd nog niks mee eigenlijk *O*
de 2de generatie van die vizieren is wel stukken beter


Irridium vizier :9~ :9~ :9~ op welk kleur helm?

Dus 2e generatie stukken beter.... maar nog steeds garantie tot aan de winkeldeur?
Kosten ze nog steeds zo'n 85 eros
 
Terug
Bovenaan Onderaan