Arcath's eerste "echte span"

Is een eml gt1 onderstel weet niet of je daar een beeld bij hebt. Op de swingarm zit een bus met (fijn) schroefdraad. De as schroeft hierin
Hoe lang en hoe dik moet die as worden? Zit ie geklemd in de swing? Misschien is een foto handig.
Foto en maten volgen. De soap gaat nog even door.. dit keer geen stomwolken maar vastgeslagen achterwiel. Of dit een vastgelopen rem of toch iets in aandrijving is ben ik niet achter, en geen gereedschap oid mee..dus staat nu op bergauto van anwb.

Zodra ik hem hier weer heb zal ik een en ander opmeten en tekenen(in paint ofzo)
 
Kom nog altijd niet toe aan vervangen wiel of opmeten as... voordeel eml velg is niet lek wand staat al bijna 2 jaar te wachten en nog steeds op druk....

voor de verandering heeft die graftakkeGL weer ambitie voor stoomlocomotief...

Stoomwolk, dacht eerst condens gezien lagere temp. Maar radiateur mist koelvloeistof. En nu bij gasgeven bellen in resevoir.. ook start het verhiekel broerd. Kortom weer koppaking kaduuk...


Maar waarom? Radiateur dop is nieuw, temp sensor, thermostaat is nieuw waterpomp werkt. Komt goed op temp, fan gaat tijdig aan.


Nu 2x kort achter elkaar pakkingen vervangen, laatste keer gevlakt en paking voorzien van koperspray.. pasvlakken schoon, vlak geen scheuren zichtbaar.. geen goedkope pakkingen maar ook geen originelen( cmsnl en bikerbest). Kopbouten niet vervangen, dit was niet nodig.. maar wat gaat hier fout na elke keer slechts een 2-3 duzend km? Sta op t punt koelvloeistof bij te vullen door haar op t wad te parkeren🥴
 
Laatst bewerkt:
Trek jij jouw cilinderkoppen ook na, na ... kilometers? Andere mogelijkheid, is jouw momentsleutel wel goed?
Niet na x aantal km wel na proefdraaien. Mischien toch na belasting moeten doen? Heeft nu geen zin meer ben ik bang🤪
Momentsleutel is goed, maar dank voor meedenken!
 
Zit er niet ergens een scheurtje wat je gemist hebt?
Hoe kom ik daar achter? Op zicht niet te vinden door 3 paar ogen bekeken. Na vervangen goede compresie en gelijk over alle cilinders. Eerste kms geen probleem.

Lektest druktest van koelsysteem? Maar zal nu niet betrouwbaar meer zijn
 
wat bosso zegt, je kan nog wel kijken of je ze nu strakker kunt zetten dan heb je een indicatie of dat het probleem is geweest, als je ze nu een halve slag kunt geven?

scheurtjes is inderdaad kop ed apart afpersen
 
wat bosso zegt, je kan nog wel kijken of je ze nu strakker kunt zetten dan heb je een indicatie of dat het probleem is geweest, als je ze nu een halve slag kunt geven?

scheurtjes is inderdaad kop ed apart afpersen
Daar zit wat🤔 scheelt weer bedenken wat ik morgen moet doen:+ "srry schat kan geen klusjes doen morgen, anders kunnen we niet op vakantie"
 
Thnx voor de tips! Ik ken het niet zal eens even kijken waar ik dat kan bemachtigen
 
Kijk uit met die rode vloeistof, dat was je niet zomaar van je handen af! Dat moet slijten 😉
 
Laatst bewerkt:
Kijk uit met die rode vloeistof, dat was je niet zomaar van je handen af! Dat moet slijten 😉
Thnx voor de tip😆 zojuis binnengekomen, dus heb hopenlijk t weekend er tijd voor om verder te kijken. De kopbouten zaten allemaal op moment met 2 verschillende momentsleutels gechecked.
 
Alweer 3 maanden verder, schiet weer niet op. Maar vandaag zijspan verwijderd en motor naar sleutelhok gereden. Doodeng solo rijden op autobanden met schommelvork 😅 onderdelen zijn binnen dus hoop volgende week tijd vrij te kunnen maken🤞
 
Terug
Bovenaan Onderaan