ardennen - luxemburg - eifel

Trouwens, even een tip tussendoor.

Kijk uit bij de bocht in de rode cirkel (zie hiervoor ook mijn vorige plaatje). Er loopt een weg rechtdoor, waardoor je de indruk krijgt dat je ook rechtdoor moet. Echter zie je door het verval in de weg pas op het laatste moment dat je links af moet. Er zijn in het verleden al genoeg motorrijders geweest die deze bocht door het optisch bedrog gemist hebben en in de bocht de berm ingedoken zijn. Heb daar zelf al eens EHBO moeten verlenen aan een gecrashte rijder.

Bekijk bijlage 1526689
Bedankt voor de tip!

Dan zou ik waypoint 32 verwijderen
Ja, en 29 ook. Maar omdat mijn vertrek-aankomst punt bij Malmedy ligt zal ik toch moeten aanpassen. Bestaande routes zijn altijd wel een goed begin, want blijkbaar vond ooit iemand die wegen de moeite waard en zelfs dusdanig dat het de moeite was om met de wereld te delen.
 
Luxemburg heeft ook gewoon prima asfalt. En tussen Wiltz en Kautenbach (misschien op meer plekken?) Strepen op het asfalt om de veilige tijdlijn voor motoren aan te geven :}


Er wordt even vergeten dat verloren DIESEL aan de buitenkant van de bocht ligt en dat de witte strepen glad zijn...
 
Er wordt even vergeten dat verloren DIESEL aan de buitenkant van de bocht ligt en dat de witte strepen glad zijn...

Het hele idee is dat je de strepen dus niet raakt, dan zit je veilig.
Je diesel verhaal heb ik geen last van gehad (gelukkig!)

De strepen zijn officieel van een speciale hele stroeve verf gemaakt waardoor je als motorrijder ook grip zou moeten hebben maar in dit topic is al geopperd dat ze het veel mooier laten klinken dan het is.

Mijn eigen ervaring is dat ik het wel fijn vond, die strepen. Het was mijn eerste rondje buiten Nederland toen. We hebben een lang weekendje Ardennen-Luxemburg-Moezel gedaan en dit stukje weg in Luxemburg heeft me dus wel heel duidelijk geleerd wat je goede positie is op de weg als je dit soort stukken rijdt.
 
Het hele idee is dat je de strepen dus niet raakt, dan zit je veilig.
Mijn eigen ervaring is dat ik het wel fijn vond, die strepen.
...............wat je goede positie is op de weg als je dit soort stukken rijdt.
Mss dat ik dan niet de ' ideale lijnen' rijd, maar voor mij hoeven die rare strepen niet.
Vaak zit ik ook wel 1 meter op de rijstrook van de tegenligger. Extra opletten dus! Soms idd correctie nodig.
Nee, dit wordt meestal NIET geadviseerd. Maar ik heb al meer gebergte gereden dan velen ooit zullen gaan doen en gaat altijd goed!

Maar vwb de witte strepen daar heb ik aangeboren afkeer voor onder mijn banden. Maakt niet uit nat of droog!
 
Het hele idee is dat je de strepen dus niet raakt, dan zit je veilig.

Juist omdat je dan buiten de ideale lijn gedwongen wordt en je het dus wel rustig aan moet doen, tenminste dat is mijn idee. Ik ben geen coureur, maar met een beetje logisch nadenken liggen die strepen juist precies op de ideale lijn. Niet omdat ze voor motorrijders nou zo graag de ideale lijn willen aangeven, maar juist omdat ze vanwege het afschrikkende effect van die strepen willen voorkomen dat die lijn wordt opgezocht. Ik kan me ook niet voorstellen dat een wegbeheerder is die het gebruik van de openbare weg als circuit wil promoten door ideale lijnen aan te geven, ook niet om ongevallen te voorkomen. Dan zorg je dat je gewoon simpelweg de snelheid eruit haalt of de weg onaantrekkelijk maakt om hard te rijden. Door die strepen dus.

Maar vwb de witte strepen daar heb ik aangeboren afkeer voor onder mijn banden. Maakt niet uit nat of droog!

Dat heeft iedereen, en dat is volgens mij dus ook precies de bedoeling
 
Het hele idee is dat je de strepen dus niet raakt, dan zit je veilig.
Je diesel verhaal heb ik geen last van gehad (gelukkig!)

De strepen zijn officieel van een speciale hele stroeve verf gemaakt waardoor je als motorrijder ook grip zou moeten hebben maar in dit topic is al geopperd dat ze het veel mooier laten klinken dan het is.

Mijn eigen ervaring is dat ik het wel fijn vond, die strepen. Het was mijn eerste rondje buiten Nederland toen. We hebben een lang weekendje Ardennen-Luxemburg-Moezel gedaan en dit stukje weg in Luxemburg heeft me dus wel heel duidelijk geleerd wat je goede positie is op de weg als je dit soort stukken rijdt.

Dan heb je geluk gehad, want niet alleen DIESEL komt aan de buitenkant van de bocht terecht , ook alle ANDERE TROEP.
 
Laatst bewerkt:
Juist omdat je dan buiten de ideale lijn gedwongen wordt en je het dus wel rustig aan moet doen, tenminste dat is mijn idee. Ik ben geen coureur, maar met een beetje logisch nadenken liggen die strepen juist precies op de ideale lijn. Niet omdat ze voor motorrijders nou zo graag de ideale lijn willen aangeven, maar juist omdat ze vanwege het afschrikkende effect van die strepen willen voorkomen dat die lijn wordt opgezocht. Ik kan me ook niet voorstellen dat een wegbeheerder is die het gebruik van de openbare weg als circuit wil promoten door ideale lijnen aan te geven, ook niet om ongevallen te voorkomen. Dan zorg je dat je gewoon simpelweg de snelheid eruit haalt of de weg onaantrekkelijk maakt om hard te rijden. Door die strepen dus.

Noem me gek maar ik heb daar juist door die strepen idioot hard durven rijden. _O-

De strepen geven niet de ideale (snelle lijn) aan maar de veilige lijn. Als je die lijn volgt weet je zeker dat je niet op de weghelft van de tegenligger komt, wat de veiligheid ten goede komt. Juist omdat dit stukje veiligheid ingebouwd is kun je op de aangegeven lijn net iets meer geven omdat je niet over je lijnen na hoeft te denken en je hebt meer marge ingebouwd.


Goed, ik ben het ook 100% hier mee eens:
Maar vwb de witte strepen daar heb ik aangeboren afkeer voor onder mijn banden. Maakt niet uit nat of droog!


Vaak zit ik ook wel 1 meter op de rijstrook van de tegenligger. Extra opletten dus! Soms idd correctie nodig.
Nee, dit wordt meestal NIET geadviseerd. Maar ik heb al meer gebergte gereden dan velen ooit zullen gaan doen en gaat altijd goed!

Dat is een gecalculeerd risico. Je kent de gevaren, blijkbaar rijd je met genoeg marge om te corrigeren. :t
In de modelvliegerij is me aangeleerd 'vlieg twee fouten hoog'. Als er iets onverwachts gebeurt moet je kunnen corrigeren is de boodschap.

Er is voor mij ook niet per sé een goed of fout, zolang je veilig thuis komt heb je het goed gedaan zou je zeggen.
Volgens mij hoeven we voorlopig ook niet bang te zijn dat ze meerdere wegen met dat soort strepen uit gaan rusten... Op Google krijg ik alleen oudere artikelen waarin de test tussen Wiltz en Kautenbach uitgelegd wordt maar recentere dingen kom ik niet tegen.

Ik zie het overigens niet als motorrijder pesten. Ik geloof in dit geval écht dat ze het doen om de verkeersveiligheid te verbeteren. Het idee is goed, over de uitwerking kunnen we discussiëren, zoals we ook al doen ;).


Dan hen je geluk gehad, want niet alleen DIESEL komt aan de buitenkant van de bocht terecht , ook alle ANDERE TROEP.

Aan de binnenkant komen tegenliggers terecht.. Overigens werd je nooit helemaal naar de buitenkant gedrukt door die strepen. Hooguit wat ik 'naast het midden' zou noemen.
 
Luxemburg heeft ook gewoon prima asfalt. En tussen Wiltz en Kautenbach (misschien op meer plekken?) Strepen op het asfalt om de veilige tijdlijn voor motoren aan te geven :}


Aha, ik vroeg mij al af waar die strepen voor waren.
 
Nou.... Duitsland gaat hem wss niet worden, er moet teveel aangepast worden aan sommige motoren...

Nu is Luxemburg ter sprake gekomen, ik zag al wat plaatsen voorbij komen, maar zijn ze in Luxemburg ook zo streng met E-keur ed?
 
Nou.... Duitsland gaat hem wss niet worden, er moet teveel aangepast worden aan sommige motoren...

Nu is Luxemburg ter sprake gekomen, ik zag al wat plaatsen voorbij komen, maar zijn ze in Luxemburg ook zo streng met E-keur ed?
Jawel, die keken bij mij de hele motor na, inclusief bandenprofiel en keurmerk van de helm. Ik kreeg ook nog een folder, gedrukt in het Nederlands, waar in stond dat er Nederlandse motorrijders omgekomen waren in gevaarlijke bochten.
 
Volgens sommigen hier wel...

Zelf geen probleem mee gehad, maar ik ben er ook maar één keer op doortocht geweest.
 
Jawel, die keken bij mij de hele motor na, inclusief bandenprofiel en keurmerk van de helm. Ik kreeg ook nog een folder, gedrukt in het Nederlands, waar in stond dat er Nederlandse motorrijders omgekomen waren in gevaarlijke bochten.

Mijn stille hoop is dat ze ook mijn motor wassen.
 
Ik denk dat we Duitsland skippen, teveel punten aan de motoren knipperlichten, uitlaten, koplampen welke geen E-keur hebben. Willen nu in België overnachten en toeren en dan wel een stukje Luxemburg meepakken. Iemand nog suggesties voor een route of hotel, liefste met 2-persoonskamers met gescheiden bedden. En mogelijkheid tot een bbq en wat te drinken!

Alvast bedankt voor jullie bijdragen!
 
Baton Rouge schijnt goed te zijn. Zelf geen ervaring maar het ziet er wel gezellig uit.

Dan zit je in Vielsalm,een mooier stukje Ardennen. In de openingspost hier heb ik al een rondrit Ardennen/Luxemburg die ik plan te gaan rijden eerst volgende keer dat ik in die regio ben. Ook de driehoek Luik-Vielsalm-La Roche lijkt me leuk.
 
Baton Rouge schijnt goed te zijn. Zelf geen ervaring maar het ziet er wel gezellig uit.

Dan zit je in Vielsalm,een mooier stukje Ardennen. In de openingspost hier heb ik al een rondrit Ardennen/Luxemburg die ik plan te gaan rijden eerst volgende keer dat ik in die regio ben. Ook de driehoek Luik-Vielsalm-La Roche lijkt me leuk.

Bedankt voor je reactie, maar hier zijn we de afgelopen 2 kaart al geweest. Baton Rouge heb ik wisselende recensies van gelezen, voordeel dat dit dichtbij het centrum van Vielsalm zit tov de ingang van center Parks en een hele goede snackbar met goede Belgische frieten!
 
Ik heb niet het hele topic gelezen, dus wellicht overbodig. Zelf meerdere jaren (niet met de motor) La Roche en Ardenne als uitvalsbasis gehad. Beviel me prima. Voor de doorreis naar Luxemburg/Duitsland niet ideaal, maar in de Ardennen wel.
 
baton rouge :N zoek liever wat verder en ardennen is goed te doen spa-malmedie-stavelot-lierneux-bra.....maar luxb is het allermooist wel eens in esch sur sure geweest en een rondrit gemaakt dan raad ik die streek wel aan alle kanten op is het schitterend en is ook een goed motohotel te vinden wij komen er best wel vaak in die streek...de meeste controle is in clervaux dus opletten daar... en in de ardennen hebben ze momenteel mobiele flitspalen tussen trois-pont en weiswampach
 
baton rouge :N zoek liever wat verder en ardennen is goed te doen spa-malmedie-stavelot-lierneux-bra.....maar luxb is het allermooist wel eens in esch sur sure geweest en een rondrit gemaakt dan raad ik die streek wel aan alle kanten op is het schitterend en is ook een goed motohotel te vinden wij komen er best wel vaak in die streek...de meeste controle is in clervaux dus opletten daar... en in de ardennen hebben ze momenteel mobiele flitspalen tussen trois-pont en weiswampach
Ok waar overnachtte jij?
 
Ok.. inmiddels gisteren de trip afgezegd.-O-


Corona gooit een beetje roet in het eten. (Nou ja, de regeringen...)
De code rood/oranje die Nederland en België elkaar geven betekent momenteel dat, als inwoner van Noord-Brabant, als ik België betreed, ik 14 dagen in quarantaine moet en me verplicht moet laten testen. Vervolgens bij terugkeer in Nederland weer 10 dagen in quarantaine.

En dat voor een 'solitaire' trip waarbij we geen contact hebben met de buitenwereld behalve de 4 mensen waarmee we het huisje huren, netjes ook één huishouden. Maar goed, het is niet anders.

Ardennes Etappe lost het wat mij betreft netjes op door het overmacht te noemen en een tegoedbon te geven zodat we later alsnog kunnen gaan.
 
Ok.. inmiddels gisteren de trip afgezegd.-O-


Corona gooit een beetje roet in het eten. (Nou ja, de regeringen...)
De code rood/oranje die Nederland en België elkaar geven betekent momenteel dat, als inwoner van Noord-Brabant, als ik België betreed, ik 14 dagen in quarantaine moet en me verplicht moet laten testen. Vervolgens bij terugkeer in Nederland weer 10 dagen in quarantaine.

En dat voor een 'solitaire' trip waarbij we geen contact hebben met de buitenwereld behalve de 4 mensen waarmee we het huisje huren, netjes ook één huishouden. Maar goed, het is niet anders.

Ardennes Etappe lost het wat mij betreft netjes op door het overmacht te noemen en een tegoedbon te geven zodat we later alsnog kunnen gaan.


Nee joh gewoon gaan en dan naar Luxemburg, hebben wij 2 weken geleden ook gedaan, Belgie gewoon als door rij land gebruiken, dan moet je de snelste route naar Luxemburg nemen, hebben wij ook gedaan alleen dan geen snelweg ;).

Geen moment spijt van gehad dat de Ardennen niet doorging achteraf....Luxemburg is FANTASTISCH!!! De wegen, de ruimte, het uitzicht!!!!
 
je kunt ook door duitsland rechstreeks naar lux dan hoef je niet door het bels arden
en is ook een mooie route richting dasbourg de grens over ....maar denk dat lux ook corona shit heeft
 
Terug
Bovenaan Onderaan