Ardennen na de overstromingen...

Waymen

Rookie
22 aug 2021
20
12
Hallo allemaal,

Over 2 weken staat er een motorweekendje op de planning in de Ardennen met als uitvalsbasis La Roche-en-Ardenne. Is er iemand die weet hoe de conditie van de wegen rondom daar nu zijn, na de overstromingen? Als in geschikt voor 2 wielen? En iets van een mooie route(s) zou helemaal top wezen O-).

Alvast bedankt.
 
Misschien een idee om een account aan te maken op TomTom MyDrive kun je ook meteen zelf routes gaan plannen . Ook op google maps worden afgesloten wegen aangegeven.
 
Zie 1e foto's in mijn bericht. Ik ben afgelopen vrijdag richting Luxemburg gegaan.
https://www.motor-forum.nl/threads/de-limbocl-n-still-going-slow-deel-162.422775/post-30456220
Wilde vanaf Pepinster/Verviers binnendoor. Maar de doorgaande weg richting Pepinster was al bij de afrit hermetisch afgesloten.

Begrijp dat het die kanten nog bar en boos is. Heb zelf (los van autosnelweg) bij Gouvy/Sankt Vith wat N wegen gehad, en die waren goed begaanbaar. Vanaf Roche kun je diversen richtingen op.
Eerste wat in me opkomt is de klassieker Luik-Bastenaken-Luik, deze kun je ook vanaf Roche en Ardenne oppakken (wel dan even de route in Luik iets wijzigen). Of een 5 landen tour maken (Be,Fr, Lux, De, NL) maar dat is nu met corona maatregelen wellicht wat lastig.

Wellicht deze route (net even uit de losse pols samengesteld) iets
https://goo.gl/maps/FY8wkBCXZoosZDuaA
de weg vanaf Remouchampt naar Stoumont en Coo pakt hij helaas niet in Google maps, dus die zal ivm gevolgen hoog water nog afgesloten zijn.
 
Vanaf luik tot achter Spa/Coo moet je weg blijven, daar is de ene naar de andere weg afgesloten. Ga van La Roche lekker richting Luxemburg en Duitsland de Eifel in. Daar zijn genoeg mooie routes van te maken. Dinant/Givet daar is ook veel water geweest.
 
Vanaf luik tot achter Spa/Coo moet je weg blijven, daar is de ene naar de andere weg afgesloten. Ga van La Roche lekker richting Luxemburg en Duitsland de Eifel in. Daar zijn genoeg mooie routes van te maken. Dinant/Givet daar is ook veel water geweest.

Dan zou ik in ieder geval het Arhtal in de Eifel mijden want daar is momenteel ontzettend veel afgesloten.
 
Vanaf luik tot achter Spa/Coo moet je weg blijven, daar is de ene naar de andere weg afgesloten. Ga van La Roche lekker richting Luxemburg en Duitsland de Eifel in. Daar zijn genoeg mooie routes van te maken. Dinant/Givet daar is ook veel water geweest.
Luik tot aan spa ben ik het weekend nog doorheen getoerd. Er was niks meer te zien. Ja, wat meer wegwerkzaamheden, maar niks om een gebied voor te mijden. Sowieso ben ik in belgie niet echt problemen tegengekomen. Nederland trouwens ook niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: RWB
Van Blegny via chaudfontain naar pepinster en zo naar coo heb ik alleen maar omleidingen gehad. Ben op gegeven moment via Banneux gereden. Over de hogere gebieden naar Coo.
 
Top, bedankt voor jullie reacties. We zullen wel richting het zuid oosten gaan vanaf la roche. @Sjoerd102 thanks voor de route 👍
 
Houffalize, Trois ponts, Sravelot, Malmedy, Aywaille, Hamoir, Hotton, allemaal plaatsen met flair in een prachtige omgeving. Genieten!!
 
Stop er even bij een terrasje of twee: steun je de locals die het al zwaar genoeg gehad hebben. :]
 
Hij gaat dan ook pas over 2 weken.
Ooit 1 x gedaan toen ikd e F1 nog niet volgde. Ik was gewoon een lekker toertje aan het rijden door de ardennen. Een hoop helikopters in de lucht en stalen kruizen op de wegen. Het leek er wel oorlog. Dit was toevallig de dag dat Michelle Martin vervoerd werd van haar gevangenis naar een of ander klooster dus ik dacht daaraan... Tot ik op de rotonde voor het circuit in Franchorchamps tegengehouden werd. Ik mocht niet verder en moest omrijden. Ik vroeg wat er aan de hand was ende twee vrouwelijke agenten vertelden me dat er iets op het circuit gaande was. Ik zei dat ik daar niet hoefde te zijn en zoomde uit op mijn kaart dat ik gewoon alleen de weg langs het circuit zou rijden naar Stavelot en zo naar Trois ponts. De dames lieten me er toch langs en voor ik het wist reed ik over het bekende weggetje langs Eau Rouge omhoog terwijl ik op het weggetje onder me gepasseerd werd duur brullende F1 bolides. Ondanks dat ik gezegd had door te rijden kon ik het niet laten even te stoppen op de F1 camping bij de Chicane om even te kijken.
 
Ooit 1 x gedaan toen ikd e F1 nog niet volgde. Ik was gewoon een lekker toertje aan het rijden door de ardennen. Een hoop helikopters in de lucht en stalen kruizen op de wegen. Het leek er wel oorlog. Dit was toevallig de dag dat Michelle Martin vervoerd werd van haar gevangenis naar een of ander klooster dus ik dacht daaraan... Tot ik op de rotonde voor het circuit in Franchorchamps tegengehouden werd. Ik mocht niet verder en moest omrijden. Ik vroeg wat er aan de hand was ende twee vrouwelijke agenten vertelden me dat er iets op het circuit gaande was. Ik zei dat ik daar niet hoefde te zijn en zoomde uit op mijn kaart dat ik gewoon alleen de weg langs het circuit zou rijden naar Stavelot en zo naar Trois ponts. De dames lieten me er toch langs en voor ik het wist reed ik over het bekende weggetje langs Eau Rouge omhoog terwijl ik op het weggetje onder me gepasseerd werd duur brullende F1 bolides. Ondanks dat ik gezegd had door te rijden kon ik het niet laten even te stoppen op de F1 camping bij de Chicane om even te kijken.
_O-_O- Bij mij vrijwel hetzelfde.
Was in de tijd dat Raikonen bij Ferrari reed. (gezien ik mijn motorrijbewijs in 2008 heb gehaald, moet dat dus in 2009 zijn geweest).
Volgde Formule toen niet meer zo intensief als 5 jaar eerder..
Wist wel dat F1 op spa was dat weekend.
Dus zaterdag rond de middag de motor gepakt en die kant op (onder het mom van: kijken hoe ver ik kom).
Afrit 10 (Francorchamps) gepakt op de A27 en links en rechts werden auto's de weilanden in gestuurd om te parkeren.
Net gedaan of ik gek was, en gewoon door blijven rijden op de motor.
Bij binnenrijden Francorchamps stonden weliswaar dranghekken op de weg, maar geen enkel bord eraan bevestigd waarop stond dat ik er niet zou mogen rijden.
Dus fijn tussen het publiek dat richting circuit liep doorgereden.
Tot ik bij de rotonde bij La Source staande werd gehouden door een agent, die me in het frans aansprak.
Nu is mijn Frans ongeveer net zo goed als mijn Chinees dus proberen duidelijk te maken dat ik naar Stavelot wilde.
Kon ik gewoon doorrijden. op de rondweg ten oosten van het circuit kun je delen van de baan goed zien, maar geldt een stopverbod.

Wilde vorig jaar ook die kant op. Aan de westkant van het circuit loopt de N622. de weg van Stavelot naar Francorchamps. en daar kun je volgens mij ook makkelijk het bos in (staan weliswaar borden dat het priveterrein is, maar die zijn in het frans). Maar door coronamaatregelen was publiek strikt verboden, en helikopter circuleerde met warmtebeeldcamera's.
Dus die gok heb ik toen niet genomen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan