Ardennenritje ja of nee?

Ardennen ja of nee

  • Doen!

    Stemmen: 17 15,2%
  • Tenzij je als een ijspegel wilt terugkomen, niet doen.

    Stemmen: 3 2,7%
  • Wachten tot de lente.

    Stemmen: 13 11,6%
  • Echte mannen vragen dit zelfs niet, doen.

    Stemmen: 67 59,8%
  • Ik rijd nooit lange ritten bij temperaturen onder de 10°C

    Stemmen: 6 5,4%
  • Ik rijd nooit lange ritten onder de 5°C

    Stemmen: 4 3,6%
  • Ik rijd enkel lange ritten bij 30°c en meer.

    Stemmen: 2 1,8%

  • Totaal aantal stemmers
    112
;( ;(

Vind dat mensen hier een denkfout maken. Je gaat toch niet vergelijken met rijden in de zomer. Het is herfst weer, wat guur en ook nat, glad, vroeg donker en laag staande zon. Kan toch heel mooi zijn om te rijden. Maar gewoon .... heel anders.

Eventueel kun je je wat meer op de doorgaande wegen houden ipv de echt kleine weggetjes op. Ligt ook wat aan welk type motor dat je hebt. Racer GS cruiser of chopper?

Ik moet wel erg lachen om diegene die gaat touren met de motor en de vriendin achter hem aan rijdt met de auto. Haha _O- (zie je hoe ik lach?). Dat is toch weer nieuw voor me, die moet ik onthouden. Laat ik haar het motorrijbewijs halen en als het dan begint te regenen ruilen we en mag zij met de motor naar huis rijden en ik met de auto :]

:W :W :W
 
Vind dat mensen hier een denkfout maken. Je gaat toch niet vergelijken met rijden in de zomer. Het is herfst weer, wat guur en ook nat, glad, vroeg donker en laag staande zon. Kan toch heel mooi zijn om te rijden. Maar gewoon .... heel anders.

Motorrijden in de herfst kan schitterend zijn, absoluut! Je moet rekening houden met gladheid en laagstaande zon maar dan is het ook genieten. Maar! Als het echt koud weer is worden lange ritten gewoon net teveel van het goeie: je moet vaker stoppen en bij mij gaat door de koude de concentratie ook naar beneden......
En daarom is mijn bescheiden mening: geen lange ritten meer, maar gewoon een lekker ritje in de buurt.
 
Waarschijnlijk zulke waarmee je na een rit van 8 uur bij een temperatuur rond het vriespunt, nog steeds GEEN ijsvingers hebt ...
Kost wel wat natuurlijk

[me="Wullebolle"]'eeft 100€ betaald voor zulke ...[/me]




-> en welke zijn dat dan???

Vraagje: ze hebben me id winkel beloofd dat ik geen koude handen wou hebben, maar het tegendeel is dus waar... vinden jullie dat ik ze kan terugbrengen?

Andere opties?
 
;( ;(

Vind dat mensen hier een denkfout maken. Je gaat toch niet vergelijken met rijden in de zomer. Het is herfst weer, wat guur en ook nat, glad, vroeg donker en laag staande zon. Kan toch heel mooi zijn om te rijden. Maar gewoon .... heel anders.

Eventueel kun je je wat meer op de doorgaande wegen houden ipv de echt kleine weggetjes op. Ligt ook wat aan welk type motor dat je hebt. Racer GS cruiser of chopper?

Ik moet wel erg lachen om diegene die gaat touren met de motor en de vriendin achter hem aan rijdt met de auto. Haha _O- (zie je hoe ik lach?). Dat is toch weer nieuw voor me, die moet ik onthouden. Laat ik haar het motorrijbewijs halen en als het dan begint te regenen ruilen we en mag zij met de motor naar huis rijden en ik met de auto :]

:W :W :W



Ik geef toe dat het grappig overkomt... maar we hebben een lichte vracht en dus extra veel plaats id koffer.... zij kan niet met de motor... ik mag niemand meenemen achterop (voorlopig rijbewijs) en zij neemt de valiezen en de mountainbikes mee...


lachwekkend. maar wel lekker verwarmend...


Walking.
 
:] :]


Een voorlopig rijbewijs .... niemand achter op nemen ?? Dat is helemaal nieuw voor me ?? Is dat een oefenvergunning of zo iets. Mag je wel in het buitenland? Wat een regeltjes allemaal toch. En hoe lang geldt zo een voorlopig rijbewijs dan wel. En daarna ben je "vrij" ??

Ondanks deze beperkingen veel plezier met je toer ritjes.


*O* -O-
 
ik zou ook gewoon gaan..

er zijn veel mensen zonder ander vervoer, die ook het hele jaar door rijden op de motor.

mooi excuus voor een paar extra bakkies troost en in de avond lekkere borrel als opwarmertje en slaapmuts, je slaapt als een os na zulke ritten!

veel plezier als je gaat ;)
 
Ardennen nu te koud? Dan ga je toch naar de Pyreneeën! :]
herfstvak1.jpg


Alleen moet je dan niet tot 2000 m hoogte rijden, dan wordt 't wel wat koud! :Y
herfstvak2.jpg


Okee, ook nog even serieus: met het oog op eerder genoemde gladde blaadjes (en vierkante wielen :+ ) hangt het mijns inziens ook een beetje van de motor af. Met een supersport zou ík daar nu niet echt lekker rijden, maar met een allroad-achtig iets... waarom niet!
 
:] :]


Een voorlopig rijbewijs .... niemand achter op nemen ?? Dat is helemaal nieuw voor me ?? Is dat een oefenvergunning of zo iets. Mag je wel in het buitenland? Wat een regeltjes allemaal toch. En hoe lang geldt zo een voorlopig rijbewijs dan wel. En daarna ben je "vrij" ??

Ondanks deze beperkingen veel plezier met je toer ritjes.


*O* -O-



In Belgenland is een voorlopig rijbewijs een rijbewijs dat je voor de duurtijd van een jaar krijgt, na het voldoen van al je rijlessen. Dat is dus 8u. Na 1 maand mag je je examen afleggen en je mag maximum 1 jaar wachten. Dan vervalt je voorlopig rijbewijs en moet je de lessen opnieuw doen. En tijdens dat je dat hebt, mag je niet vervoeren op de motor.


De reden waarom ik dat heb: op de rijschool vonden ze dat een beter idee, omdat ik moeite had met vlot schakelen en het aanvoelen van de schakeling. Bovendien reed ik 50km/u in een zone 30... uhum... dus combinatie: schakelen en verkeer... was nogal lastig (volgens hen te wijten aan het feit dat ik niet met de auto rijd).


Walking.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan