Arie Molenaar Motors IJsselstein

Status
Niet open voor verdere reacties.

Flex1000

Rookie
24 jul 2006
7
0
Maarssen
Ik rijd al jaren naar volle tevredenheid Yamaha R1. Enkele kleine mankementen gehad maar dit mag geen naam hebben, althans: bleek achteraf en ik zal jullie vertellen waarom.
Mijn eerste r1 (model ’98) liep op een zeker moment regelmatig op 3 cilinders en dus zeer beroerd. Ik heb deze fiets gebracht naar ARIE MOLENAAR motors te IJsselstein. De heren monteurs, (van nu af aan ga ik dit woord vervangen door amateurs) hebben er naar gekeken en konden niets vinden, het was in de winter dus het zou volgens deze amateurs wel aan de temperatuur liggen. Hierop volgde de eerste factuur ad. € 60,- (uurtje kijken).
Ik ging mijn fiets halen en reeds na de eerste 5 kilometer deed het probleem zich weer voor. Ik in de telefoon geklommen en de fiets de week erop weer naar ARIE MOLENAAR gebracht. De heren amateurs weer aan de gang, ik heb hen gezegd dat ze maar eens wat kilometers moeten maken gezien het feit dat het probleem zich niet constant voordeed, nou dat heb ik geweten.
De heren amateurs hebben mijn luchtfilter vervangen, de carburateurs gereinigd en 1000 kilometer gereden (leuke fiets om een stukje mee te sturen moeten de heren gedacht hebben). Of ik even € 250,- wil neertellen want aangezien zij niets gemerkt hebben zou het probleem wel verholpen zijn…weer betaald en 5 kilometer sturen, je raad het al: weer op 3 pitten.
Radeloos als ik was ben ik in contact gekomen met iemand die er wel een beetje verstand van heeft.
Hij stelde gelijk de diagnose: ergens wat met de ontsteking en dus de bedrading. De beste man haalde mijn zadel eraf, trok het eerste het beste stekkertje los en wat bleek: lichte corrosie in het stekkerblok! Tandenborsteltje erover en klaar en lopen als een zonnetje!! 5 minuten werk dus waar ARIE MOLENAAR meer dan 6 uur mee bezig was geweest en talloze onderdelen verder!
Nu heb ik vorig jaar een r1 2004 aangeschaft…nog meer knallen!
Enkele weken geleden bemerkte ik een groot vermogensverlies, kon opeens geen wheely meer maken (sommigen herkennen mijn verhaal misschien nog wel).
Ik weer naar ARIE MOLENAAR gegaan (misschien tegen beter weten in maar ik dacht: ik probeer het nog eens).
Goed: daar aangekomen heb ik mijn fiets aan zo’n amateur (cq monteur) meegegeven en hij een stukje sturen…na 10 minuten kwam hij terug met de mededeling dat hij niets had gemerkt, kon gewoon wheely maken met koppelingetje erbij…koppelingetje erbij??!! 180 pk heeft geen koppelingetje nodig voor wheely hoor chef, maar goed: ik weer onverrichte zaken huiswaarts met nog steeds substantieel minder vermogen en met de mededeling dat het wel aan het warme weer zou liggen…tja: je kan het weer wel weer de schuld geven in al je naïviteit meneer de “monteur”!!
Ik het toen een stukje op dit forum gezet en iemand gesproken die er kennelijk iets meer kaas van had gegeten. Hij vertelde me dat het wel eens mijn ex-up klep kon zijn en ja hoor: wat bleek….kabeltje gebroken!
Voor de allerlaatste keer in mijn leven mijn motor gebracht naar ARIE MOLENAAR en hij heeft zowel de duw- als de trekkabel vervangen terwijl alleen de trekkabel gebroken was…tja, het kon wel eens zijn dat die andere kabel het ook ging begeven..twijfelachtige conclusie maar goed…wederom blijkt dat de heren amateurs in eerste instantie geen idee hadden wat het probleem kan zijn…
Heren rijders ik wil jullie dit verhaal niet onthouden en waarschuwen voor de praktijken van deze amateurs: deze heren hebben werkelijk geen idee waar ze het over hebben en hebben wat mij betreft wederom bewezen niet capabel te zijn.
Dus heb je ooit gezeik met je bike, doe me een lol en laat er naar kijken door een dealer met monteurs die er wel kaas van hebben gegeten want die monteurs van ARIE MOLENAAR kunnen volgens mij nog wel wat cursusjes gebruiken.

;(
 
Over het algemeen staat Arie Molenaar bekend als een bekwame dealer, bij mijn weten. Niet goedkoop, wel goed.

Maar pech kun je natuurlijk altijd hebben. Dat heb je bij iedere zaak wel eens.
 
Ik rijd al jaren naar volle tevredenheid Yamaha R1. Enkele kleine mankementen gehad maar dit mag geen naam hebben, althans: bleek achteraf en ik zal jullie vertellen waarom.
Mijn eerste r1 (model ’98) liep op een zeker moment regelmatig op 3 cilinders en dus zeer beroerd. Ik heb deze fiets gebracht naar ARIE MOLENAAR motors te IJsselstein. De heren monteurs, (van nu af aan ga ik dit woord vervangen door amateurs) hebben er naar gekeken en konden niets vinden, het was in de winter dus het zou volgens deze amateurs wel aan de temperatuur liggen. Hierop volgde de eerste factuur ad. € 60,- (uurtje kijken).
Ik ging mijn fiets halen en reeds na de eerste 5 kilometer deed het probleem zich weer voor. Ik in de telefoon geklommen en de fiets de week erop weer naar ARIE MOLENAAR gebracht. De heren amateurs weer aan de gang, ik heb hen gezegd dat ze maar eens wat kilometers moeten maken gezien het feit dat het probleem zich niet constant voordeed, nou dat heb ik geweten.
De heren amateurs hebben mijn luchtfilter vervangen, de carburateurs gereinigd en 1000 kilometer gereden (leuke fiets om een stukje mee te sturen moeten de heren gedacht hebben). Of ik even € 250,- wil neertellen want aangezien zij niets gemerkt hebben zou het probleem wel verholpen zijn…weer betaald en 5 kilometer sturen, je raad het al: weer op 3 pitten.
Radeloos als ik was ben ik in contact gekomen met iemand die er wel een beetje verstand van heeft.
Hij stelde gelijk de diagnose: ergens wat met de ontsteking en dus de bedrading. De beste man haalde mijn zadel eraf, trok het eerste het beste stekkertje los en wat bleek: lichte corrosie in het stekkerblok! Tandenborsteltje erover en klaar en lopen als een zonnetje!! 5 minuten werk dus waar ARIE MOLENAAR meer dan 6 uur mee bezig was geweest en talloze onderdelen verder!
Nu heb ik vorig jaar een r1 2004 aangeschaft…nog meer knallen!
Enkele weken geleden bemerkte ik een groot vermogensverlies, kon opeens geen wheely meer maken (sommigen herkennen mijn verhaal misschien nog wel).
Ik weer naar ARIE MOLENAAR gegaan (misschien tegen beter weten in maar ik dacht: ik probeer het nog eens).
Goed: daar aangekomen heb ik mijn fiets aan zo’n amateur (cq monteur) meegegeven en hij een stukje sturen…na 10 minuten kwam hij terug met de mededeling dat hij niets had gemerkt, kon gewoon wheely maken met koppelingetje erbij…koppelingetje erbij??!! 180 pk heeft geen koppelingetje nodig voor wheely hoor chef, maar goed: ik weer onverrichte zaken huiswaarts met nog steeds substantieel minder vermogen en met de mededeling dat het wel aan het warme weer zou liggen…tja: je kan het weer wel weer de schuld geven in al je naïviteit meneer de “monteur”!!
Ik het toen een stukje op dit forum gezet en iemand gesproken die er kennelijk iets meer kaas van had gegeten. Hij vertelde me dat het wel eens mijn ex-up klep kon zijn en ja hoor: wat bleek….kabeltje gebroken!
Voor de allerlaatste keer in mijn leven mijn motor gebracht naar ARIE MOLENAAR en hij heeft zowel de duw- als de trekkabel vervangen terwijl alleen de trekkabel gebroken was…tja, het kon wel eens zijn dat die andere kabel het ook ging begeven..twijfelachtige conclusie maar goed…wederom blijkt dat de heren amateurs in eerste instantie geen idee hadden wat het probleem kan zijn…
Heren rijders ik wil jullie dit verhaal niet onthouden en waarschuwen voor de praktijken van deze amateurs: deze heren hebben werkelijk geen idee waar ze het over hebben en hebben wat mij betreft wederom bewezen niet capabel te zijn.
Dus heb je ooit gezeik met je bike, doe me een lol en laat er naar kijken door een dealer met monteurs die er wel kaas van hebben gegeten want die monteurs van ARIE MOLENAAR kunnen volgens mij nog wel wat cursusjes gebruiken.

;(


Als je verhaal klopt van die 3 cylinders zijn ze wel een stapje vergeten jah.. de elektriciteit te checken.

Idd heel slordig...erg slordig!!! :( ik zou terug gaan en je geld terug eisen en anders de ombudsman erbij halen. Moet die andere gozer wel als getuige meegaan.

Maar ik geef je weinig kans.

Als die het weer niet doet moet je mij maar eens laten kijken ..Moet dan wel ff kunnen rijden natuurlijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan