Arie's GS400 CafétAria

Wouter_Arie

Rookie
24 sep 2007
6
0
Delft
Hallo m-f ers,

Mijn eerste post hier op m-f, al lees ik al tijden mee, wat een hoop info en vette projecten op dit forum! Dit is mijn eerste projectje.

Ik ben Wouter en ben student in Delft.
Vorige zomer kwam ik in bezit van deze Suzuki gs400 uit '79, mijn eerste moto. Lekker wat mee gereden die zomer. Totdat ik rond september of zo een schuivertje maakte in de duinen op wat grind. No big deal verder alleen wat geschaafd (vooral aan de motor en een beetje mijzelf) maar totaal geen tijd om hem weer op te lappen.
full


Nu wel weer tijd en zin dus aan de slag ermee! Ga er een cafe achtig motortje van maken met clipons en een bump stop (krap) buddyzitje. Verder wil ik alle electra uit zicht onder/in de zit en de zijschildjes komen ook niet terug. Zodat je zon doorkijkje hebt in het frame!

Doe alles zo low budget mogelijk en ik doe zoveel mogelijk zelf want dat is leuk!
Inmiddels staat de motor op mijn studentenkamer twee hoog de trap op gesjouwd en ligt helemaal in diggelen. De koplamp heb ik al weer opgelapt. De carbs zijn uit elkaar geweest en gepoetst (was nodig!)

Nu bijna vakantie en ik ben van plan er weer wat van te gaan maken, de lijst met plannen:
1: Wielen+Tandw stralen verse banden
2: blok poetsen, oliefilter olie
3: gelaccu onder zit, glasvezel zelf kontje fabrieken
4: achterlicht knippers halen en ophangen nummerplaat ophangen
5: tank verf eraf 2comp plamuur spuiten evt evaporust
6: remblokken +revisie en vloeistof
7: zelf clipons maken
8: electrabak onder zit, tellerframe voorkant, accuhouder maken onder kont
9: zelf bekleden zit
10: ketting oplappen luchtfilters wisselen

zo staat hij er nu bij, warmpjes voor mijn openhaard :) met een eerste concept zitje
full
 
2 hoog, netjes hoor. :+

Maar het ging om de motor, right? Heb je wat ideeen getekend of voorbeeld plaatjes? Lekker visualiseren.
 
ja was ook niet makkelijk ;) heb voor de deur het blok eruit gehaald omdat we haar compleet niet met 3 man de trap op kregen!

qua ideeen zit het voornamelijk nog allemaal in mijn hoofd. Wil het zitje helemaal gaan bekleden dus ook het bolletje achterop. En heb bedacht dat ik een herhaling in vorm van de tank en van het kontkegeltje mooi vind dus ik ga denk ik op de tank polyesteren en dit dan aan de oude onderkant (die op de foto) vastmaken.
Verder ga ik op de plek van de risers een plaatje maken met contactslot en vrijlampje etc en dan alleen de km teller op een steun van twee buisjes boven de koplamp hangen.
Ik vind dit ding (wrenchmonkees) heel erg vet. Ik ga wel voor iets ronder maar ik vind dat achterlichtje (iemand nog zon rond dingetje liggen) en doorkijk in het frame heel mooi!
Zodra ik wat meer kan visualiseren zal ik het niet nalaten!

Ik had ook nog een vraagje, misschien dat iemand me kan helpen welke remblokken en keer en stof ring ik moet hebben. Ik heb blijkbaar niet de remklauw die Haynes zegt dat ik moet hebben want ik heb ronde remblokjes..
full

full

full
 
Mooiste werkplek ooit....in de huis/slaap/hobbykamer...en dat 2 hoog zeg... :9~ .
 
En ik altijd zeggen dat ik niet op kamers wilde omdat ik dan niet meer kon sleutelen :o

(nou zal het in mijn geval met 4 motoren wel iets krapper worden O-) )
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor alle reacties! Alvilion, dat zou best wel eens mijn brik geweest kunnen zijn! ;) Tnx Dropje73 voor de identificatie en het adresje!
Deze week een beetje een beginnetje gemaakt, heel de moto gestript. excuus voor de slechte telefoonfoto's
full

oude banden van de velgen gelicht met mooie "chinees van gister" velgbeschermers :P
full

nu op zoek naar goedkope nieuwe bandjes die vet staan. Iemand een online adresje wat bevalt?
Kroonplaatjes eraf en geglasparelstraald.
full

full

De onderste stalen kroonplaat roestte zowat in mijn handen weer weg dus die is meteen weer zwart gemaakt.
Op de bovenste moet op de risers een stuje alu wat het contactslot en 3 led's voor vrij,highbeam en knipper gaat bevatten. Is nog niet helemaal af.
full

de wielen ga ik ook nog stralen en misschien polijsten. Nog nooit gedaan trouwens. Moeilijk?
Omdat ik de afgelopen (en komende) dagen even niet mobiel was in verband met een blessure even aan het fotoshoppen en tekenen geslagen. Dit is wat ik ongeveer wil. Achterlicht en teller voor komen in conservenblikken en de knippers achter worden zijknippers van een ford focus (die piramidetjes) maar dan gedraaid.
full

ben benieuwd!
 
Zojuist een hele rits spullen bij roukema besteld! rem stof en keerringen ga ik denk ik bij de dealer halen of bij cmsnl
Heeft iemand toevallig een tip voor me welke banden ik eronder kan doen? En waar ik die dan vandaan kan halen? voor uit mijn hoofd 3.25 en achter 4.00 diameter 18 geloof ik.
Ga deze winter door rijden (met spatbordjes dan :) )
groeten!
 
Even een korte update voordat ik (lang) op vakantie ga!
Heb niet zoveel kunnen doen door mijn kapotte enkelband, pas de laatste dagen weer aan de gang geweest.
Foto blok had ik nog niet laten zien.. vies he? is nog steeds zo :)
full

standaard gestraald&opgelapt en hangt nu naast de knippers in de grondverf in de badkamer/spuiterij ;)
full

full

wielen gestraald, alleen nog even de laatste restjes verf eraf halen, ben erg blij met de matte aluminium look. als ik terug ben even op zoek naar twee 6302 lagers omdat die voor zijn overleden.
full

full

ondertussen ook de voorremklauw opgelapt. Tegenslagje trouwens, gelaccu onder de zit die ik kon krijgen bleek de startstroom niet te trekken. Moet ik toch dat yuasa bakbeest kwijt onder de kegel. Maar dat geglasvezel :r komt later.
een hele lading kadootjes binnen gekregen!
full

die blokken ruw aluminium onderin gaan over een paar weekjes veranderen in dit!!
full

full

tot over een tijdje! :) :W
 
Wooot, jij neemt jouw motor mee op kot? Als ik dat zou doen had ik nog meer buizen dan nu B|

Ik ben ook student en ben ook bezig met een tweecilindertje uit '79, een Yamaha XS 400
(RenaatXS in "Yamaha XS 400 Café Racer")
(kijk zeker eens nr m'n laatste post, ben apetrots op mijn home-made zitje)

Vraagje: Waar heb je die clipons vandaan? Of is dat een zelfgemaakte 3D tekening? Ik zit namelijk met Tomasselli clipons, maar ze waren beiden gebarsten. Ze zijn nu alu gelast, maar ik heb er nog niet het volle vertrouwen in...

Succes nog met je project!
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan