Arie's GS400 CafétAria

Wouter_Arie

Rookie
24 sep 2007
6
0
Delft
Hallo m-f ers,

Mijn eerste post hier op m-f, al lees ik al tijden mee, wat een hoop info en vette projecten op dit forum! Dit is mijn eerste projectje.

Ik ben Wouter en ben student in Delft.
Vorige zomer kwam ik in bezit van deze Suzuki gs400 uit '79, mijn eerste moto. Lekker wat mee gereden die zomer. Totdat ik rond september of zo een schuivertje maakte in de duinen op wat grind. No big deal verder alleen wat geschaafd (vooral aan de motor en een beetje mijzelf) maar totaal geen tijd om hem weer op te lappen.
full


Nu wel weer tijd en zin dus aan de slag ermee! Ga er een cafe achtig motortje van maken met clipons en een bump stop (krap) buddyzitje. Verder wil ik alle electra uit zicht onder/in de zit en de zijschildjes komen ook niet terug. Zodat je zon doorkijkje hebt in het frame!

Doe alles zo low budget mogelijk en ik doe zoveel mogelijk zelf want dat is leuk!
Inmiddels staat de motor op mijn studentenkamer twee hoog de trap op gesjouwd en ligt helemaal in diggelen. De koplamp heb ik al weer opgelapt. De carbs zijn uit elkaar geweest en gepoetst (was nodig!)

Nu bijna vakantie en ik ben van plan er weer wat van te gaan maken, de lijst met plannen:
1: Wielen+Tandw stralen verse banden
2: blok poetsen, oliefilter olie
3: gelaccu onder zit, glasvezel zelf kontje fabrieken
4: achterlicht knippers halen en ophangen nummerplaat ophangen
5: tank verf eraf 2comp plamuur spuiten evt evaporust
6: remblokken +revisie en vloeistof
7: zelf clipons maken
8: electrabak onder zit, tellerframe voorkant, accuhouder maken onder kont
9: zelf bekleden zit
10: ketting oplappen luchtfilters wisselen

zo staat hij er nu bij, warmpjes voor mijn openhaard :) met een eerste concept zitje
full
 
2 hoog, netjes hoor. :+

Maar het ging om de motor, right? Heb je wat ideeen getekend of voorbeeld plaatjes? Lekker visualiseren.