Arnhemers verenigt U deeltje 56 ! ! Mooi weer komt eraan !

Status
Niet open voor verdere reacties.

droopyfret

MF veteraan
1 mei 2007
1.707
2
Arnhem
Arnhemmers verenigd U deeltje 56 ! !

GESTOLEN in Arnhem: XR 600 R uit 1989 MJ-03-DV (klik) -O- -O- -O- -O- -O- -O- -O-

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

full

full

Arnhem is een stad en gemeente in het oosten van Nederland. Het is de hoofdstad van de provincie Gelderland. Arnhem heeft 149.821 inwoners (per 31 december 2012, bron: CBS) en maakt deel uit van de Stadsregio Arnhem Nijmegen (plusregio), een conurbatie met ruim 736.100 inwoners. Een inwoner van Arnhem wordt een Arnhemmer genoemd.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Arnhem ligt aan de rivier de Nederrijn en de Sint-Jansbeek, waaraan de stad zich heeft ontwikkeld. De stad ligt zowel ten noorden als ten zuiden van de Rijn. Vooral het zuidelijke stadsdeel heeft zich na de Tweede Wereldoorlog zeer sterk ontwikkeld. Door de ligging van Arnhem als doorgangsplek tussen West-, Oost-, Noord- en Zuid-Nederland, en doordat de stad het voorportaal van Duitsland is, heeft de stad zich kunnen ontwikkelen als belangrijke handelsstad. In de stad komen zes belangrijke wegen samen, vormt het Station Arnhem een belangrijke spoorwegverbinding in alle richtingen en is dit het belangrijkste station voor de verbinding met Duitsland. Ook vormt de Rijn voor Arnhem het portaal tussen Duitsland en de rest van Nederland.

De huidige naam Arnhem komt van Arneym en is afgeleid van Arn of Aro - van het Germaanse arnu (arend) - en heem (thuis). Ook de Latijnse aanduiding Arenacum zou thuis van de arend betekenen en duiden op de vele arenden die vroeger op de heuvels en in de bossen van Arnhem huisden. De naam Arneym wordt voor het eerst genoemd in 893 in een goederenregister van de abdij Prüm. Eerder, rond 814, werd al een schriftelijke vermelding gemaakt van Meginhardeswich; dit is het huidige Meijnerswijk in Arnhem-Zuid. Het werd in 847 geplunderd door de Vikingen.

In de Arnhemse tongval heet de stad 'Èrnem'. Het Ernems wijkt sterk af van Zuid-Gelderse dialecten door de Haagse invloeden: in de tweede helft van de 18e eeuw trokken rijke Hagenaars naar buitenhuizen in de bossen rondom Arnhem. Het Haagse accent werd door de lokale Arnhemse bevolking overgenomen omdat het accent status verschafte. Het accent wordt heden ten dage nog voornamelijk in de volkswijken als 't Broek, de Geitenkamp en Klarendal (uitspraak klèrendoal) gesproken.
______________________________________________________________________________
Stamkroeg

Café de Schoof, centraal gelegen op de Korenmarkt. Het uitgaanshart van Arnhem! De Arnhemmers drinken nou eenmaal meer koffie dan dat ze rijden!
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
full

full


De Leden :
Eersteklasboefje
full

Luthalia
full

full

Jeffa
full

Thanas
full

Becat
full

B.B.I.L.
full

Baksteen
full

Daanrsv
full

Arend SC
full

Alextreem
full

full

droopyfret
full

Melvin
full

Maus 75
full

M.K.
full

Ludo 01
full

LadyJ
full

Kala
full

Jelsel
full

Jefta
full

Hans-G
full

Gobert
full

full

full

Gejabo
full

Duccie
full

full

VTBert
full

Ludo 01
full

Danelli
full

Trasos
full

Thanas
full

~Suus~
full

Sparc
full

Shiny
full

RiesB
full

full

Racekip#1
full

Pedro98
full

Osirus
full

OPM
full

Oliesjeik
full

Niels-16v
full

Moto Bob
full

mijn r6
full

Miertje
full

Vip3r
full

Lardosio
full

dr. Dre
full

full

Pijltje
full

Zuenman
full

Bibo
full

Jeroen92
full

Tommy1985
full

Frontysco
full

Master-D
full

Danny k
full

Bludge
full

Stephan
full

The Mud
full

KoenWitjes
full

GI-Jane
full

lukepro3
full

Nathlin
full









Het verleden

Arnhemmers Verenigt U Deel 30 (the big 3....0)
Arnhemmers verenigt u Deel 31 (at full speed)
Arnhemmers verenigt u deel 32 (trillend op mijn benen)
ArnhemmersVerenigt U Deel 33
Arnhemmers Verenigt U deel 34
Arnhemmers Verenigt U Deel 35
Arnhemmers verenigt u in Deel 36!!!
Arnhemmers verenigt u in Deel 37!!!
Arnhemmers verenigt u in Deel 38
Arnhemmers verenigt u in Deel 39: Waar werken we nu aan?
Arnhemmers verenigt u in Deel 40: Winterrrr
Arnhemmers verenigt u in Deel 40: Fijne feestdagen :)
Arnhemmers verenigt u in Deel 41
Arnhemmers & tapijtleggers .deel 42!
Arnhemmers en Tapijtleggers verder in deel 43
Arnhemmers in deel 44 wanneer de eerste BBQ van 2010?
Van HondaBob tot MotoBob Arnhemexclusief
Arnhemmers maken de Achterhoek onveilig deel 46
Arnhemmers verenigt u in Deel 47: Op naar de TT
Arnhemmers verenigt u in Deel 48: De hete BBQ zomer door
Arnhemmers verenigt u in deel 49: Da's bijna 50!
Arnhemmers verenigt u in Deel 50:Vallende bladeren ontwijken
Arnhemmers verenigt U deel 51: winter en sneeuw?....rot op!!
Arnhemmers verenigt U deel 52: bierdrinkenkutroepmeeting!!!!
Arnhemmers verenigt U deel 53; niet lullen maar poetsen!!
Arnhemmers verenigt U deel 54, Wordt snel weer beter Suus!
Arnhemmers-verenigd-U-deel-55-Beterschap-Suus
 
Laatst bewerkt:
Om even verder te gaan ;
Vergeet niet dat je voor die €40.- ook nog leuke spelletjes gaat doen.
Zak lopen, ezeltje prik, zoek de kalkoen en raad waar ie staat!
Dat kost normaal al een vermogen! :Y
Zijn leuke spellen, maar niet in me motorpak.

Zondag naar assen! Erg veel zin in, 1e keer op de motor erheen:)
 
Trouwens net terug uit Italië. Al-met-al 1 Tuono (een V4 :9~ ) gezien. -O-

Wel heeeel veel Monstertjes. *O* En een paar Panigale's. :9~ *O*
 
Na een lange tijd weg te zijn geweest wegens prive omstandigheden vond ik het hoog tijd worden om weer actief op MF te zitten. Niet iedereen zal mij hier kennen maar toch wel een flink aantal. Na de Honda CBR 600F en de Kawa ZX6R vond ik het tijd voor iets nieuws dus heb ik gisteren deze fiets opgehaald.

full

full

full

full

full

full

full


Ps. De olie die eronder ligt komt van het koekblik dat er normaal staat :+
 
Mooi ding hoor!

Zit er in zuid trouwens nog een benzinepomp die geen geld vraagt voor lucht? Vind die 50ct eigenlijk te belachelijk voor woorden.
 
Na een lange tijd weg te zijn geweest wegens prive omstandigheden vond ik het hoog tijd worden om weer actief op MF te zitten. Niet iedereen zal mij hier kennen maar toch wel een flink aantal. Na de Honda CBR 600F en de Kawa ZX6R vond ik het tijd voor iets nieuws dus heb ik gisteren deze fiets opgehaald.


Ps. De olie die eronder ligt komt van het koekblik dat er normaal staat :+

Welkom terug Hans! :Y :W

Gave fiets! :9
 
Hans-G>>> Das een mooi bijgehouden apparaat.

Daar heeft iemand op gereden die van poetsen houd (Of je bent zelf flink aan het poetsen geweest). :)

Mooie bike!
 
Na een lange tijd weg te zijn geweest wegens prive omstandigheden vond ik het hoog tijd worden om weer actief op MF te zitten. Niet iedereen zal mij hier kennen maar toch wel een flink aantal. Na de Honda CBR 600F en de Kawa ZX6R vond ik het tijd voor iets nieuws dus heb ik gisteren deze fiets opgehaald.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Ps. De olie die eronder ligt komt van het koekblik dat er normaal staat :+


Zeer nette fiets :Y
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan