Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Staat er ook geen typenummer op o.i.d.? Als je gecontroleerd wordt moet je inderdaad kunnen aantonen dat er een E-nummer op zit en de DB killer is bevestigd, maar die killer zit er wel in als ik het goed zie?Hoi,
ik heb op mijn street triple (2012) een arrow uitlaat maar wil naar Duitsland maar kan nergens vinden of deze uitlaat een E keur heeft?!? Weet iemand van jullie dit toevallig? en moet ik het kunnen aantonen als ik aangehouden wordt?
Tnx
Staat er ook geen typenummer op o.i.d.? Als je gecontroleerd wordt moet je inderdaad kunnen aantonen dat er een E-nummer op zit en de DB killer is bevestigd, maar die killer zit er wel in als ik het goed zie?
Staat er ook geen typenummer op o.i.d.? Als je gecontroleerd wordt moet je inderdaad kunnen aantonen dat er een E-nummer op zit en de DB killer is bevestigd, maar die killer zit er wel in als ik het goed zie?
Zijn nog pas filmpjes hier op het forum geplaatst van Nederlanders die in Duitsland daar door problemen haddenEen uitlaat zonder E-keur of welke keur dan ook kan net zo goed legaal zijn, en jij hoeft niet aan te tonen dat je illegaal bezig bent, dat moet de politie doen
Zijn nog pas filmpjes hier op het forum geplaatst van Nederlanders die in Duitsland daar door problemen hadden
Waar staat dat???..
Waarom toch altijd weer dit soort onzin?
E-keur betekend dat het een demper/uitlaat is die voldoet aan de normen van de regels binnen de EU, in orginele staat , en is MAKKELIJK om aan te tonen dat je (waarschijnlijk) legaal bezig bent...
Een uitlaat zonder E-keur of welke keur dan ook kan net zo goed legaal zijn, en jij hoeft niet aan te tonen dat je illegaal bezig bent, dat moet de politie doen
Ook niet waar....abe is ook goed, en Duitse regels gelden alleen voor Duitse voertuigen, alle in het land van herkomst goedgekeurde voertuigen mogen dld in zonder problemen, dat is bij wet zo geregeldIn Duitsland moet alle aftermarket spul een tuv prüfung certificaat hebben
In Nederland is een E-keur niet verplicht, als de uitlaat maar aan de geluidseisen voldoet.Dat klopt maar zonder E-nummer kan de politie al op voor hand aangeven dat het om niet goed gekeurde uitlaat gaat tenzij jij als eigenaar het tegendeel aantoon
Jij moet aantonen dat zijn fout zijn anders is het betalen en inladen
precies, en als een motor in Dld 100 Db mag produceren , en diezelfde hier 106 Db , dan ben je gewoon legaal..daar kan geen duitse rechter wat aan vebieden..In Nederland is een E-keur niet verplicht, als de uitlaat maar aan de geluidseisen voldoet.
Dus die Nederlander mag in Duitsland gewoon rondrijden met die uitlaat zonder E-keur, mits ie de geluidsnorm maar niet overschrijdt.
hoeveel Db maakt die uitlaat dan?Alleen een voertuig met die uitlaat is in Nederland ook niet goedgekeurd.
Dus word je hier in de omgeving aangehouden met die motor dan mag je een kennis met aanhanger gaan regelen
Ja dat kan, en de politie kan het je hel moeilijk maken, vooral in gebieden waar geluid en racers een probleem zijn, maar dat betekend niet dat jij moet bewijzen dat je motor de geluidsnorm niet overtreed
precies, en als een motor in Dld 100 Db mag produceren , en diezelfde hier 106 Db , dan ben je gewoon legaal..daar kan geen duitse rechter wat aan vebieden..
Maar nogmaals je motor moet WEL aan de nederlandse eisen voldoen
De toelatings/keuringeisen zijn in DLD en NL gelijk......
In een ideale (EU) wereld misschien...maar zo is het niet in de werkelijkheid
Als ik een motorauto in NL importeer, wordt er alleen naar b.v. de profieldiepte gekeken
In Dld moet de MAAT overeenkomstig de brief zijn
In NL mag jij rustig velgen polijsten
In Dld mag dat niet want je haalt " materiaal weg"
Wij meten geluid heel anders dan Dld ( daar voorbijrijdend volgas inde 2e versnelling)
Hier mag je LED-xenon en weet ik wat niet allemaal in je koplamp hebben, als je maar niemand verblind
Daar alleen de lamp die voorgeschreven is...
etc etc....