Arrow uitlaatsysteem, PowerCommander noodzakelijk?

Okee, dat is wel een beetje duidelijk :)

Al met al kost het flink wat geld, maar krijg je er wel meer
vermogen, koppel en een stuk soepeler lopende motor voor terug.

Heeft iemand misschien ook ervaring met een zogenaamde
Yoshimura Box of Tool??

Ik weet dat dit een extern apparaat is, en deze via een testbank op de
motor (exclusief voor Suzuki geloof ik?) aangesloten worden om, net
als een PC, de lucht/brandstof mengsel te wijzigen.

Maar biedt dit hetzelfde resultaat als een powercommander?
 
Zie mijn eerste post. Als je een Suzuki met injectie rijdt kan gewoon je computer worden aangepast zonder toevoeging van hardware.
 
Ik hoor zoveel verschillende verhalen hierover dat ik het maar
eens aan jullie wil voorleggen.

Als er een vervangingsuitlaatsysteem wordt gemonteerd, is het dan
noodzakelijk dat er een Powercommander wordt aangeschaft??

Volgens de een moet het absoluut wel, volgens de ander hoef het niet...

Graag jullie mening hierover!

Op de bank zetten, voor & na. moet ongeveer 13 A/F zijn en naarmate de toeren hoger mag hij best wat rijker lopen :)

do the search :)
 
Okee, dat is wel een beetje duidelijk :)

Al met al kost het flink wat geld, maar krijg je er wel meer
vermogen, koppel en een stuk soepeler lopende motor voor terug.

Heeft iemand misschien ook ervaring met een zogenaamde
Yoshimura Box of Tool??

Ik weet dat dit een extern apparaat is, en deze via een testbank op de
motor (exclusief voor Suzuki geloof ik?) aangesloten worden om, net
als een PC, de lucht/brandstof mengsel te wijzigen.

Maar biedt dit hetzelfde resultaat als een powercommander?

yoshiboxen kan je totaal niet vergelijken met een powercommander.
voordat ik de pc had geinstalleerd, heb ik dat namelijk ook gedaan. totaal geen vermogen / koppel winst, de motor werd alleen een beetje zuiniger omdat ie minder benzine nodig heeft bij constante toerentallen.
ik zie het als een lapmiddel. ik had het ook gedaan omdat mijn motor met bmc racefilter, open uitlaten, en een verwijderde cath. veels te arm liep. na 3 weken was de PCIII geinstalleerd :)

dus:

wil je vermogen, koppel, en een lekker soepel rijdende motor? ---> powercommander, of nog beter rapidbike (= veel mee mee te spelen, en meer uit de motor te halen)

wil je je arm lopende motor (door bv uitlaten) rijker laten zetten om eventuele motorschade te voorkomen is yoshiboxen ideaal.

LET OP!!!

kijk ff rond voor yoshiboxxen. ik betaalde bij zaanstad motoren in alkmaar 36 euro. bij hoegee moet je rond de 150 euro neerkwakken voor hetzelfde kunstje.
 
michelr schreef op 13 januari 2008 @ 15:37:
Oudere machines (carburatie) heeft wel baat bij PC3.

Zit zomaar Dynojet kits en PC door elkaar te halen .. (schaam) :X
 
Laatst bewerkt:
wil je vermogen, koppel, en een lekker soepel rijdende motor? ---> powercommander, of nog beter rapidbike (= veel mee mee te spelen, en meer uit de motor te halen)

Of je koopt een 750/1000..., bovendien kan het zijn dat daardoor de verzekering verloopt. De verzekeringsmaatschappij is je grootste vriend totdat ze moeten gaan uitkeren en dan gaan ze op zoek.
 
Of je koopt een 750/1000..., bovendien kan het zijn dat daardoor de verzekering verloopt. De verzekeringsmaatschappij is je grootste vriend totdat ze moeten gaan uitkeren en dan gaan ze op zoek.

dat zeggen mensen ook over mn gsr... "dan koop je toch gewoon een gsx-r?"

*zucht*

je vind een bepaald model mooi, of je bent gewoon helemaal weg van de stuureigenschappen oid. maar je wil toch nog ff wat meer pit... daarvoor heb je een powercommander.
of als je een aan/uit probleempje van je injectie weg wil hebben. of als je een irritant millieu dipje weg wil werken. of als je geintresseerd ben in de techniek erachter, en je wil spelen met mapjes, setup's, of... of...

ik denk dat als ik een 750/1000 had gehad, dat daar ook een powercommander op had gezeten.

van een powercommander / luchtfilter / uitlaatje hier of daar gaat de verzekering niet niet uitkeren hoor. dat is meer als je 25kw rijd op een twijfelachtige motor (en ook daar is nog geen geval van bekend), of een y blok in een x motor propt, waardoor het aantal kw's in zo verre wordt verandert.
 
Of je koopt een 750/1000..., bovendien kan het zijn dat daardoor de verzekering verloopt. De verzekeringsmaatschappij is je grootste vriend totdat ze moeten gaan uitkeren en dan gaan ze op zoek.

Spreek je hier uit ervaring? Lijkt me nogal ver gezocht namelijk.
 
Laatst bewerkt:
~
Of je koopt een 750/1000..., bovendien kan het zijn dat daardoor de verzekering verloopt. De verzekeringsmaatschappij is je grootste vriend totdat ze moeten gaan uitkeren en dan gaan ze op zoek.[/quote
:? :?
Zo zo, dus als je een carburatiefiets hebt, en je zet er een Dynojet setje op, ben je onverzekerd. Ljkt me nog al vreemd.
Een powercomander toe passen is dacht ik het zelfde , als bij een carburatie fiets de sproeiers en dergelijke te veranderen, lijkt me toch gewoon legaal.
 
Spreek je hier uit ervaring? Lijkt me nogal ver gezocht namelijk.

Ik weet niet hoe ver ze hiermee in Nederland doorgaan, in Duitsland vervalt het ABE en de verzekering vervalt dan automatisch. Maarja in Duitsland geldt zelfs alles boven de 130 km/h op de snelweg is voor eigen risico '( .
 
Ik weet niet hoe ver ze hiermee in Nederland doorgaan, in Duitsland vervalt het ABE en de verzekering vervalt dan automatisch. Maarja in Duitsland geldt zelfs alles boven de 130 km/h op de snelweg is voor eigen risico '( .

Maar waar stopt het dan?

Als je de ontsteking aanpast, weg verzekering?
Als je andere spiegels monteerd, weg verzekering?
Als je een andere schijfrem monteerd dan standaard, weg verzekering?

Straks mag je niet eens meer een andere vloeistof in je motor doen

Ben erg benieuwd in dat geval?
 
Maar waar stopt het dan?

Als je de ontsteking aanpast, weg verzekering?
Als je andere spiegels monteerd, weg verzekering?
Als je een andere schijfrem monteerd dan standaard, weg verzekering?

Straks mag je niet eens meer een andere vloeistof in je motor doen

Ben erg benieuwd in dat geval?

In december was ik nog bij famillie in Duitsland, dat ik fout zat met een open demper wist ik, maar ik kreeg meteen te horen, je rijdt zonder spatbord en dat betekent de benenwagen als je pech hebt |( . En je moet daar voor iedere modificatie naar de TÜV, wordt allemaal bijgeschreven op de papieren mits het wordt goedgekeurd, ik hoop niet dat het ooit hier zo ver zal komen.
 
wil je je arm lopende motor (door bv uitlaten) rijker laten zetten om eventuele motorschade te voorkomen is yoshiboxen ideaal.

LET OP!!!

kijk ff rond voor yoshiboxxen. ik betaalde bij zaanstad motoren in alkmaar 36 euro. bij hoegee moet je rond de 150 euro neerkwakken voor hetzelfde kunstje.

Je moet remappen met een yoshibox zien als een goede oplossing voor op straat.
Het werkt gewoon groffer als een PC of RB
Ze stellen hem op 3 gebieden af, laag midden en hoog in toeren.
Ik kan je zo de uitdraai laten zien van mij en je zal zien dat de A/F ratio gewoon beter is.
Eerst na het monteren van BMC filter, cat verwijderen en andere dempers liep die iets te schraal, niet gevaarlijk maar zou ik veel in toeren gaan rijden zou het schadelijk kunnen zijn.

Na remappen is de A/F ratio bij alle toeren goed, iets meer koppel en 1,4 pk erbij (voor de pk's deed ik het niet enkel voor de afstelling)
Bij hoegee gewoon netjes geholpen, 4 runs gemaakt.
1 std, en daarna 3 na afstellen totdat het goed was.
Kwaliteit kost gewoon geld.

Pc is idd fijner kwa afstellen, maar ga je dit zo veel merken ?
Misschien wel maar kost ook een zak met centen meer,

Waarschijnlijk zal de V-strom wat meer pk's geven.
De GSX-R serie zit std al verder aan de max van het vermogen (blok is verder uitgemelkt)
Tegenwoordig zijn de orginele uitlaten ook nauwelijks meer vermogen remmend.
De Cat houdt daarintegen nog wel tegen.
 
Laatst bewerkt:
Je moet remappen met een yoshibox zien als een goede oplossing voor op straat.
Het werkt gewoon groffer als een PC of RB
Ze stellen hem op 3 gebieden af, laag midden en hoog in toeren.
Ik kan je zo de uitdraai laten zien van mij en je zal zien dat de A/F ratio gewoon beter is.
Eerst na het monteren van BMC filter, cat verwijderen en andere dempers liep die iets te schraal, niet gevaarlijk maar zou ik veel in toeren gaan rijden zou het schadelijk kunnen zijn.

Na remappen is de A/F ratio bij alle toeren goed, iets meer koppel en 1,4 pk erbij (voor de pk's deed ik het niet enkel voor de afstelling)
Bij hoegee gewoon netjes geholpen, 4 runs gemaakt.
1 std, en daarna 3 na afstellen totdat het goed was.
Kwaliteit kost gewoon geld.

Pc is idd fijner kwa afstellen, maar ga je dit zo veel merken ?
Misschien wel maar kost ook een zak met centen meer,

Waarschijnlijk zal de V-strom wat meer pk's geven.
De GSX-R serie zit std al verder aan de max van het vermogen (blok is verder uitgemelkt)
Tegenwoordig zijn de orginele uitlaten ook nauwelijks meer vermogen remmend.
De Cat houdt daarintegen nog wel tegen.

Kijk, dit is zo'n beetje het antwoord waar ik op zat te wachten :p

Mijn naam doet denken dat ik een V-Strom heb, die had ik dus ook, maar die is
naar mn vader gegaan.
Ik ben nu van plan om een GSX-R 1000 K4 te kopen, deze te voorzien van een Arrow
systeem, en goed af te laten stellen dmv een Yoshi box.

Het gaat mij niet zozeer om meer pk's (ik koop niet voor niks een 1000 :p) maar om
een goed en soepel lopende motor.
Vandaar dat ik dan misschien beter de Soes kan af laten stellen via een Yoshi Box?!

PS; moet er ook een K&N luchtfilter in bij een uitlaat systeem??
 
Alles is volgens mij wel gezegd over wel/niet pc, merkbaarheid verschil, of het allemaal waard is etc. Dus deel ik met jullie alleen een adresje waar ik en een maatje onze spullen hebben laten afstellen.

hilltech.nl

Geweldig geholpen, eerlijke man, en goede spullen. Mijn Kawasakik ZXR400 liep voor geen meter met andere uitlaat..na aanpassing van airbox 64 pk op het achterwiel. Is heel netjes voor een 400tje. Injectie motoren met electro is ook geen probleem. Moest volgens mij 120 euro afrekenen, maar daarna zonder stotteren door naar 14k rpm. Iedere euro waard :)
 
Ik hoor iedereen over pc rb en yoshi boxen.
Maar niemand hoor ik over TFI.
Dit is een speciale module die beinvloed nl niet je ecu. Deze blijft dus gewoon zijn werk doen dus in de bergen koud weer e.d. hoef je niet te remappen.
Deze sluit je aan op de pulsdraden van de injectoren en middels 4 potmetertjes kan je traploos de openingsduur van de injectoren wijzigen, en kan je zelfs zonder testbank doen. Die potmetertjes moet je een beetje zien als een verstelbare sproeier.
Het is simpel zelf te monteren en af te stellen. Groot voordeel is je hoeft geen mappings te wijzigen, en er zijn zelfs al plug and play modules.
Ik heb er al heel wat gemonteerd en met goede resultaten, en ze zijn er voor elke injectie fiets.
Voordeel is dat deze modules betaalbaar zijn en als je een andere fiets koopt dan zet je hem gewoon over.
Ga maar googelen op dobeck tfi techlusion en je kan info krijgen bij motorprosport.
Groeten Ruud
 
Okee, ik ben nu wel tot de conclusie gekomen dat er een PC aangeschaft moet worden.

Maar, die dingen zijn ook niet gratis :o heilige poep zeg!

De goedkoopste zijn 304 euro, bij powercommander.nl.

Maar daar komt ook nog het inbouwen + afstellen nog bij, dus moet
ik rekenen op een kleine 500 euro?? :o

Er moet niks aangeschaft worden hoor :N Het is helemaal afhankelijk van het uitlaatsysteem of demper die je aanschaft. Als je een goed merk neemt, bijv. Akrapovic, dan heb je bij montage normaal gesproken geen vermogens- en koppelverlies tov. je standaard systeem. Bij veel dempers is dit echter wel het geval, blijkt uit tests. In zulke gevallen is een PC dus aan te raden. Maar dan alleen in samehnag met een aangepast filter(systeem).
Een PC is sowieso mooi om je motor optimaal af te stellen, maar niet perse noodzakelijk dus. Het ligt eraan hoeveel geld jij wilt uitgeven.

Probeer dus bij aanschaf van je uitlaat uit te vinden of die in tests (niet vd de fabrikant zelf) afbreuk doet aan je vermogen en koppel, want dat kan best nog weleens tegenvallen.
 
Laatst bewerkt:
Ik word er niet goed van ;(

Nu lees ik op een Dynojet tunings zaak, dat er bij een volledig uitlaatsysteem
GEEN yoshi box kan worden gebruikt m.b.t. het afstellen, de rede is dat het
te grof gaat i.t.t. een pc.

Het gaat dus om een Suzuki GSX-R 1000 van 2004.

Mij gaat het niet om die laatst 0,1 pk eruit te persen....een 1000
loopt standaard al hard genoeg.
Het gaat mij meer om een goede afstelling van de motor.
 
Ik word er niet goed van ;(

Nu lees ik op een Dynojet tunings zaak, dat er bij een volledig uitlaatsysteem
GEEN yoshi box kan worden gebruikt m.b.t. het afstellen, de rede is dat het
te grof gaat i.t.t. een pc.

Het gaat dus om een Suzuki GSX-R 1000 van 2004.

Mij gaat het niet om die laatst 0,1 pk eruit te persen....een 1000
loopt standaard al hard genoeg.
Het gaat mij meer om een goede afstelling van de motor.


Dus toch een PCIII :W

Misschien iets gebruikts te vinden op het net?
 
Terug
Bovenaan Onderaan