ART 4 slot verplicht?

mats1

Die hard MF'er
30 dec 2007
531
0
regio lommel
Ben gisteren min of meer per ongeluk erachter gekomen dat ik mijn SH300, die volledig casco verzekerd is, vast moet maken/beveiligen met een ART4 slot.

Het gewone ART 3, wat ik al een paar jaar heb, is dus niet voldoende meer. Kennelijk hebben bijna alle verzekeraars dit vorig jaar gewijzigd, en het is nu terug te vinden in de zeer kleine letterjes.

Motoport vertelde mij dat ze dagelijks mensen hebben, die hun slot om willen ruilen voor een ART 4 slot. Hun vinden het onzin, maar volgens mijn verzekeringsagent moet het toch. Ondanks het feit dat ik al tientallen jaren bij dezelfde verzekeraar zit, heeft mijn tussenpersoon/de verzekeraar mij trouwens nooit hiervan op de hoogte gebracht.

Gelukkig is mijn motor niet gestolen, anders had ik wel eens kunnen fluiten naar de centen.

Heeft iemand meer expertise/ervaring op dit gebied?
 
Laatst bewerkt:
misschien is het zo dat jij volgens bepaalde voorwaarden je verzekering hebt afgesloten ofwel art3 dat dat blijft staan volgens die voorwaarden voor de zelfde motor, maar ik denk dat je idd de zeeeeerr kleine lettertjes opnieuw moet lezen. verder is het allemaal maar (imho) b.s. al ligt het slot in de kast ,als je de sleutels kan overleggen neemt men aan dat je motor op slot stond.nou sorry maar dan koop je er een in geval van diefstal toch? en je hebt vast vrienden die in ruil voor een nieuw slot de sleutels van hun oude art4 offeren zodat jij je geld terug krijgt????
 
Ben gisteren min of meer per ongeluk erachter gekomen dat ik mijn SH300, die volledig casco verzekerd is, vast moet maken/beveiligen met een ART4 slot.
Volgens mij verzekering moet er ook een art4 slot op voor de diefstalverzekering.

Gewoon een art4 remschijfslot erbij kopen dan is je verzekering ook gedekt.
 
Ik zou ze gewoon even bellen. Lijkt mij dat een goede klant niet iedere 3 jaar een nieuw slot hier te kopen. Tenzij het ondertussen al een keer is doorgeknipt. ;-)
 
Mijn punt is juist dat er in de winkel, tussen alle sloten, maar liefst 1 soort ART 4 slot ligt, de anderen zijn allemaal ART 3 sloten.
Volgens mij zijn er weinig mensen zich van bewust over deze verandering, en kan het nogal een dure grap worden mocht je motor gestolen worden.

Maar ja, we zien wel, ik koop gewoon zo een ding.
 
Terug
Bovenaan Onderaan