ART ? Victory chain Abus ?

NarduS

MF veteraan
1 apr 2003
2.152
0
Net even op de art site gekeken ,maar ik kom daar niet meer de populaire Abus Victorychain 39/9 mks meer tegen.... terwijl hij in de winkels ligt met art4 keurmerk. :( Damm , ik wilde net dat ding gaan kopen ! Alleen die disklock heeft nog 3 sterren.
PROMOTOR ART-SLOTEN KRAAKTEST: +++++ (5 sterren; ZEER GOED!) (uitgave juli 2004)
Kijk deze :
full
 
Er kan heel leuk ART4 op de verpakking staan (oude verpakking :? ), als de stichting ART 'm van hun lijst afgehaald heeft heb je er verzekeringtechnisch dus geen drol meer aan.
 
Er kan heel leuk ART4 op de verpakking staan (oude verpakking :? ), als de stichting ART 'm van hun lijst afgehaald heeft heb je er verzekeringtechnisch dus geen drol meer aan.

Dan heeft het overgrote deel van de motorrijders geen zak aan zijn sloten....
Ben je dus verplicht jaarlijks nieuwe sloten te kopen? Ik dacht het toch niet.
 
Dan heeft het overgrote deel van de motorrijders geen zak aan zijn sloten....
Ben je dus verplicht jaarlijks nieuwe sloten te kopen? Ik dacht het toch niet.
Op het moment van het afsluiten van je verzekering moet je slot voldoen aan de dan geldende voorwaarden.
Daarna is het geen probleem.
 
Dit staat er op de ART site:

Wel verkrijgbaar bij de vakhandel, maar niet op de lijst

Het komt voor dat een slot uit de handel wordt genomen door de leverancier. Ook komt
het voor dat een slot bij een herkeuring door het keuringsinstituut wordt afgekeurd.
In dergelijke gevallen wordt het slot niet meer op de lijst van goedgekeurde sloten vermeld.
Toch kan het voorkomen dat u sloten bij de vakhandel aantreft waarop een ART-keurmerk
met ART-nummer voorkomen die niet op de actueke lijst met goedgekeurde sloten staan vermeld.
Om op zeker te gaan adviseert ART u om altijd de meest recente lijst te raadplegen,
dan bent u er zeker van dat het slot volgens de nieuwste keuringseisen (MBT03) is getest
en daar nog steeds aan voldoet.
Wanneer bij de aanschaf van een tweewielerslot het afsluiten van een diefstalverzekering een rol speelt
dient u zich ervan te overtuigen dat het juiste type slot wordt aangeschaft
dat wordt verlangt in de polisvoorwaarden van de verzekering.

Het geldt blijkbaar vanaf het punt van aanschaf.

Misschien moet de topicstarter een mailtje in hun richting doen, met de vraag hoe het zit met sloten die voorgaande jaren wel op de lijst stonden.
 
gaat allemaal om de knaakies.
Hmm geeft je wel te denken dat motozoom direct sloten in de aanbieding gooit die van de lijst af gekuukt worden.

Die Granit Extreme 69 , ik ga wel kijken.
 
gaat allemaal om de knaakies.
Hmm geeft je wel te denken dat motozoom direct sloten in de aanbieding gooit die van de lijst af gekuukt worden.

Die Granit Extreme 69 , ik ga wel kijken.

Heb ik, toendertijd gekocht bij motoport in R'dam.
Goed slot, en past zelfs in het kontje van mijn 400
 
Ik gebruik zo een Abus Extreme Chain Plus. Kost een eurootje of 200, mja het schijnt toch echt een van de beste sloten verkrijgbaar te zijn. ART4+ gekeurd.
 
Op het moment van het afsluiten van je verzekering moet je slot voldoen aan de dan geldende voorwaarden.
Daarna is het geen probleem.

Dat houd dus voor mij in dat ik iedere 2jaar een ander slot nodig heb. :(
Ik rij veel kilometers dus verstandiger om ze tijdig in de verkoop te doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan