[Artikel] Motor gestolen na proefrit

het aankoopbedrag in je handen krijgen, dan mag hij/zij proefrijden. Tenslotte, als de motor zou bevallen had die persoon dat geld toch bij zich moeten hebben.
hmm... zo simpel...?

ik jat ergens een motor... zet hem te koop... vang de borgsom... de persoon die wil proefrijden stapt op en gaat weg...

ik stap in de auto met het cash en verdwijn richting kreta :W
 
ok maar wie verkoopt er nu een motor van 10.000 euro particulier :?
Ad
en als je geen kwaad in zin hebt waarom zou je geen geld willen achterlaten? samen even wat ondertekenen dat jij het geld hebt afgestaan tijdens de proefrit etc.
Zie het dan maar eens terug te krijgen. Je speelt ook nog een uitwedstrijd, dus als de verkoper kwaad wil, ben je je geld wel kwijt. Particulier kopen en verkopen blijft gewoon een lastige zaak, zoals uit de reacties hierboven wel blijkt.
 
blank was die in iig niet.
als het een neger was of iets in die richting stond er wel negroide man.

turken komen in den haag weinig voor, zitten meer in twente (textielnijverheid). armenen en aramenen zien eruit als turken/marokkanen maar zijn vaak goed geintegreerd en zeer netjes.

marokkanen zijn relatief zeer crimineel en hebben een voorliefde voor patser motoren.
:?
dus ja, de kans is 90% dat het een marokkaan is geweest

ws dacht de eigenaar nog, tja het is dan wel een marokkaan maar hij komt op een eigen motor, is aardig dus vragen naar zijn id en geld zal wel overkomen dat ik discrimineer :')


Ik heb een haags accent en ben licht getint. Echter ben ik geen Marokkaan en ook geen Turk.
Dus daar ga je al met je betweterige generaliserende gebral :W
Denk je soms dat er geen autochtone (motor)dieven bestaan in NL?
Natuurlijk wel, maar daar kan je niet lekker op zeiken, dat ze terug naar hun eigen land moeten.
Wel knap van je dat je als "Tukker" zo goed op de hoogte bent van de nationaliteiten in de randstad en al hun (on)deugden _O- Dream on gozer :z
Blijf maar lekker in het oosten, want in de randstad, daar ga jij het nooit redden met deze instelling :j
 
Laatst bewerkt:
:?

Weleens in Den Haag geweest? Geen Turken?
En naast Turken en Marrokanen heb je in Den Haag nog Hindoestanen, veel Indonesiërs, Kaap Verdianen, Surinamers, Spanjaarden, Italianen, Grieken, Joegoslaven, Bulgarenen............. enz enz enz. En ja: dat maakt het een hele leuke stad.

Over de overige vooroordelen in je post zal ik verder dan maar niets zeggen.

Waar ligt Hindoestanië? Of Bulgarenië?

Godsdiensten, nationaliteiten, streken... allemaal één pot nat :+
 
Waar ligt Hindoestanië? Of Bulgarenië?

Godsdiensten, nationaliteiten, streken... allemaal één pot nat :+

Hindia :P

Hindoestanen heeft niets met religie te maken. Om het extra verwarrend te maken: ze kunnen zowel Hindoe, Christen als Moslim zijn. ;)
Meer een verzamelnaam voor Surinamers met hun roots in India, dat wil zeggen: het oude India inclusief Bangladesh en Pakistan.
 
Laatst bewerkt:
hij was nog getint ook. Ik zou het voor geen centimeter vertrouwen.

Dubbel gevoel...

Motorscooter nummertje 1, Aprilia Leonardo 125 was in slechte staat. Blok verkocht aan een, hoe jij het zegt, "getinte" jongen. Mocht best even op mn goede scooter proberen hoe dat nou hóórt te lopen, niks aan de hand.

De goede motorscooter helaas gestolen, ook door "licht getinte" jongelui. Zegt echter niks over de huidskleur, meer onder de jongen zelf. En z'n 4 vrienden..

Als Nederlandse Hagenaar (met "licht Haags accent _O- ) kan ik je wel begrijpen, echter, ik geloof niet dat er veel verband is het de huidskleur van de dief in kwestie. Ken ook Nederlandse diefjes.. Mn andere motorscooter is ook gestolen. Groepje teringlijertjes bestond echter zeker voor helft uit Nederlandse kindertjes...


Geen preek, obseravtie mijnerzijds

:W Gr. Karl
 
Ik heb een haags accent en ben licht getint. Echter ben ik geen Marokkaan en ook geen Turk.
Dus daar ga je al met je betweterige generaliserende gebral :W
Denk je soms dat er geen autochtone (motor)dieven bestaan in NL?
Natuurlijk wel, maar daar kan je niet lekker op zeiken, dat ze terug naar hun eigen land moeten.
Wel knap van je dat je als "Tukker" zo goed op de hoogte bent van de nationaliteiten in de randstad en al hun (on)deugden _O- Dream on gozer :z
Blijf maar lekker in het oosten, want in de randstad, daar ga jij het nooit redden met deze instelling :j


AHA!...

Volgens mij heb ik de dader nu al gevonden :+
 
kan het nou eens ophouden over de kleur/afkomst/geloof/lievelingseten van de dader? Maar terug naar de vraag: wat doe JIJ als iemand een proefrit op je motor gaat maken???

:) dank
 
kan het nou eens ophouden over de kleur/afkomst/geloof/lievelingseten van de dader? Maar terug naar de vraag: wat doe JIJ als iemand een proefrit op je motor gaat maken???

:) dank


Ik doe hem zo'n enkelband om die ontploft als hij niet binnen een bepaalde tijd gedeactiveerd wordt. :Y :Y

En de sleutel hou ik natuurlijk zelf! :)


:+
 
en... ik rij mee met een tweede motor! Probeer maar weg te rijden... :X
Misschien kun je aardig rijden maar die kansloze figuren doen ALLES om weg te komen, door rood, en de meest gevaarlijke dingen. Is het voor jou dat waard om bij te blijven en misschien jezelf en anderen het ziekenhuis (of erger) in te rijden?

Jammer dat er geen extra kenmerken van de motor bij staan, anders had ik in Scheveningen even opgelet bij de (steeds meer) kansloze posers op supersports die daar naartoe komen.
 
Misschien kun je aardig rijden maar die kansloze figuren doen ALLES om weg te komen, door rood, en de meest gevaarlijke dingen. Is het voor jou dat waard om bij te blijven en misschien jezelf en anderen het ziekenhuis (of erger) in te rijden?

Jammer dat er geen extra kenmerken van de motor bij staan, anders had ik in Scheveningen even opgelet bij de (steeds meer) kansloze posers op supersports die daar naartoe komen.
ik kom er zondag weer even kansloos posen :Y en hopen dat ik weer 's wat bekenden tref :Y :P
 
oh, en mijn proefritje is goed verlopen gisteren *D

ik heb per donderdag een andere motor ;)
 
Misschien kun je aardig rijden maar die kansloze figuren doen ALLES om weg te komen, door rood, en de meest gevaarlijke dingen. Is het voor jou dat waard om bij te blijven en misschien jezelf en anderen het ziekenhuis (of erger) in te rijden?

Ik zet m'n alarmverlichting wel aan... :)
 
Persoonlijk denk ik dat er enkele interessante punten zijn opgesomd:

1. Rijbewijs achterlaten. Kan best vals zijn, is niet zo moeilijk (met de nieuwe wel moeilijker)

2. Een briefje maken en laten tekenen, ter controle van de handtekening en als vrijwaring voor eventuele verkeersdelicten(door de potentiële koper) en eventueel gemaakte schade. Heeft totaal geen rechtsgeldigheid helaas. Handtekeningverificatie is leuk, maar met een beetje oefenen....

3. Eventueel nog een foto of film. Als de persoon daarin toestemd. Ik zou me ook afvragen waarom iemand dat zou willen.

4. Niet al te veel benzine, maar als ik mijn contactsleutel meegeef dan is tanken geen probleem.

5. Indien mogelijk mee rijden. Beste optie.

:Y

6. Het beste met een of meer getuigen!

Met andere woorden: je doet er nietzoveel tegen. En dat is eigenlijk wat ik sowieso vind. Ik lees hier allemaal hoe "stom" het slachtoffer is, maar het artikel geeft sumier aan welke veiligheidsmaatregelen Ad heeft genomen. Beetje voorbarig geconcludeerd allemaal.

Persoonlijk vind ik het monteren van een GPS tracker voor een proefrit wel wat hebben.
Ook een goede optie om het voertuig terug te vinden, maar in welke toestand?

En zo is alles waarschijnlijk af te kraken en zeker door een goede advocaat. Maar een combinatie van de genoemde punten zal menige bengel met verkeerde bedoelingen afschrikken en volgens mij is dat alles wat je kunt/moet proberen.
 
Domme actie idd... De koper van mijn vorige motor heb ik laten proefrijden achter mij aan. Zo zijn we ook naar het postkantoor gereden. Maar papier vraag ik zeker (of geld)
 
Vorig jaar stond er toch ook zo een lullig verhaal? ik geloof zelfs van een forummer.

Vent komt met de auto + vriendin naar een motor kijken, geeft autosleutels af met t testritje.

Komt vervolgens nooit meer terug, auto blijkt gestolen, vriendin blijkt verse vangst van een week oud te zijn oid :9


naja, t loont indd wel om achter iemand aan te rijden met een proefrit.
Als mijn gsxr weg gaat rij ik er denk achteraan met mn auto. + wat dingen afgeven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan