[Artikel] Motor gestolen na proefrit

Allemaal leuk en wel en of het nou wel of geen buitenlander is, maar ik heb nog niemand horen praten over het woord 'verzekering'.

Wat doet een verzekeraar in dit geval? Immers is het wel diefstal, maar je hebt 'm vrijwillig aan 'm afgestaan. Kan deze jongen nu fluiten naar z'n motor/centen? Natuurlijk als ze 'm terugvinden krijgt ie 'm terug, maar wat als deze de zeecontainer of vrachtwagen in gaat naar een ander land op deze aardkloot?

En dan een motor op marktplaats zetten van 10.500 euro, daar zou ik niemand op laten rijden... lekker inruilen, dan maar wat minder er voor vangen maar wel de zekerheid dat je niet dit soort dingen op je afroept. Er zijn zat autodealers die ook motoren inruilen.

Bij de motoren die ik verkocht, reed ik er altijd achteraan met een 2e motor, maarja niet iedereen heeft natuurlijk die luxe en met een R6 verzekerd dat ook niet dat die dief er dan nog mee weg komt :) Een foto maken van de persoon in kwestie is helemaal geen slechte keus. Misschien staat het stom om te vragen, maar je voelt je nog veel stommer als ie er vandoor is met je motor en je niets van 'm hebt, zelfs geen telefoonnummer :) :) :) Die goedgelovige mensen ook altijd.... zucht...
 
Een foto maken van de persoon in kwestie is helemaal geen slechte keus. Misschien staat het stom om te vragen, maar je voelt je nog veel stommer als ie er vandoor is met je motor en je niets van 'm hebt, zelfs geen telefoonnummer :) :) :) Die goedgelovige mensen ook altijd.... zucht...
:? waar lees je dat? Misschien had ie wel een telefoonnummer, maar wilde hij het checken met een blik op het schermpje? En weet jij welke acties hij WEL heeft gedaan? Ik lees hier namelijk niets over. Ik lees een lekker smeuig televaag artikel waaruit iedereen zijn conclusies al heeft klaar staan.
 
Signalement lijkt een beetje op die gozer die dit een tijd geleden flikte en toen voluit op Geenstijl stond. Ook lichtgetint met een Haags accent en dezelfde manier van werken.

Even het artikel erbij zoeken... Kan het zo snel niet vinden.

Dat weet ik ook nog wel, daar zat ook nog een foto bij. Heb die foto nog op mijn computer staan. Als het niet gepast is om hem te plaatsen hoor ik dat wel en verwijder ik (of de moderators) de foto wel weer.

full
 
Daarom altijd riebewies afgeven bij proefrit.
de koper van mn gsxf heeft zn paspoort achter gelaten, was ik ook tevreden mee :Y

en hij heeft de motor netjes en heel weer teruggebracht *O* en gekocht *O*
 
Paspoort of ID is leuk en aardig, maar een beetje bijdehand knaapje vervalst hem uiteraard gewoon. Laatst nog dat programma van zo'n misdaad verslaggever (geen Peter R.), die gasten hadden bij iets van 4 autozaken auto's kunnen lenen met vervalsde rijbewijzen etc. En dat zijn dan nog professionele bedrijven. Je moet zo'n ding goed checken en weten waar je naar moet kijken, helemaal bij die oude rijbewijs vodjes.

EDIT
Heb zoiets soortgelijks gehad met de verkoop van een brommer. Die knaap (sympatieke volwassen vent, ik net 16) had nog ff het geld niet. Ik (te) goed gelovig en hem verklaring met handtekening laten tekenen, adres gegevens genoteerd, werkgever genoteerd en weet ik al niet. Heb je als het erop aankomt toch echt geen drol aan. Uiteindelijk misschien 20% van m'n geld terug gezien naar jaren gekloot :/
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan