Artikel over Dasty in het Dagblad van het Noorden

Dag allemaal,
Gisteren heb ik de roestige spaken ingespoten met roest-stop, naven voorzichtig (i.v.m remschijf voor) ingespoten met WD40 tegen de pekelaanslag, ga rijden.. weg voorrem.
Geen idee of het door de roest-stop spray komt, dat wel rijkelijk over de remschijf is gekomen of toch een beetje WD 40.
Heb de remblokjes in de dasty te weken en remschijf met hetzelfde spul schoongemaakt.
Uit nieuwschierigheid wezen googlen of meer mensen dasty als remreiniger (die ik even niet in huis heb) gebruiken en lees een paar schaarse berichten dat het niet zo'n goed idee is..

Klopt het dat ik de remblokjes kan wegmikken?
 
Misschien een idee om er nog wat remmen reiniger op te spuiten of iets anders dat goed ontvet in de hoop dat ze het weer een beetje doen.
 
Zolang ik de remschijf nog maar wel kan gebruiken..
Kan iemand vertellen waarom dasty & remblokken niet zo slim was?
 
Dag allemaal,
Gisteren heb ik de roestige spaken ingespoten met roest-stop, naven voorzichtig (i.v.m remschijf voor) ingespoten met WD40 tegen de pekelaanslag, ga rijden.. weg voorrem.
Geen idee of het door de roest-stop spray komt, dat wel rijkelijk over de remschijf is gekomen of toch een beetje WD 40.
Heb de remblokjes in de dasty te weken en remschijf met hetzelfde spul schoongemaakt.
Uit nieuwschierigheid wezen googlen of meer mensen dasty als remreiniger (die ik even niet in huis heb) gebruiken en lees een paar schaarse berichten dat het niet zo'n goed idee is..

Klopt het dat ik de remblokjes kan wegmikken?

Heb ik ook altijd met men remmen, wat ik dan doe is een stukje rijden terwijl ik men remmen half induw, brand dat spul er gelijk af en rem je na 5 minuten weer met volle kracht. :+

wel ff opletten met die remschijven, die worden gloeiend heet })
 
Laatst bewerkt:
Ja joh... gewoon een ritje maken en na een 50 remt ie weer prima. Werkt ook met vaseline of superwax
 
Dasty laat een vettige laag achter, wd40 zit grafiet in maar ook andere petroleum distillaten.
 
Nou, dezelfde remblokjes staan nu in de remreiniger te weken, we zullen ze morgen eens proberen.
 
Dasty laat een vettige laag achter
Onzin.
, wd40 zit grafiet
Onzin.
in maar ook andere petroleum distillaten.
Dat lijkt me logisch.

Dasty en remblokken moet prima samengaan volgens mij, ik denk dat je er toch wd40 overheen geflikkerd hebt. Dasty is gewoon een standaard schoonmaakproduct met een niet heel vreemde samenstelling.
 
Laatst bewerkt:
Heb ik ook altijd met men remmen, wat ik dan doe is een stukje rijden terwijl ik men remmen half induw, brand dat spul er gelijk af en rem je na 5 minuten weer met volle kracht. :+

wel ff opletten met die remschijven, die worden gloeiend heet })
klopt. Remmen na dit trucje rijdend laten afkoelen!!!!!
 
Dasty en remblokken moet prima samengaan volgens mij, ik denk dat je er toch wd40 overheen geflikkerd hebt. Dasty is gewoon een standaard schoonmaakproduct met een niet heel vreemde samenstelling.

Het is wel aardige troep als je ziet wat het met lakwerk etc kan doen. Ook kan bijvoorbeeld aluminium verkleuren.

Verder zou ik ze goed ontvetten en even proberen. Remblokken zijn ook gemaakt van troep en kunnen best wel wat hebben.

Probleem met ''heetrijden'' zoals hierboven genoemt is dat ze dan ook glazig worden, en dus minder remmen.
 
Ik heb eens remblokken laten weken in benzine nadat er voorvorkolie overheen was gekomen en ik geen tijd meer had andere blokken te halen. Het werd aanzienlijk beter, maar zo goed als eerst heb ik ze niet meer gekregen.
 
Onzin.Onzin.Dat lijkt me logisch.

Dasty en remblokken moet prima samengaan volgens mij, ik denk dat je er toch wd40 overheen geflikkerd hebt. Dasty is gewoon een standaard schoonmaakproduct met een niet heel vreemde samenstelling.
Ik weet niet, ik gebruik Dasty idd om zware vettigheid ergens vanaf te halen, maar ik heb het idee dat het niet echt supergoed werkt puur als ontvetter. Iig niet zoals remmenreiniger dat doet.

Als ik de TS was en het remgevoel blijft vaag, zou ik gewoon voor nieuwe blokjes gaan, zo heel duur is dat nou ook weer niet
 
Nieuwe blokken is echt niet nodig. Alles van de remmerij (klauwen, blokken en remschijven) goed ontvetten met remmenreiniger (in- en afborstelen), dan nog een sopje erna en goed afspoelen.
 
Laatst bewerkt:
Blokken hoef je niet weg te gooien hoor. Gewoon uitkoken in de biotex. Flink veel waspoeder in kokend water en de blokken er ook in mikken. Half uurtje laten (trekken) koken en dan er uit halen. (nu is je soep klaar _O- ) Ik deed dit altyd wel buiten want ruikt niet heel fris maar werkt wel goed :Y . Zelfs bij remvoeringen die al helemaal doorweekt :X waren met remvloeistof.
 
Terug
Bovenaan Onderaan