Artikel Tweakers: Elektrische motoren Is zo'n zacht zoemend snelheidsmonster wat?

Kijk leuk ,als je al zo vrolijk wordt van t elektrisch rijden :+
je loopt op alles en iedereen af te geven, maar je bent zelf niet echt veel beter @Hybride :')
iig geen goede promotie
 
Nee, we laten de promotie voor elektrisch rijden beter over aan jou... Dan komt het vast goed.
Dat heb ik je al gezegd , dat komt voor mij met een motor niet goed ,dan stop ik ermee, en dat is mijn goed recht, toch ?
voor een auto sta ik er wel anders in ,zo gauw als dat betaalbaar is en evt. thuis op te laden ,ik heb n.l graag mijn auto binnen staan ,ben er nogal zuinig op !
dan ben ik om ! maar ja dan sta ik er volgens jou weer te negatief in .

Als ik zoals jou was zou ik iedereen vriendelijk uitlachen die het niet met me eens was ,want die zien t niet goed toch ??
 
Heb je weer teveel scheepsdieselrook ingeademd ?
Ik heb wel bij het eerste windmolenoffshoreproject op de Noordzee gewerkt en sprak dagelijks met de hoofdingenieur. Op mijn computer kon ik ook zien wat elke windturbine aan energie leverde.
 
En dit is dus precies waar ik op doelde in mijn eerste post in dit topic.

@RR. Misschien een idee om toch die video van Fully Charged eens te bekijken...
 
In België zijn de premies voor privé personen in Vlaanderen afgelopen volgend jaar maar is er wel een federaal alternatief. Gaat over een percentage maar deze +20k modellen zitten telkens aan max bedrag. Voor Vlaanderen was die max 1.500 EUR en nu federaal iets van 3.000 EUR. Dus voor privé wel een verbetering.

Voor zakelijke aankoop van auto's en laadpalen wijzigt dit van 120% fiscaal aftrekbaar naar 100%. Motoren zijn altijd op 100% blijven steken, ook elektrische, dus daar wijzigt niets.
 
Oh ja en ik heb mijn ervaring gedeeld in dat tweakers artikel. Op de reacties was ik al snel uitgekeken.

Nu de zero terug bij de dealer staat zou ik hetzelfde schrijven maar daar wel aan toevoegen dat er duidelijk nog kinderziektes zijn wat de motor niet geschikt maakt voor woon /werk wat eigenlijk hun grootste troef is met de riem en lage onderhoud. Ik kom ermee weg omdat ik nog een plofmotor als backup heb. Dat de echte problemen nu in de natte herfst komen is denk ik niet toevallig.

Dus voor mooi weer rijden blijft het machtige rijgemak en speelse wel van tel. Maar voor touring kun je beter kijken naar de nieuwe energica met snelladen en meer bereik.

En voor vrije tijd zit je met het probleem dat je niet veel kilometers maakt en dus niet snel de meerprijs van een elektrische motorfiets terug zult winnen.
 
Zou het niet gewoon een markt zijn van prijs-prestatie,presentatie? Nu is het gebodene niet in balans,...

Ik ben het met je eens dat wat er nu aan elektrische motoren (of auto's) geboden wordt niet in balans is. Je koopt een voertuig dat beperkingen heeft, en in sommige gevallen niet eens in de regen kan rijden (ja, ik heb het over de Zeros :(). En dat betekent dat de massa nog niet overtuigd is van het product.
Vooral met een emotioneel product als een motor verwacht ik niet dat mensen massaal overstappen op iets nieuws. Het is nog niet sexy om een stille motor te rijden. Het moet ronken, stinken, trillen.
En ook ik kijk nog elke keer als ik een Harley voorbij hoor komen. Ik zou er zo een willen kopen en rijden. Behalve dan dat het economisch minder interessant is dan de Zero die ik nu heb. Voor mij, in mijn situatie.

Wat betreft het gat tussen early-adopters en main-stream. Er is een heel interessant boek dat hierover schrijft. Veel multinationals in de tech wereld hebben gebruik gemaakt van de informatie in dit boek: Crossing the Chasm, 3rd Edition (Collins Business Essentials): Geoffrey A Moore: 9780062353948: Amazon.com: Books. Met name Google weet heel goed hoe dit werkt en vind het niet erg om te wachten met het uitbrengen van nieuwe diensten tot de massa er klaar voor is.
 
Ik ben het maar ten dele eens met bovenstaande.
Ik ben een traditionele motorrijder met alleen maar ICE motoren in bezit maar ik kijk een Zero, Brammo of Energica meer na, dan een HardlyAbleson of wat voor moderne super sport dan ook.
Nieuwe technieken, en elektrisch rijden in het bijzonder vind ik nu eenmaal erg interessant. Ik overweeg sterk om een elektrische motor aan te schaffen als woon-werk fiets. Ik zou graag mijn K100 vervangen voor een Zero of een Brammo. Of een Energica als ik een bonus ontvang dit jaar.
 
Begrijp me niet verkeerd, ik doel niet op jou, zeker niet. Ik vind het juist prachtig dat mensen nieuwsgierig zijn naar nieuwe technieken en er ook mee gaan rijden.
Nu rijd ik zelf elektrisch en dan krijg je soms natuurlijk opmerkingen en soms ook discussies, en dat is prima. Wat mij opvalt is dat degene die er afwijzend tegenover staat ook negatief is wat betreft klimaataangelegenheden.
En ieder heeft recht op een eigen mening, iedereen moet ook vooral zelf weten wat ie rijdt; ik constateer alleen vaak een relatie tussen beide.
 
Zou het niet gewoon een markt zijn van prijs-prestatie,presentatie? Nu is het gebodene niet in balans,...
Nou, er is toch echt wel wat meer aan de hand...


Dit gaat over auto’s, in de VS, maar het is niet mals wat daar allemaal gebeurt.

 
Terug
Bovenaan Onderaan