artikelnummer Gasnaalden en buizen TDM 850 3VD

750SS

Die hard MF'er
20 jan 2003
864
0
Den Haag
Ìk heb een Yamaha TDM 3 VD gekocht.

Omdat ik de historie niet ken en de dealer waar hij vandaan komt ook niet ga ik hem een beurt geven.
Nou heb ik gemerkt dat hij wat stottert. (heeft anderhalf jaar stil gestaan)
Nu krijgt hij nieuwe vloeistoffen etc en gaan de carb's er af om het snot van anderhalf jaar stil staan er uit te poetsen.
(injectie reiniger heeft niet het gewenste effect.)

Nu weet ik dat de gasnaalden en gasbuizen standaard slecht zijn en wil ik ze preventief vervangen.
Ik heb op het forum ergens de artikelnummer van Yamaha zien staan.
Maar ik kan het niet meer terugvinden.

Wie weet wat de artikelnummers zijn en waar ze entueel cheap te bestellen zijn.

Greetzz
 

Speedphreax

MF veteraan
21 mrt 2003
4.339
14
48
Ik heb toen in mijn TDM850 een Factory Pro kitje gemonteerd. Die heeft Nickel plated sproeierbuizen en titanium naalden. Slijt nooit meer. Meteen ook de verbranding optimaal.

tdm, trx, 850, yamaha, carb, tuning

In nederland zijn ook wel importeurs van die spullen
 
Laatst bewerkt:

..Thijs..

MF veteraan
31 okt 2004
1.769
3
38
omg. Venlo
Ik heb toen in mijn TDM850 een Factory Pro kitje gemonteerd. Die heeft Nickel plated sproeierbuizen en titanium naalden. Slijt nooit meer. Meteen ook de verbranding optimaal.

tdm, trx, 850, yamaha, carb, tuning

In nederland zijn ook wel importeurs van die spullen
Yep, motor pro is daar de importeur van. Daar heb ik destijds ook mijn factory setje vandaan gehaald voor mijn RF. (ook de vernikkelde buizen met titanium naalden)


grz Thijs
 

750SS

Die hard MF'er
20 jan 2003
864
0
Den Haag
Oke bedankt voor al jullie reacties.
Dinsdag gaat alles uit elkaar en eerst ff kijken wat ik aantref.
Ga is even spitten.

Greetzz
 

750SS

Die hard MF'er
20 jan 2003
864
0
Den Haag
Vandaag aan de slag gegaan.

Kwam er achter dat het mogelijk niet mijn gasnaalden zijn maar mijn bezine kraan.
Bij leeg halen van de tank zette ik de kraan op off maar hij bleef lopen.
Bij on-stand loopt hij maar minimaal.
En bij reserve stroomt de tank in 1 keer leeg.

Gok dus dat het stotteren door brandstof gebrek komt en niet door gas naalden etc.

Tank zelf was schoon.
Carbs leeg laten lopen en de brandstof die er uit kwam was ook schoon.
(Heb sinds stil stand twee tanken V-power weggereden met 1 keer injectie reiniger)

Bougies waren mooie koffiekleur.

Heb ff de naalden bekeken.
Bij gasklep dicht minimale speling.
Moet naar mij idee wel iets zijn ander kan hij niet heen en weer.
Bij max open meer speling.
Maar dat komt volgens mij omdat ze taps toelopen.

Eerst maar ff proberen na kraan revisie voordat ik een hoop centen uitgeef voor twee naalden. :)
 
Laatst bewerkt: