As niet uit voorvork

Vulcanrider

MF veteraan
Donateur
1 nov 2008
2.938
1.018
Zaandam
Hoi,

Ik heb bij mijn VT1100 een lekke voorvorkkeering. Dus de voorkant omhoog en het wiel etc. eruit om gelijk maar beide poten aan te pakken.

Dus niet, de as krijg ik er niet uit. De vier klemboutjes verwijdert uit de voorpoten en de bout (deels een holle as) van de as gedraaid.

Aan de linkerzijde heeft de as een gat zitten en daar een priem ingestoken om zo de as eruit te trekken. Ik kan de as een stukje draaien en het stopt door dat de km opnemer niet verder kan.
De as blijft verder op zijn plaats.

20191020_113119.jpg


Toen de bout weer een stuk in de as gedraaid en met een vuistje er ern tik opgegeven. Het resultaat is dat de as en de opnemer wat naar buiten komen, maar ook dat ik de poot naar buiten duw.

20191020_113624.jpg


Heeft iemand een idee wat er verkeerd gaat? En nog beter, wat moet ik nu doen.

Alvast bedankt.
 
Uit het wpb zijn geen gekke dingen te zien.

Bout er in gedraaid en tik gegeven. Resultaat zie je op de onderste foto.
Ook een schoevendraaier tussen de opnemer en de poot loost niets op. De opnemer komt niet los.
 
Hahahaha, ja zo doe ik het meestal ook.

De VT1100 heb ik als hobbybak overgenomen en de vorige eigenaar heeft het ding altijd buiten laten staan.

Aan mogelijk vastgeroestte opnemer wel gedacht, maar ik had het idee dat ik wat miste kwa techniek.
 
Nu kan je naast de keerringen ook gelijk de as onderhanden nemen

Echt vet niet
As niet insmeren met vet wat voor het smeren van draaiende delen is maar wat voor montage is geschikt
wordt Assemblagegrease genoemd in dat blijft wel zitten
gewoon vet gaat prima. Die as is bij juiste montage lucht en waterdicht afgesloten
 
Het feit dat de motor tig jaar in weer en wind stond heeft zeker bijgedragen aan de roestvorming. De VT1100 wordt langzaam weer opgekalefaterd en ik ben al meer rare dingen tegen gekomen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan