As voorwiel zit muurvast

Gizet

MF'er
21 apr 2017
95
1
Hallo, omdat mijn banden versleten zijn en ik nieuwe ga laten leggen moet mijn voorwiel eruit (Cagiva raptor 650ie).
De 4 bouten van voorvork die de as klem zetten gingen er vlot uit, nu krijg ik de moer van de as er niet af?!?
Heb al alle “truckjes” geprobeerd maar zit muurvast, de as kan ik wel verdraaien in de voorvork dus het is puur de moer op de as die klemzit.

Iemand tips hiervoor?
Op 1 kant (=as) kan ik sleutel 22 zetten, de andere kant (=moer) is volledig rond.

Zonet nog wat kruipolie ingespoten en morgen nog eens proberen.
 
IMG_4002.JPG


ff foto gezocht, zit dus geen moer op. De kant waar het schroefdraad zit een bus in je poot, deze kant laat je de klembouten onderaan de poot vast. Andere kant los en dan de as eruit draaien.
 
Laatst bewerkt:
Zo bedoel je 😃
Dat is dus de as waarover ik het had, die zit geklemd door de klembouten onderaan, als ik de klembouten vast laat zitten zit de as opgespannen en is het niet mogelijk om te draaien aan die bout
 
In de handleiding van mijn Suzuki staat (met nadruk) geschreven dat je de klembouten aan de kant waar de schroefdraad zit niet/nooit los mag draaien. Natuurlijk heb ik dit al een keer gedaan uit onwetendheid. Wat zou het probleem zijn?
 
Terug
Bovenaan Onderaan