Asfalt temperatuur

Loving it

Die hard MF'er
10 okt 2006
918
0
Amsterdam
Is asfalt temperatuur net zo belangrijk als banden temperatuur?

Stel het is 1 uur 's nachts.
Buitentemperatuur 11 graden. Asfalt temperatuur is dan rond de 5/7 graden.
Je hebt je banden en je motor netjes warm gereden O-) en besluit om het gas erop los te laten.

Hoe nadelig is dan zo'n koud asfalt? Je banden blijven wel plakken?
 
Laatst bewerkt:
g8.gif
 
Maakt zeker uit... Als het te warm is en ik te enthousiast rij dan beginnen mijn MPP grip te verliezen en ik voel ze dan langzaamaan wegglijden...

Wanneer ik dan gelijk stop kan ik de stukken rubber er zo aftrekken :Y

Denk dat dit wel herkenbaar is voor een aantal O-)

Begin Januari van dit jaar heb ik de eerste 2007 kneedown gemaakt en het was toen iets van 12 graden denk ik?? Zolang het niet vochtig is heb je voldoende grip volgens mij (bij koud weer)
 
Als je het al kan uitleggen, vanwaar dan je vraag...

Omdat ik altijd rond een uur of 12 klaar ben met werken.
Om stoom af te blazen is het dan heerlijk om 's nachts te rijden.
Geen verkeer, geen stoplichten. Amper voetgangers. Je kan helemaal uitleven. :+
 
de temp van het asvalt heeft natuurlijk invloed op de temp van je band.
de band zelf heeft een ideale bedrijfs temp. en met koud weer zal die niet of moeilijk te halen zijn.

het zijn niet ideale omstandigheden maar je kunt met die temperaturen nog rustig met je knie aan de grond door de bocht heen..
 
Omdat ik altijd rond een uur of 12 klaar ben met werken.
Om stoom af te blazen is het dan heerlijk om 's nachts te rijden.
Geen verkeer, geen stoplichten. Amper voetgangers. Je kan helemaal uitleven. :+
Dus je stelt een vraag waar je het antwoord al op weet? ( <-- kijk, doe ik het ook :P )
 
de temp van het asvalt heeft natuurlijk invloed op de temp van je band.
de band zelf heeft een ideale bedrijfs temp. en met koud weer zal die niet of moeilijk te halen zijn.

het zijn niet ideale omstandigheden maar je kunt met die temperaturen nog rustig met je knie aan de grond door de bocht heen..

Thats all i wanna know. :}

En ik ben nog steeds verliefd op je avatar. :+
 
Thats all i wanna know. :}

En ik ben nog steeds verliefd op je avatar. :+


Ik wil wel even de nadruk leggen op......RUSTIG met de knie aan de grond door de bocht.
Als je netjes met het gas omgaat kan een heleboel, je moet alleen niet verwachten dat je net als met goede temperaturen halverwege de bocht vol op het gas kunt.

Dat we niet over 5 weken een topic krijgen met...onderuit gegaan met te koude banden terwijl hij zei dat het wel kon. ;)

Tijdens de eerste ZAC wedstrijd van ik geloof 2 jaar geleden heeft het zelfs nog gesneeuwd en ook toen kon je nog met het knietje aan de grond door de bocht.
Je banden zijn dan natuurlijk wel beter opgewarmd dan dat je op straat kunt bereiken
 
Is asfalt temperatuur net zo belangrijk als banden temperatuur?

Stel het is 1 uur 's nachts.
Buitentemperatuur 11 graden. Asfalt temperatuur is dan rond de 5/7 graden.
Je hebt je banden en je motor netjes warm gereden O-) en besluit om het gas erop los te laten.

Hoe nadelig is dan zo'n koud asfalt? Je banden blijven wel plakken?

maakt t uit... rijdt rijdt je motor toch wel aan barrels.. O-)




Asfalt blijft langer warm als de buitentemparatuur.
1 uur snachts is een buitengeoon mooie tijd om motor te rijden :Y *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan