Asfalt Zandvoort

Wat te doen om Luyendijk/BosUit veiliger te krijgen?

  • Nieuw asfalt voldoende

    Stemmen: 2 5,9%
  • Chicane na Kumho

    Stemmen: 5 14,7%
  • Bocht en grindbak opnieuw aanleggen

    Stemmen: 25 73,5%
  • Rijders beter instrueren

    Stemmen: 1 2,9%
  • 120km snelheidsbeperking

    Stemmen: 1 2,9%

  • Totaal aantal stemmers
    34
Kunnen we Al-Qaida niet bellen om die Bos-Uit muur op te blazen? Ze zitten iig in de buurt, terreurdreigen in het westen. O-)
 
Zo gaat motorxtra het probleem van Bos-uit aanpakken maandag:

Veiligheid
Inmiddels zal het bij de meesten bekend zijn: Bosuit kan levensgevaarlijk zijn! Te vroeg insturen kan tot gevolg hebben dat je loodrecht op de bandenstapel aan het eind van de grindbak terecht komt, mocht je hier onderuit gaan.

Om dit risico te beperken hebben we besloten om alle motorrijders te dwingen links te houden tot bij het instuurpunt, en dat gaan we doen middels pionnen op de baan net voor deze bocht. Deze maatregel heeft in principe geen invloed op het rijden: de ideale lijn is nog steeds vrij van pionnen! Alleen degenen die te vroeg insturen worden zo naar het juiste instuurpunt gedwongen.
Daarnaast geldt er een inhaalverbod in Bosuit (het is uiteindelijk geen race, maar vrij rijden!). Deze beperking wordt nageleefd door zowel de marshalls als de baancommissarissen.

Goed plan denk ik zo...
 
Ik zal na maandag hier een piccie plaatsen van het plan dat ik heb (dat pilonnen verhaal dat hierboven is gepost). Eventueel voorzien van onboard beelden.

Ik denk zelf dat de bocht te flauw is voor een mobiele chicane, bovendien zorg je dan voor rem-acties op het toch al gladde asfalt, wat meer kans op schuiven oplevert.
Permanente asfalt (GT-achtige) chicane zou erg mooi zijn.....
 
De eerste zet is gedaan, maar helaas het punt waar de afgelopen maanden alle ellende is gebeurd niet. Ik vind het ook heel erg frappant dat bijna alle valpartijen in Bosuit gebeuren. Slecht punt om te vallen, maar ook een punt waar het altijd gebeurd. Volgens mij moet daar ook iets met het asvalt niet goed zijn!!
Er zit ook een hobbeltje in de bos-uit! Misschien is dit een oorzaak?
 
Die pilonnen hebben hun werk gedaan, er is iig gisteren niemand onderuit gegaan in de Bos uit...
 
Heb een uurtje in 'vlaghok 23' gezeten gister en kon eens rustig kijken hoe het ging met de pilonnen in Bos-uit. Te vroeg insturen was gewoon niet meer mogelijk. Het waren inderdaad liggende pilonnen die na elke sessie een controle kregen of ze nog op de juiste plaats stonden/lagen, perfect!

Gisteren gelukkig weinig ongemakken gebeurd.
 
Heb een uurtje in 'vlaghok 23' gezeten gister en kon eens rustig kijken hoe het ging met de pilonnen in Bos-uit. Te vroeg insturen was gewoon niet meer mogelijk. Het waren inderdaad liggende pilonnen die na elke sessie een controle kregen of ze nog op de juiste plaats stonden/lagen, perfect!

Gisteren gelukkig weinig ongemakken gebeurd.
Met erg laat insturen ben je nog sneller ook omdat je langer volgas kan en dan op het laatste moment in 1 keer plat!
Dus bijna de baan afrijden en dan pas plat! Daardoor geef je veel gas op het rechte stukje ervoor en in het begin in de bocht waardoor je tijdens het insturen genoeg bochtensnelheid hebt zodat je minder gas hoeft te geven in de bocht wat weer veiliger is.

Snappie :+
 
ik zag net op teletekst (rtv noord holland pagina 146) dat er vandaag 3 motorijders van een duitse motorclub/vereniging onderuit waren gegaan op zandvoort, ik begin het bijna normaal te vinden.
 
Ja ik wel,maar Mischa zie ik niet meer :?
Jammer,ik heb net mijn boek af over de zac,die wilde ik hem als eerste presenteren.......dan stuur ik het maar naar de eerder genoemde krant! :+
Ik krijg het idee dat hij nu wat aan het verzinnen is om de "pot zonder oren" wat sterker te maken.
Kom op Mischa,meng je weer eens in de discussie over het "veiliger" maken van de ZAC en vooral leuker voor de deelnemers.
Van mij heb je geen last,al kan dat natuurlijk wel.........ben de rotste niet,beloofd is beloofd. :X
 
Hoor ik hier een schreeuwtje om aandacht?


Plannen gaan door, ook zonder de 'media'attentie van onze passieve verslaggever...
Ik heb geen aandacht nodig hoor,ik zat vandaag heel de dag na te denken op m'n werk over "het" gebeuren......zucht....wat moet ik met die info...of is het doorgestoken kaart?Ik begrijp die persoonlijke mail van jou niet hoor Mischa....
Wie bedoel je eigenlijk met die "passieve verslaggever",of is er ruzie onderling?
Wat ik wil zijn gewoon goede veilige oplossingen voor Zandvoort en geen ongefundeerde/geplamuurde :+ oplossingen.
O O O ze zouden ervan smullen,nu die Duitsers en dan de feiten :9
Tsjesus het zal familie zijn,dan was je nog niet klaar met me hoor.
 
heb ik iets verkeerds gezegd of bedoel je de berichtgeving op zich? ik zag dit bericht toevallig voorbij komen en moest meteen denken aan al onze (zac) perikelen verder bedoel ik er niets mee
uhhh het ligt op het moment nogal gevoelig,dus liever even geen berichten en vooral geen foto's of nieuwe feiten graag.........
 
heb ik iets verkeerds gezegd of bedoel je de berichtgeving op zich? ik zag dit bericht toevallig voorbij komen en moest meteen denken aan al onze (zac) perikelen verder bedoel ik er niets mee
Denk dat Peter enkel bedoelde dat elk nieuw ongeval op Zandvoort (ook al is het door een paar doldwaze oosterburen) kan leiden tot een motorloos Circuitpark; omdat ze al die negatieve publiciteit niet kunnen gebruiken in de strijd tegen alle ambtenarij. En ik weet dat Peter ook hoopt dat we nog een lange tijd -veilig- op CPZ mogen genieten.
Post eronder van de MF-archiefmedewerker kun je volgens mij dan ook gewoon negeren.

 
Terug
Bovenaan Onderaan