Asfalt Zandvoort

Wat te doen om Luyendijk/BosUit veiliger te krijgen?

  • Nieuw asfalt voldoende

    Stemmen: 2 5,9%
  • Chicane na Kumho

    Stemmen: 5 14,7%
  • Bocht en grindbak opnieuw aanleggen

    Stemmen: 25 73,5%
  • Rijders beter instrueren

    Stemmen: 1 2,9%
  • 120km snelheidsbeperking

    Stemmen: 1 2,9%

  • Totaal aantal stemmers
    34

Mischa Kluin

MF veteraan
26 jun 2002
1.320
0
Dorpje in het groene hart
Vandaag kunnen constateren dat er toch beweging zit in het verbeteren van het wegdek op Zandvoort:

Ik miste die fijne richel bij het aanremmen van de Kumho (aka Mitsubishi of BosIn) waarmee je zo mooi kon bepalen of je veerweg aan de voorkant lang genoeg was ....

Hobbel is weggefreesd!

full
 
Ookis er een nieuwe (dunne) laag asfalt gelegd in de Hugenholtz bocht, voorheen een lappendeken aan verschillende soorten asfalt van verschillende jaren;
waren eigenlijk soort jaarringen.

full


Ook de hobbeltjes lijken nu gevlakt!
 
natuurlijk ook even de rest van het circuit gaan bekijken:
-startgrid voor motoren is verwijderd, nu alleen nog witte lijnen voor de 2 autoplekken per rij
-witte lijnen opnieuw geschilderd
-aantal nieuwe bandenstapels geplaatst
-grind keurig aangeharkt

Het lijkt alsof dit gedaan is voor de Marlboro Masters of DTM?

Uitkomen AudiS tot aan de Arie Luyendijk is helaas nog in dezelfde toestand. Heel misschien nog voor de MAC ZAC Endurance in september?

full




Opnieuw te schilderen startposities voor de motoren biedt wel de mogelijkheid om -net als in de MotoGP- nog maar 3 rijders per rij op te stellen;
veiliger bij het ingaan van de eerste bocht!
 
Laatst bewerkt:
De eerste zet is gedaan, maar helaas het punt waar de afgelopen maanden alle ellende is gebeurd niet. Ik vind het ook heel erg frappant dat bijna alle valpartijen in Bosuit gebeuren. Slecht punt om te vallen, maar ook een punt waar het altijd gebeurd. Volgens mij moet daar ook iets met het asvalt niet goed zijn!!

Je geeft zelf al aan, dat de aanpassingen wellicht zijn gebeurd voor de DTM of andere autospectacel races. Heeft het motorrijden op Zandvoort waarde? Zijn er al concreet plannen om het circuit motorveiliger te maken?
 
Volgens mij kan in Bos-uit perfect een (mobiele?) kopie gemaakt worden van de (oude) GT bocht op Assen. Dat is een stuk veiliger. De nieuwe versie van de GT ken ik nog niet dus daar kan ik geen uitspraken over doen. Bij deze lay-out van de baan heb je bij het aanremmen de grindbak recht voor je. Als het misgaat kom je daar dus veilig in terecht. Vervolgens neem je de chicane waardoor je met relatief lage snelheid een flauwe bocht naar rechts maakt richting het rechte stuk.

Op Assen zie je ook dat je na de GT bocht min of meer richting de vangrail uitaccelereert maar niemand die er mee in aanraking komt. Als het daar misgaat dan gebeurt dat zodanig dat mensen of de grindbak inrijden bij het aanremmen of over het gras moeten. Veel veiliger denk ik.
 
Een chicane aanleggen in bos-uit, is het daar niet veel te smal voor :?

Nee, doe mij daar maar nieuw asfalt en een een flinke grindbak. De slipschool is al weg, dat was altijd het argument dat het niet kon. Dus opschuiven die zandhoop.
 
Wat een sukkels. Als ze toch bezig zijn, neem dan gelijk de gevaarlijke punten ook direct mee. :Z
 
Een chicane aanleggen in bos-uit, is het daar niet veel te smal voor :?

Nee, doe mij daar maar nieuw asfalt en een een flinke grindbak. De slipschool is al weg, dat was altijd het argument dat het niet kon. Dus opschuiven die zandhoop.

Dit is uiteraard de beste oplossing. Ik ging er even van uit dat dit geen optie was.
 
Nou, er zit beweging in. Zal wel niks te maken hebben met motorrijden, maar toch...Nu nog Bosuit en de rest van de Nissanbocht en we zijn klaar (voorlopig). Die vergroting van de grindbak bij Bosuit zie ik niet gebeuren....
 
Ik weet wel zeker dat het geen ene f#ck te maken zal hebben met motorrijders.... anders waren er ook andere strepen aangebracht op de grid.

Als we de volgende keer nou ff met 750 man die heuvel een stuk naar achteren duwen }) volledig nieuw asfalt komt er de komende twee jaar toch niet
 
Volgens mij kan in Bos-uit perfect een (mobiele?) kopie gemaakt worden van de (oude) GT bocht op Assen. Dat is een stuk veiliger.....

Hoelang moeten we nog wachten voordat er een grindbak komt? :?
Ik ben een voorstander van een mobiele chicane!!
 
Laatst bewerkt:
Hoelang moeten we nog wachten voordat er een grindbak komt? :?
Ik ben een voorstander van een mobiele chicane!!

De meesten van ons weten hoe Bosuit ligt. :?
Doe een tekening of voorstel voor een chicane oid zodat de snelheid er wat uit gaat of dat iedereen gedwongen word om de juiste lijn te rijden. |(
Volgens mij moet daar met de betrokkenen toch uit te komen zijn om op korte termijn het Bosuit veiliger te maken. O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan