aso motorrijder A27

Aramis

MF'er
21 jun 2004
205
0
Zeeland
Ok, ben even benieuwd naar wat meningen, dus hier mijn verhaal.

Ik rijd vanochtend (in mijn auto...) op de A27 richting Utrecht naar mijn werk en zoals gebruikelijk is het erg druk. Rijd als het kan 130 en als ik dat rijd en het is vrij, dan ga ik altijd naar rechts. Echter, nu reed ik achter een aantal andere auto's op de linkerbaan rond de 100, traag andere auto's aan het inhalen. Achter mij rijdt een motorrijder en die begint op een gegeven moment wild met grootlicht te seinen dat ik opzij moet omdat hij erlangs wilt.

Snap ik, maar het punt is, ik wil er ook langs, dus waarom zou ik proberen naar rechts te gaan met als gevolg dat ik daar waarschijnlijk na de motorrijder ook een hele sleur auto's voor moet laten gaan omdat ik dan niet meteen weer naar links kan? Daarbij komt dat hij vervolgens toch niet kan doorrijden, want voor mij reden nog een hele lading andere auto's.

Uiteindelijk haalde hij me rechts in en liet mij nog even weten dat hij niet blij met mij was. Dat gevoel was natuurlijk wederzijds.

Ligt het nou aan mij, of is dat gewoon niet normaal?

Kans is klein, maar mocht de persoon die dit was dit ook lezen, dan ben ik sowieso erg benieuwd waarom hij denkt dat hij zo belangrijk is dat de zee van auto's als het ware voor hem als de zee van Mozes moet wijken..

Ps. in de file zorg ik altijd voor voldoende ruimte en als het voor mij helemaal leeg is zorg ik dat ik asap op snelheid ben om naar rechts te gaan, zodat anderen er langs kunnen.
 
Laatst bewerkt:
zelf wardeer ik het als auto's dan gewoon iets naar rechts heen gaan, zodat ik er langs kan.

een halve baan is voldoende, zodat er geen andere auto's tussenschieten.

Dit doe ik met mijn eigen auto ook altijd.
 
Laatst bewerkt:
Dat is duidelijk het moment voor een brake test... :)
 
Laatst bewerkt:
persoonlijk (call me an idiot) rij ik er gewoon relaxed aan de rechterkant voorbij, en voeg vervolgens wel ergens in.
 
Was je topic begonnen met: ik reed vanmorgen in mijn auto. Ik dacht namelijk het hele stukje dat je op een motor zat !!

er staat wel "andere auto's " maar las ik overheen...
 
Laatst bewerkt:
persoonlijk (call me an idiot) rij ik er gewoon relaxed aan de rechterkant voorbij, en voeg vervolgens wel ergens in.

Mee eens, ik zie vaak zat dat er rechts een paarhonderd meter lege weg is, met de motor ga ik dan vaak gewoon naar rechts om een eindje verderop er weer tussen te gaan.

@ figuur op A27: Ga er dan gewoon meteen tussendoor als je toch zo'n haast hebt.
 
Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk moest ie schijten en voelde hij 'm al kopjes tegen het textiel geven.... dan zou ik ook haast maken !!!
 
:W :W

misschien kan de motorrijder zich even melden
 
Laatst bewerkt:
Hij moet niet seinen als ie er gewoon rechts langs kan ;)

Inderdaad!

En dan ga je aan de kant en dan rijdt er nog een hele rij auto's, gaat ie dan al die auto's proberen weg te seinen?
Of misschien had ie een nieuwe bril voor veraf nodig en dacht ie dat er voor TS niemand reed...
 
dan moet ie maar vroeger vertrekken |(

Heb het zelf ook wel eens gedaan, rechts inhalen als de ruimte er voor is.
Op een motor accelereer je nu eenmaal sneller, later voeg je weer in.
Je hebt ook niet zo veel ruimte nodig.
Netjes is het niet, dat is waar.

Ik begrijp dat jij gewoon was blijven hangen?
 
Heb het zelf ook wel eens gedaan, rechts inhalen als de ruimte er voor is.
Op een motor accelereer je nu eenmaal sneller, later voeg je weer in.
Je hebt ook niet zo veel ruimte nodig.
Netjes is het niet, dat is waar.

Ik begrijp dat jij gewoon was blijven hangen?

Wel zo netjes om te blijven hangen toch? Die motorrijder kan toch ook zien dat die er weinig mee opschiet? Die rij is er nou eenmaal, dan heb je pech en dan sluit je gewoon aan in het rijtje.

En rechts inhalen is ook not done, of het moet echt een linksplakker zijn. Vergeet niet dat je maar een klein beetje ruimte nodig hebt maar dat je toch ook een stukkie kwetsbaarder bent.
 
Wel zo netjes om te blijven hangen toch? Die motorrijder kan toch ook zien dat die er weinig mee opschiet? Die rij is er nou eenmaal, dan heb je pech en dan sluit je gewoon aan in het rijtje.

En rechts inhalen is ook not done, of het moet echt een linksplakker zijn. Vergeet niet dat je maar een klein beetje ruimte nodig hebt maar dat je toch ook een stukkie kwetsbaarder bent.

Als ik op de rechterbaan zit, en iedereen voor mij gaat naar links omdat er 500 meter verderop een vrachtwagen rijd, blijf ik gewoon lekker rechts rijden. haal een auto of 10 rechts in met 120 en prik hem er dan pas ergens links tussen, of ik nou met de auto of motor ben, er is altijd wel een gaatje. :W
 
Ok, ben even benieuwd naar wat meningen, dus hier mijn verhaal.

Ik rijd vanochtend (in mijn auto...) op de A27 richting Utrecht naar mijn werk en zoals gebruikelijk is het erg druk. Rijd als het kan 130 en als ik dat rijd en het is vrij, dan ga ik altijd naar rechts. Echter, nu reed ik achter een aantal andere auto's op de linkerbaan rond de 100, traag andere auto's aan het inhalen. Achter mij rijdt een motorrijder en die begint op een gegeven moment wild met grootlicht te seinen dat ik opzij moet omdat hij erlangs wilt.

Snap ik, maar het punt is, ik wil er ook langs, dus waarom zou ik proberen naar rechts te gaan met als gevolg dat ik daar waarschijnlijk na de motorrijder ook een hele sleur auto's voor moet laten gaan omdat ik dan niet meteen weer naar links kan? Daarbij komt dat hij vervolgens toch niet kan doorrijden, want voor mij reden nog een hele lading andere auto's.

Uiteindelijk haalde hij me rechts in en liet mij nog even weten dat hij niet blij met mij was. Dat gevoel was natuurlijk wederzijds.

Ligt het nou aan mij, of is dat gewoon niet normaal?

Kans is klein, maar mocht de persoon die dit was dit ook lezen, dan ben ik sowieso erg benieuwd waarom hij denkt dat hij zo belangrijk is dat de zee van auto's als het ware voor hem als de zee van Mozes moet wijken..

Ps. in de file zorg ik altijd voor voldoende ruimte en als het voor mij helemaal leeg is zorg ik dat ik asap op snelheid ben om naar rechts te gaan, zodat anderen er langs kunnen.

Nu is de motorrijder de aso.... en normaal gesproken is iedereen er altijd als de kippen bij om te schreeuwen dat die k*tkoekblikken niet iedere keer links moeten blijven plakken..??


Als hij ruimte genoeg had om jou rechts in te hal;en... dan had jij daar dus gewoon kunnen rijden..??




Niet om de 1 danwel de ander hier de "schuld" te geven van deze situatie... maar blijf het wel relativeren he ..?? ;)
 
Wel zo netjes om te blijven hangen toch? Die motorrijder kan toch ook zien dat die er weinig mee opschiet? Die rij is er nou eenmaal, dan heb je pech en dan sluit je gewoon aan in het rijtje.

En rechts inhalen is ook not done, of het moet echt een linksplakker zijn. Vergeet niet dat je maar een klein beetje ruimte nodig hebt maar dat je toch ook een stukkie kwetsbaarder bent.

Je hebt gelijk hoor.
Maar ik ben geen heilig boontje en rij ook wel eens wat minder sociaal als ik vreselijke haast heb.
Maar zoals eerder gemeld, ligt dat meer aan mij (vroeger vertrekken) dan aan mijn collega-weggebruikers.
Daarom sein ik ook nooit, de voorligger kan er ook niets aan doen. :N
 
Beetje pot verwijt de ketel...... verhaal. Linkerbaan is vaak overbezet t.o.v. middelste en/of rechterbaan. De automobilisten blijven ook allemaal links rijden en wachten tot degene voor hen naar rechts gaat.
Motor doet t zelfde alleen laat weinig subtiel weten wat ie wil. Aan de ander kant: als de motor rechts kan inhalen is daar dus kennelijk genoeg ruimte.

En verder: doe wat je doet, en wen er maar aan dat niet iedereen om je heen even sociaal, tolerant en geduldig is.
 
'Gewoon' rechts erlangs, kost 'gewoon' 130 €, beter betracht je FF wat geduld tot TS opzij naar rechts gaat :Y

Pas ook zoiets geflikt, en achteraf (paar weken later) bleek dat er ergens een VROSblik achter me reed; mijn werkgever kwam met een big smile met de bon aanwapperen : JIJ bent een eikol, en dat kost je deze maand 130 € _O-
 
Laatst bewerkt:
Nu is de motorrijder de aso.... en normaal gesproken is iedereen er altijd als de kippen bij om te schreeuwen dat die k*tkoekblikken niet iedere keer links moeten blijven plakken..??


Als hij ruimte genoeg had om jou rechts in te hal;en... dan had jij daar dus gewoon kunnen rijden..??




Niet om de 1 danwel de ander hier de "schuld" te geven van deze situatie... maar blijf het wel relativeren he ..?? ;)
Ik snap je punt niet. Tuurlijk is het irritant als iemand onnodig links rijdt, maar dit was niet onnodig.

Op een gegeven moment had hij de ruimte om rechts in te halen ja, maar dat gold ook voor mij. Ik had ook rechts in kunnen halen en dan me er ergens tussen kunnen wurmen, maar dat vind ik niet netjes. Ik rijd gewoon link achter de rest aan totdat het allemaal weer los loopt.

Overigens dat hij rechts inhaalt vind ik helemaal niet erg, motorrijder is inderdaad sneller en kan zich ergens makkelijker tussen proppen, maar dat geldt niet voor autorijders.

Dus wat valt er nou te relativeren?
 
'Gewoon' rechts erlangs, kost 'gewoon' 130 €, beter betracht je FF wat geduld tot TS opzij naar rechts gaat :Y

Pas ook zoiets geflikt, en achteraf (paar weken later) bleek dat er ergens een VROSblik achter me reed; mijn werkgever kwam met een big smile met de bon aanwapperen : JIJ bent een eikol, en dat kost je deze maand 130 € _O-

wie zijn billen brandt, moet op de blaren zitten. maar waarom zou ik van mijn gas af gaan als de hele linker rijbaan 100 rijd om een vrachtwagen in te halen die 500 meter verderop rijd. Neehor, dan blijf ik gewoon netjes 120 op de rechterbaan rijden. Of zou ik van mijn gas moeten gaan om mijn snelheid hetzelfde te houden als de linkerbaan ? :N Of moet ik me bij de rest van die linksrijders voegen :N

de pakkans is wat dat betreft zo klein in nederland voor dit soort 'vergrijpen', dat ik het risico voor lief neem. maar ik ga niet van me gas af als ik gewoon 120 kan rijden op de rechterbaan. sja, een keertje het zaadje kan je zijn, dat hoort erbij.
 
Terug
Bovenaan Onderaan