aso motorrijder A27

Dergelijke idioten heb je nou eenmaal gewoon.

Ikzelf had vanmiddag zo'n (belgische) hufter in een mercedes, die hetzelfde flikte (whimpey was dus ook in blik) op de oude Zuidelijke Rondweg in Breda. Moest ook ff met zijn 'vingertje' leten weten dat hij het niet met mij eens was. Maar toen ik bij de verkeerslichten ff uitstapte, wist die dappere zuiderbuur niet hoe snel hij het knoppie van zijn portier naar beneden moest drukken _O-

P.S. Whimpey reed dus gewoon op de rijbaan voor rechtdoor toen die flinkerd over de uitvoegstrook voor rechtsaf me ff rechts moest passeren....En tsja...zo'n mercedes is dan net ff sneller als Whimpey z'n Doblootje B|
 
hehehe @motomarz...ik had het wel begrepen, maar ik denk dat zij al een soort beeld had van hoe ik reed..zelf haal ik ook wel rechts in...zowel met auto als met motor...maar goed...veilig is het niet, we blijven mensen toch? Ongelukken zitten in kleine hoekjes, dat is wat ik ermee bedoelde...niets is echt zeker, of je nou goed anticipeerd ofniet...rij gelukkig sinds ik m'n rijbewijzen heb schade/ongeluk vrij, maarja dan kan ik nog niet beweren dat mij zoiets niet kan overkomen toch? of wel :P hehehe
Trouwens nog een klacht over een koekblikvrouw vandaag...zonder te kijken zomaar over de trambaan hops een grote weg op in Den haag (eisenhouwerlaan) zag haar al uren, toch maar keihard getoeterd en zij dacht dat er een auto rechts naast haar stond tot ik op haar ruitje klopte en even duidelijk maakte dat ze haar GVDomde ogen eens moest open doen....
Tja...make-uppen en bochten nemen werkt gewoon niet dames....
 
Ben ik wel mee eens.

Eigenlijk zou je een aparte derde/vierde baantje moeten hebben voor motorrijders.

Zeg 2 meter breed, scheelt een zooi ongelukken, ellende en irritatie. En, wellicht dat meer mensen veilig de motor pakken en dus ook minder files.

dan heb je altijd weer motorrijders die niet doorrijden })
 
Ok, ben even benieuwd naar wat meningen, dus hier mijn verhaal.

Ik rijd vanochtend (in mijn auto...) op de A27 richting Utrecht naar mijn werk en zoals gebruikelijk is het erg druk. Rijd als het kan 130 en als ik dat rijd en het is vrij, dan ga ik altijd naar rechts. Echter, nu reed ik achter een aantal andere auto's op de linkerbaan rond de 100, traag andere auto's aan het inhalen. Achter mij rijdt een motorrijder en die begint op een gegeven moment wild met grootlicht te seinen dat ik opzij moet omdat hij erlangs wilt.

Snap ik, maar het punt is, ik wil er ook langs, dus waarom zou ik proberen naar rechts te gaan met als gevolg dat ik daar waarschijnlijk na de motorrijder ook een hele sleur auto's voor moet laten gaan omdat ik dan niet meteen weer naar links kan? Daarbij komt dat hij vervolgens toch niet kan doorrijden, want voor mij reden nog een hele lading andere auto's.

Uiteindelijk haalde hij me rechts in en liet mij nog even weten dat hij niet blij met mij was. Dat gevoel was natuurlijk wederzijds.

Ligt het nou aan mij, of is dat gewoon niet normaal?

Kans is klein, maar mocht de persoon die dit was dit ook lezen, dan ben ik sowieso erg benieuwd waarom hij denkt dat hij zo belangrijk is dat de zee van auto's als het ware voor hem als de zee van Mozes moet wijken..

Ps. in de file zorg ik altijd voor voldoende ruimte en als het voor mij helemaal leeg is zorg ik dat ik asap op snelheid ben om naar rechts te gaan, zodat anderen er langs kunnen.
Als jij naar rechts had gekund, had je naar rechts gemoeten. Rechts in halen mag niet, maar onnodig lang links blijven hangen mag ook niet.
Ik ga altijd naar rechts als ik zie dat het nog lang gaat duren voor die file auto's op de linkerbaan opgelost is....
 
Ook leuk van die motorrijders die links blijven rijden met pak em beet 160 terwijl ik erlangs wil met de auto....geef ik naar links richting aan, gaan ze 170 rijden... -O-

Op de een of andere manier lijken die mensen te denken dat een auto niet harder hoort te gaan dan een motor ofzo? :?
 
Ook leuk van die motorrijders die links blijven rijden met pak em beet 160 terwijl ik erlangs wil met de auto....geef ik naar links richting aan, gaan ze 170 rijden... -O-
Op de een of andere manier lijken die mensen te denken dat een auto niet harder hoort te gaan dan een motor ofzo? :?

Inderdaad.
Is typisch gedrag van de 600 ss-rijders, die denken dat ze niet ingehaald kunnen worden.
 
:Z

vraag: waarom zou je niet rechts gaan rijden daar? Je bent toch al vertraagt door de mensen die voor je rijden. Je hebt ruimte dus waarom benut je het niet?
Tijdwinst heb je er niet mee... ook niet als je nog een rij voor laat gaan. Je hoeft ook geen ruimte te maken voor de motorrijder. Die gaat er toch wel langs. ;)

Wat ik wel een punt vind is dat mensen de wegbreedte niet benutten en hierdoor het achterop komend verkeerd dus duidelijk vertragen. Waardoor de tijd om bijvoorbeeld die ene vrachtwagen of andere personenauto te paseren veel langer duurt. Met het gevolg dat de doorstroming vast loopt en er uiteindelijk een file vormt...

kijk maar is als een vrachtwagen over 10km een andere passeerd. Weg is voor hem is leeg achterhem compleet vertraagd....


daarom rechts houden ;) :+
 
als je zoals TS in de polonaise aan het rijden bent. Dan kun je er op rekenen dat je er vervolgens niet meer tussen kunt. Helaas pindakaas voor de motorrijder. Lekker achter me blijven rijden.Als je me vervolgens rechts inhaalt heb ik daar zeker begrip voor en laat zelfs nog even een gaatje, maar ik ga ook niet 10 plekken opgeven om een ander van dienst te zijn.

Juist, in het "treintje" geef ik ook geen 10 plaatsen op.
 
Laat maar zitten,
k dacht dat onderaan bij de gesloten topics die aso motorrijder te hebben gezien, maarja, flauw dat ie dat verhaaltje heeft omgekeerd. B| B| B|
K heb zo weer les in dit lekkere weer :] , fijn weekend.

Erik
 
Laatst bewerkt:
Wanneer het verkeer niet ongeinderd door kan rijden is er sprake van een file
Bron: Het wetboek

Rijdt het verkeer voor je langzamer dan de max. toegestane snelheid (en zijn er meerdere voertuigen) dan is er dus sprake van file en in een file mag je dus rechts inhalen aangezien het dan passeren heet 8-)

De mensen hebben tegenwoordig zo'n haast dat ze zichzelf tegenwerken en daar doe ik niet aan mee.
Gaat het 20 km onder de max dan ga ik er tussendoor of rechts erlangs.
Rijdt er iemand rechts en wil iemand inhalen die ook echt langzamer gaat laat ik 'm ertussen en heb gemerkt dat de mensen onderweg in de spits al gewend aan mijn rijstijl en maken regelmatig al ruimte zodat ik er tussendoor kan of gaan snel naar rechts... ze leren het dus toch wel als je het dagelijks en consequent doet })
 
Als jij naar rechts had gekund, had je naar rechts gemoeten. Rechts in halen mag niet, maar onnodig lang links blijven hangen mag ook niet.
Ik ga altijd naar rechts als ik zie dat het nog lang gaat duren voor die file auto's op de linkerbaan opgelost is....
Fladder, deze reactie is al eerder gegeven en daar is ook op gereageerd. Maar bij deze nog maar een keer dan.

Als ik onnodig links reed volgens jou redenatie, dan deed die motorrijder dat toch ook?
 
Zowieso, ik hoor nu wel vaker mensen zeggen dat als er rechts ruimte is dat je dan onnodig links rijdt. Nogmaals, wat dit ertoe doet in de discussie van het grootlichtknipperen snap ik niet, want volgens deze redenatie reed dus ook de motorrijder onnodig links.

Maar het houdt ook nog iets anders in. Stel, 2baansweg en 1 persoon rijdt echt onnodig links met 80kmh. Rechts is helemaal vrij. Volgens de redenatie houdt dit in principe in dat je dan met 80 op de RECHTERBAAN moet rijden (even ervanuitgaande dat je niet rechts gaat inhalen) en mag niet achter deze linksrijdende auto gaan rijden. Immers, je bent dan niet meteen aan het inhalen en rechts is er ruimte...
:^
wat ik bedoel
 
Laatst bewerkt:
Ben het wel eens met Aramis. Als hij naar rechts gaat voor z'n achterligger en die schuift vervolgens één positie op, gaat dan hijzelf (de motorrijder) vervolgens opzij voor zíjn achterligger....'k dacht 't niet.... iedereen in het rijtje dat links zit beschouwd zichzelf op dat moment als "inhaler" en blijft dus links zitten. of rechts voorbijgaan op zo'n moment
logisch of asociaal is hangt van de situatie af en hóe er daarna weer tussengevoegd wordt; dat kan namelijk op een nette maar gaat meestal op een opdringerige manier...
 
Al dit soort problemen zijn het gevolg van onze overvolle wegen.

Ik snap het koekblik, eenmaal naar rechts kom je nooit meer naar links.
Voor de fiets, je bent zo veel sneller dan het blik, ieder blik moet dus zsm naar rechts.

Heb je lekker vrije wegen en weinig verkeer, heb je dus praktisch geen last van dit soort problemen.




Ikzelf was rustig naar rechts gegaan, had de stoet ingehaald om op mijn gemak weer links in te voegen.

But that's just me.

:W
 
Vandaag wat meegemaakt joh...
Precies een duidelijk voorbeeld van achterlijk weggedrag....kom in de auto aan met 90 waar je 70 mag...hele lege weg...rechts rijd een volkswagen busje met man, vrouw en kind...en die eikel gaat vlak voor mij links rijden, remmen en blijft gvd de hele weg 65 rijden.
"ja waarom ga je er dan niet rechts langs" Nou...omdat naast hem een peugot 205 reed met ook 65...hierdoor zat ik zeker 10 minuten "opgesloten" achter 2 volslagen debielen...toeteren, grootlicht niets hielp en die fucking homo blijft met z'n bus voor me zitten....pas toen die eikelbijter en ergens rechts af moest ging die naar rechts.
Waar slaat het nou op om expres iemand zijn weg te blokkeren, en die weg was helemaal vrij...2km die ik voor hem uit kon kijken van achter die kutbus van hem was leeg...tja met motor had ik misschien een gat kunnen vinden tussen die twee...maar een vluchtstrook was op dat stuk ook al niet aanwezig.
Echt joh...zulke mensen mag je van mij afschieten...echt gewoon een teringlijer...65 links...waar je 70 mag...gewoon om mij te verneuken, hij kon makkelijk naar rechts of die peugot even inhalen, desnoods met 71...maar nee...gewoon een soort blokkade oprichten op een lege 2baans weg....
weggedrag in nederland is zwaar beneden de maat...wil je ergens invoegen, dan moet je niet kijken maar gewoon doen...want ruimte maken ze pas als ze bijna in je deur/motor zitten.
 
Erg frustrerend ja.
Rij regelmatig op een lang stuk autoweg. Er zijn blijkbaar nog een heleboel mensen die denken dat je daar mag 80 mag rijden.
En nee, dat zijn niet alleen oudere weggebruikers.
Kijk, vrachtwagens zijn begrensd, die kunnen er niets aan doen.
Inhaalverboden beletten je op dat soort wegen om in te halen en is ook niet veilig.
Tjemig, wat kun je daar chagrijnig van worden.
 
Ben het wel eens met Aramis. Als hij naar rechts gaat voor z'n achterligger en die schuift vervolgens één positie op, gaat dan hijzelf (de motorrijder) vervolgens opzij voor zíjn achterligger....'k dacht 't niet.... iedereen in het rijtje dat links zit beschouwd zichzelf op dat moment als "inhaler" en blijft dus links zitten. of rechts voorbijgaan op zo'n moment
logisch of asociaal is hangt van de situatie af en hóe er daarna weer tussengevoegd wordt; dat kan namelijk op een nette maar gaat meestal op een opdringerige manier...

Het is vaak de eerste in de rij die te weinig snelheid maakt, of heeft, om snel in te halen.
Hierdoor worden de andere "inhalers" al snel onnodige linksrijders.
En omdat we allemaal haast hebben, blijven we links rijden omdat we toch in willen halen.
Terwijl we allemaal weten dat je er weinig tijd mee wint.
 
Vandaag wat meegemaakt joh...
Precies een duidelijk voorbeeld van achterlijk weggedrag....kom in de auto aan met 90 waar je 70 mag...hele lege weg...rechts rijd een volkswagen busje met man, vrouw en kind...en die eikel gaat vlak voor mij links rijden, remmen en blijft gvd de hele weg 65 rijden.
"ja waarom ga je er dan niet rechts langs" Nou...omdat naast hem een peugot 205 reed met ook 65...hierdoor zat ik zeker 10 minuten "opgesloten" achter 2 volslagen debielen...toeteren, grootlicht niets hielp en die fucking homo blijft met z'n bus voor me zitten....pas toen die eikelbijter en ergens rechts af moest ging die naar rechts.
Waar slaat het nou op om expres iemand zijn weg te blokkeren, en die weg was helemaal vrij...2km die ik voor hem uit kon kijken van achter die kutbus van hem was leeg...tja met motor had ik misschien een gat kunnen vinden tussen die twee...maar een vluchtstrook was op dat stuk ook al niet aanwezig.
Echt joh...zulke mensen mag je van mij afschieten...echt gewoon een teringlijer...65 links...waar je 70 mag...gewoon om mij te verneuken, hij kon makkelijk naar rechts of die peugot even inhalen, desnoods met 71...maar nee...gewoon een soort blokkade oprichten op een lege 2baans weg....
weggedrag in nederland is zwaar beneden de maat...wil je ergens invoegen, dan moet je niet kijken maar gewoon doen...want ruimte maken ze pas als ze bijna in je deur/motor zitten.

Hé, dat was ik! *D
Ik ga voor jou de maximum snelheid niet overschrijden. :j
 
Hé, dat was ik! *D
Ik ga voor jou de maximum snelheid niet overschrijden. :j

Tja, dat hoeft dan toch ook niet....dan had jij (...) toch lekker op de rechterbaan aan kunnen sluiten bij die peugeot 205?
 
Terug
Bovenaan Onderaan