Aso motorrijders versus ruiter

Status
Niet open voor verdere reacties.

Piet Piraat

a.k.a. Piet de Slaaf
19 jan 2011
1.064
0
Bergen op Zoom
Wat een prachtig nazomerweer was het gisteren toch! Geen wind, geen regen, veel zon en een aangename temperatuur. En het was ZONDAG! Veel mensen hadden een vrije dag.

Kortom, een uitstekende dag voor de recreatieve motorrijder om eens lekker de dijkjes te bezoeken en het mooie landschap een te bekijken.

Helaas was het ook een dag dat de meeste mensen hunnen hersenen ook een rustdag gaven. Dit heeft dus bijna geresulteerd dat ik vandaag ipv hier op Motor-forum mijn gal te spuien, ik een uitvaart had mogen regelen van mijn vriendin. Gelukkig is het niet zover gekomen.

Een groepje van zes motorrijders hadden op zondagmorgen besloten om een ritje te maken in de mooiste provincie van Nederland, namelijk Zeeland. Op het eiland Tholen, waar mijn vriendin vaak op zondagmorgen met haar paard gaat rijden, besloten deze stoere binken hun derriere even te laten rusten en stopten even langs de kant van de weg om een versnapering tot zich te nemen.

Kennelijk hadden de trillingen van hun zadel al zoveel testosteron opgebouwd, dat toen mijn vriendin langs kwam rijden met haar paard, drie van deze heren het nodig vonden om even de toerenbegrenzer te laten horen van de motorfiets. Mijn vriendin wordt hier al niet warm of koud van. Het paard reageert er echter wat heftiger op, deze sloeg namelijk op hol. Na een kilometer of vijf is zij uiteindelijk tot stilstand gekomen toen het paard een weg van de dijk insloeg en in het weiland tot stilstand kwam. Gelukkig hield de rastering hier op anders was het minder goed afgelopen.

Aan alle zondagsrijders op MotorForum. Motorrijden is echt geweldig, maar hou je hersencellen ook actief als je erop stapt.

Alvast bedankt
 
Door de titel dacht ik eerst dat het een vrijdagtopic zou zijn.
Maar dit is niet het verstand gebruiken, ik schakel in de buurt van dieren ook een versnelling of 2 omhoog zodat ik er niet met veel geluid langs ga.
 
Reed toevallig gisteren ook langs een paard ben gewoon even gestopt aan de kant en dat beest laten gaan, aan de andere kant als je weet dat dat beest heftiger reageert op verkeerslawaai dan moet je gewoon niet op de weg komen ermee en is het ook een beetje veel eigen schuld dikke bult!!!
 
:^

Inderdaad, de titel is een beetje misleidend terwijl het onderwerp vrij serieus is.
Fijn dat het goed is afgelopen met je vriendin en haar paard.

Ik heb zelf totaal geen verstand van paarden maar ik weet wel dat ze onvoorspelbaar kunnen reageren. Daarom neem ik altijd genoeg afstand van paarden en rijd ik er rustig of met ingeknepen koppeling langs.

Is er geen vraag over paarden in het theorie examen voor rijbewijs A? Zou wel goed zijn.
 
Wat een hufters |(

als ex-paardrijder doe ik juist altijd extra voorzichtig als ik ruiters passeer of kruis. Nou maakt een Diversion 900 niet zoveel herrie :P maar zorg toch altijd dat ik laag in de toeren zit.
 
Reed toevallig gisteren ook langs een paard ben gewoon even gestopt aan de kant en dat beest laten gaan, aan de andere kant als je weet dat dat beest heftiger reageert op verkeerslawaai dan moet je gewoon niet op de weg komen ermee en is het ook een beetje veel eigen schuld dikke bult!!!

Daar ben ik het helemaal mee eens daarom is dit paard ook getraind door binnen de bebouwde kom het beest aan het verkeer te laten wennen en regelmatig te rijden wanneer er met tractoren werkzaamheden worden uitgevoerd, echter blijven het vluchtdieren. Wanneer er in de dode hoek ineens een hoop geluid wordt geproduceerd (dus niet wanneer er alleen een motorfiets wordt aangeslingerd, dit doe ik ook gewoon. Is het paard namelijk gewend) dan kunnen de vluchtinstincten van zo'n beest aangewakkerd worden.
 
Laatst bewerkt:
Kennelijk hadden de trillingen van hun zadel al zoveel testosteron opgebouwd, dat toen mijn vriendin langs kwam rijden met haar paard, drie van deze heren het nodig vonden om even de toerenbegrenzer te laten horen van de motorfiets. Mijn vriendin wordt hier al niet warm ofen.
Doe eens een foto van je vriendin dan O-)

Maar je hebt gelijk over die hersenen hoor, zie het aantal doden dit weekend '(
En de koekblikkers zullen hier gerust ook hun aandeel in hebben.
 
Reed toevallig gisteren ook langs een paard ben gewoon even gestopt aan de kant en dat beest laten gaan, aan de andere kant als je weet dat dat beest heftiger reageert op verkeerslawaai dan moet je gewoon niet op de weg komen ermee en is het ook een beetje veel eigen schuld dikke bult!!!

Het is toch niet zo moeilijk om een beetje rekening met elkaar te houden :?

Als ik Piet Piraat was, kwam de stoom nu uit mn oren, na zo'n opmerking: je motor in de begrenzer gooien is iets anders dan normaal verkeerslawaai....
Wacht even, ik lees dat jij wel rekening houdt met beesten, dus even nuanceren Mens.
 
Laatst bewerkt:
Als ik een paard tegen kom tijdens het rijden dan ga ik vaak wat rustiger rijden en rij ik met een aardige boog er om heen. Liefst met zo min mogelijk herrie. Mensen die juist aan het gas gaan jengelen als een paard langskomt verdienen van mij absoluut geen respect!

Gelukkig is het niet verkeerd afgelopen voor je vriendin, had op zo een moment wel wat anders af kunnen lopen...

Heb je toevallig nog meer versiertips? :+
 
Het is toch niet zo moeilijk om een beetje rekening met elkaar te houden :?

Alk ik Piet Piraat was, kwam de stoom nu uit mn oren, na zo'n opmerking

Rationeel gezien zit er wel iets van waarheid in, dat er ook ruiters over de polderwegen rijden die beter eerst op eigen terrein kunnen oefenen. Maar ik weet dat mijn vriendin een behoorlijk goede ruiter is, als je dat niet weet dan kan ik zo'n opmerking wel begrijpen.

BTW daarom heb ik het onderwerp even een dagje laten rusten
 
Wtf.. Wat een ongelooflijke hufters |(

Ik trek persoonlijk altijd m'n koppeling (en gas dicht dan wel.. :+ ) als ik paarden passeer. Zo moeilijk is het niet om rekening met elkaar te houden...
 
Je vriendin moet lekker in de wei of bos gaan spelen met haar paard, loopt ze ook geen risico om met de grote boze wereld te worden geconfronteerd.

Begrijp het doel ook niet van je post, is het een onderdeel van de versiertip voor je vriendin, of moest het van haar om herrie in huize Piraat te voorkomen?
 
Waar slaat de titel op? En hoe weet je vriendin hoe een toerenbegrenzer klinkt? En waarom lieten de mannen hun motor lopen terwijl ze iets aan het eten of drinken waren?
 
Je vriendin moet lekker in de wei of bos gaan spelen met haar paard, loopt ze ook geen risico om met de grote boze wereld te worden geconfronteerd.

Begrijp het doel ook niet van je post, is het een onderdeel van de versiertip voor je vriendin, of moest het van haar om herrie in huize Piraat te voorkomen?

Volgens mij is het een topic om een beetje respect te vragen van andere motor rijders. Gasten zoals wat hij heeft beschreven verpesten het niet alleen voor de paard rijders op de dijken maar ook voor fietsers en wandelaars en dergelijken en, ook niet geheel onbelangrijk, mede motorrijders. Zulke gasten zorgen er voor dat we bijvoorbeeld over een tijdje misschien niet meer op de lekdijk kunnen rijden omdat die dan afgesloten wordt voor motor rijders.

Ook paard rijders mogen gewoon genieten van de dijken, is heel anders dan een wei of bos, dus beetje respect voor elkaar hebben mag wel gevraagd worden...
 
Je vriendin moet lekker in de wei of bos gaan spelen met haar paard, loopt ze ook geen risico om met de grote boze wereld te worden geconfronteerd.

Begrijp het doel ook niet van je post, is het een onderdeel van de versiertip voor je vriendin, of moest het van haar om herrie in huize Piraat te voorkomen?

6 dagen in de week gaat het prima op dat stuk om paard te rijden, juist omdat het lekker rustig is. Behalve als er een stel eencelligen die alleen met de fiets op pad durven te gaan als de weersomstandigheden perfect zijn, gaat het verkeerd. Of je hebt daar dan ook niets te zoeken als je de boel wilt gaan lopen verstieren, of je hebt de capaciteiten/inzicht niet om een motorfiets te besturen.

Het doel van de post is dan ook om een beetje je hersenen te blijven gebruiken, dan blijft zo'n mooie dag voor iedereen aangenaam.

en als je dat niet zo bevalt ga je maar een andere hobby zoeken
 
Waar slaat de titel op? En hoe weet je vriendin hoe een toerenbegrenzer klinkt? En waarom lieten de mannen hun motor lopen terwijl ze iets aan het eten of drinken waren?

De titel slaat eigenlijk nergens op.


Ik rij ook motor, dus mijn vriendin weet dondersgoed hoe een toerenbegrenzer klinkt.


Ik denk dat deze mannen bang waren dat de fiets niet meer zou starten ofzo :? Is mij ook een raadsel
 
6 dagen in de week gaat het prima op dat stuk om paard te rijden, juist omdat het lekker rustig is. Behalve als er een stel eencelligen die alleen met de fiets op pad durven te gaan als de weersomstandigheden perfect zijn, gaat het verkeerd. Of je hebt daar dan ook niets te zoeken als je de boel wilt gaan lopen verstieren, of je hebt de capaciteiten/inzicht niet om een motorfiets te besturen.

Het doel van de post is dan ook om een beetje je hersenen te blijven gebruiken, dan blijft zo'n mooie dag voor iedereen aangenaam.

en als je dat niet zo bevalt ga je maar een andere hobby zoeken

Waren het MF'ers?
Denk je dat idioten die dit soort dingen doen iets aantrekken van wat jij op MF post?

Je vriendin kan beter op de overige 6 dagen rijden waar de kans het grootst is de idioten niet tegen te komen. Doe ik ook, hoef ik niet te slalomen om die dagjesmensen. :+
 
Paarden horen op de boterham. Maarja wel hufterige actie van die clowns. Ingeknepen koppeling is dan ook altijd hoe ik langs die uiterst domme, maar enorm sterke beesten ga.
 
Reed toevallig gisteren ook langs een paard ben gewoon even gestopt aan de kant en dat beest laten gaan, aan de andere kant als je weet dat dat beest heftiger reageert op verkeerslawaai dan moet je gewoon niet op de weg komen ermee en is het ook een beetje veel eigen schuld dikke bult!!!
Ja, want het is ook volkomen normaal om wanneer er een paard langskomt, je motor te starten en in z'n vrij in de toerenbegrenzer te jagen :N

Als ik een stel ruiters zie, gaat het gas bij mij dicht en zodra ik er ruim voorbij ben trek ik rustig op
 
Ik snap niet dat TS zich zo druk hier om maakt. Het is een incidentele gebeurtenis lijkt mij.
Weet niet wat de reden van de motorrijders is geweest, een mislukte versierpoging wellicht? O-)

Het is duidelijk dat de meesten hier daar rekening mee houden. Ik rij altijd met een ingeknepen koppeling icm een flinke boog erlangs.

Als iedereen hun beklag hier gaat doen over medeweggebruikers kunnen we net zo goed klaagforum openen ipv een motorforum
 
Waren het MF'ers?
Denk je dat idioten die dit soort dingen doen iets aantrekken van wat jij op MF post?

Je vriendin kan beter op de overige 6 dagen rijden waar de kans het grootst is de idioten niet tegen te komen. Doe ik ook, hoef ik niet te slalomen om die dagjesmensen. :+

Ik weet niet of het MF'ers waren, het lijkt mij niet omdat hier over het algemeen alleen maar mensen reageren die motorrijder in hart en nieren zijn. Alleen wilde ik het gewoon even kwijt.

Het is voor mij ook de reden dat ik hier op zulke dagen niet met plezier rij, om te moeten slalommen rond de dagjesmensen. Ik vind het alleen heel vervelend voor mijn vriendin dat ook voor haar op deze manier het plezier wat ze aan haar hobby beleefd op deze manier wel flink verziekt wordt.

Ik wil niemand dan ook zijn hobby afnemen, maar wel vragen om je verstand een beetje te gebruiken. Ik hoop dat het niet teveel gevraagd is.
 
Ik snap niet dat TS zich zo druk hier om maakt. Het is een incidentele gebeurtenis lijkt mij.
Weet niet wat de reden van de motorrijders is geweest, een mislukte versierpoging wellicht? O-)

Het is duidelijk dat de meesten hier daar rekening mee houden. Ik rij altijd met een ingeknepen koppeling icm een flinke boog erlangs.

Als iedereen hun beklag hier gaat doen over medeweggebruikers kunnen we net zo goed klaagforum openen ipv een motorforum

Ik heb een keer " het grote klaagmuur topic aangemaakt" O-) wordt alleen geen gebruik meer van gemaakt. Ik zelf rij ook altijd rustig voorbij ruiters, net als dat ik rustig voorbij fietsende gezinnen rij. Alleen bij fietsers die met twee of drie fietsers naast elkaar gaan rijden(en niet aan de kant gaan waardoor ik in de berm moet gaan rijden) of wielrenners die niet aan de kant gaan probeer ik er een sport van te maken om er naast te gaan rijden en zo hard in de toerenbegrenzer te trekken dat ze van hun fiets afpleuren :X
 
Laatst bewerkt:
pas als je het paar gepasseerd bent kan het gas er weer vol op, die beesten zijn altijd zo onvoorspelbaar, dus als je eigen leven en die van een ander je lief is doe je een beetje rustig bij die dingen :')
 
Waren het MF'ers?
Denk je dat idioten die dit soort dingen doen iets aantrekken van wat jij op MF post?
Je vriendin kan beter op de overige 6 dagen rijden waar de kans het grootst is de idioten niet tegen te komen. Doe ik ook, hoef ik niet te slalomen om die dagjesmensen. :+

Als dat het criterium wordt om hier iets neer te plempen, kan MF er wel mee ophouden. :')
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan