Aso motorrijders versus ruiter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik stel voor alle motorrijders van de wegen te weren.
Hier zitten veel voordelen aan:

minder ongelukken, minder overlast, minder verspilde benzine (rijden voor de lol), minder files, geen MC's meer }) , minder overvallen op tankstations, en ik ben er vast nog wel een paar vergeten. O-)
 
Oh, niet terugschakelen en al wheelie poppend erlangs :o ?

Zo? })

large
 
Ik stel voor alle motorrijders van de wegen te weren.
Hier zitten veel voordelen aan:

minder ongelukken, minder overlast, minder verspilde benzine (rijden voor de lol), minder files, geen MC's meer }) , minder overvallen op tankstations, en ik ben er vast nog wel een paar vergeten. O-)
:^ allemaal behalve ikke })
 
Dat is ook het asociale van sommige ruiters. Overigens is er ook voor ruiters een wetgeving omtrent paardenstront. Deze moet opgeruimd worden binnen de BBK. Wat ruiters ook leren, om het ruiterbewijs te halen (hetzelfde als een 'normaal" rijbewijs, wat ook verplicht is!) is wanneer je naar 'buiten' gaat met het paard, even in te stappen in de berm om de behoefte te laten doen. Een goede ruiter voelt het ook aan bij het paard en zou dan even in de berm moeten rijden.

dus als je slim bent ga je met je paard op de grens van de binnenbebouwdekom staan en laat je hem net buiten de beboude kom schijten. dan mag je het late liggen :9~

hoe voele die ruiters trouwes of een paard moet poepe :?

je kan trouwes wel je slalom oefenen met die drollen, heb je toch nog een bocht gemaakt op alle rechte wegen hier
 
paard / hond / wat mij betreft aangelijnde goudvis op de weg = koppeling even in trekken en stationair langs pruttelen

iets met fatsoen en ongeschreven normen en waarden
daar heeft men in Nederland niet zo veel meer aan -O-
Dit is daar wel een voorbeeld van B|
 
Paarden die regelmatig op de openbare weg komen schrikken niet van de normale verkeers geluiden.
Het in de begrenzer trekken is niet normaal.
Voor een paard komt dit ongeveer net zo over als dat jij op de motor naast een vrachtwagen zit, waarvan er een band klapt.
Ik kan je verzekeren dat de meeste motorrijders ook vluchten of onderuitgaan van de schrik.

Ik vind het toch al stom om een motor met ingeknepen koppeling in de begrenzing te trekken .
Ik heb dan ook geen medelijden met ze als hij dan ook in elkaar loopt.
 
Ik vind het toch al stom om een motor met ingeknepen koppeling in de begrenzing te trekken .
Ik heb dan ook geen medelijden met ze als hij dan ook in elkaar loopt.
Vind ik ook stom ik bedoel als de motor in zijn vrij staat waarom dan eerst koppeling en dan pas volgas, geef dan gelijk volgas
 
paardentopic, hehe eindelijk... :Y :')


wat ik allemaal mee heb gemaakt met beesten als NIET paardenliefhebber :') O-)


ik was een jaar of 16, reed op een MT5 [brommer] op een verlaten ventweg,
hert was s'morgens half 5, ik was amper wakker en op weg naar m'n werk..
ineens vanuit het niets rende een waakhond met me mee luid blaffend rechts naast me, ik schrok me de :X :X trek van schrik aan me stuur en rijd bijna op een boom in die ik maar net ontwijk....vervolgens ga ik half schuivend over de weg en weet de brommer weer onder controle te krijgen... [dit met 60kmh] :} :] m'n hart kwam er zowat uit, adrenaline tot onder me oksels...

ik had weer een keer een brommer gekocht en was 20 ofzo, ik ging samen met m'n maat een ritje maken :Y zomaar ff.
ik rijd 40 per uur, hij ging niet harder en we hadden dikke pret *D
komt er opeens zo'n 300meter verder een groep paarden tegemoet en die lopen in ganzemars :Y Ik ben zo'n 50 mtr van hem af [het voorste paard] en die kijkt ineens weg,..... en maakt een :X vluchtbeweging.... voordat ik het wist stond ie midden op de weg O-) :+ en |( ik er vol in.... wat denken jullie;
heel de brommer totallos en het paard had niks! [op de schrik na dan hé]
Wat bleek; een tijdje geleden had het paard met ruiter een aanrijding gehad en was daar erg van geschrokken, de scootert was rood... laat mijn brommer nu ook net.... _O- _O- _O- :X

Ik ben aan het werk op een [paardenziekenhuis] ja, je verzint het niet... :') in Utrecht.
uitgerekend waar wij bezig waren op 5 mtr hoog op een trap, moeten die paarden heen en weer lopen naar de OK.
precies terwijl ik met een kabel bezig ben in te voeren in de kabelgoot wordt een beest opstandig en schopt mijn trap weg, ik kan nog net die kabelgoot beetpakken en hang vervolgens daar te bengelen.... |( :') Ze krijgen dat beest weer rustig, en ipv te vragen aan mij gaat het? oid... lopen ze naar dat paard "rustig maar, die enge man doet je helemaal niks" >
nou vraag ik je _O- _O- :Y

ik rijd in de auto op de A9 [haast leeg] en zie ineens iets naderen in de lucht, het vloog op dezelfde hoogte als mijn auto en midden tussen de rijbanen! op de streep zeg maar :')
dus ik zie dat ding aankomen en realiseer me 2 dingen met 120kmh;
1, als dit zo door gaat gaan we elkaar raken..
2, het is een ooievaar/reiger iidg iets groots en gaat een klapper worden.
Het beest vloog nog zo'n 20 meter van me vandaan en ik heb toen eromheen geslalomd...
een wonder dat we elkaar niet geraakt hebben, O-) :Y :+




moraal; beesten zijn niet te vertrouwen op de weg, en om je heen....

MAAR DAN ALLE BEESTEN! _O- :} :]

[dit is trouwens een kleine greep uit assorti O-) :X ]


:W
 
Laatst bewerkt:
Tsja, sommige crossers klinken zowat als een mitrailleur. Daar kan je moeilijk een paard op trainen.

Aan de andere kant: hoe vaak ik op mijn bromfiets niet bijna op m'n flikker ben gegaan omdat er een 30cm hoge paardenbolus op het slecht verlichte fietspad ligt...

Neemt niet weg dat de motorrijder in kwestie een lompe eikel is hoor, daar niet van.
 
Laatst bewerkt:
Zo ik kom net terug van het werk en ik zie dat er al aardig wat reacties zijn gekomen op mijn post.



Aan iedereen bedankt die hebben gereageerd op mijn topic!

Mijn doel is namelijk bereikt; even nadenken voordat je wat doet.


Een veel geschreven mening is dat een paard niet op de openbare weg hoort. Helaas doet het er weinig toe wat je mening hierover is. Het feit blijft bestaan dat er ruiters zijn die de openbare weg gebruiken, en MOGEN gebruiken! Deze mening doet mijzelf een beetje denken aan de reactie van een koekblikker die schreef dat "Motoren verboden moeten worden in de spits, het zijn alleen maar luxe middelen"

Of het verstandig is om anno 2011 met het paard de weg op te gaan? Nee ik denk het niet. Ik zou het in ieder geval alle ruiters afraden. Hetzij dat er inderdaad veel ruiters zijn die het paard niet onder controle hebben, hetzij dat de meeste weggebruikers er niet meer op ingesteld zijn dat er paarden op de weg lopen, hetzij dat er genoeg geestelijk gehandicapten in Nederland rondrijden met een gemotoriseerd voertuig. Overigens zouden deze mensen uit de laatste categorie zichzelf moeten afvragen of het wel verstandig is om te rijden met zo weinig hersencapaciteit.

In Zeeland komt het helaas steeds vaker voor dat prachtige toer/race weggetjes worden afgesloten. Als dit soort incidenten verkeerd aflopen, kun je er donder op zeggen dat het helemaal afgelopen is met dijkrijden, polderrijden of recreatierijden.

Hiermee zou ik het topic willen afsluiten en (hoe voorbarig dan ook) iedereen alvast een fijn :] weekend toewensen. Het weerbericht ziet er in ieder geval heel gunstig uit
 
Een veel geschreven mening is dat een paard niet op de openbare weg hoort. Helaas doet het er weinig toe wat je mening hierover is. Het feit blijft bestaan dat er ruiters zijn die de openbare weg gebruiken, en MOGEN gebruiken!
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Wat veel mensen hier hekelde waren ruiters die hun paard niet onder controle hebben of paarden die gewoon niet veilig in het verkeer kunnen lopen.

Dan heb je geen enkel recht om op de weg te zitten, net zomin als ik na 10 bier nog mag rijden en net zomin als ik zonder werkend stuur of remmen de weg nog op mag.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan