Asociaal motorrij gedrag

BikerGirl

MF'er
16 feb 2004
46
0
Made
Ik moet dit toch even kwijt en kon geen ander bestaand topic vinden waar dit kon.

Rijden mijn vriend en ik vandaag in koekblik '( in Terheijden horen we veel motor geluid en ja hoor, er kwam een hele groep racers bij ons achterop.
Nu reden wij in de bebouwde kom op een smal slingerweggetje tussen de huizen en geparkeerde auto's, gewoon netjes 50. Al zijn daar de omstandigheden eigenlijk dat het een 30km zone zou kunnen zijn (is gelukkig niet zo). Oftewel : zeer onoverzichtelijk.
Gaan die dubielen, want zo gedroegen ze zich op dat moment, gewoon inhalen |( |( |( . En dat met tegemoet komend verkeer en fietsers (en noem de rest maar op wat rond 1uur op een zaterdag rond rijd). Drie haalde het maar net. En dan maar ook maar net met de tegenligger. En dat terwijl nog geen km verder je weer 80 mag. Het is dat wij er rekening mee hielden dat ze gingen inhalen en de tegenligger van schrik remde, maar anders ... ;(

Nu zijn wij ook stevige doorrijders 8-( (snelheidsmeter wordt alleen bij camera's gecontroleerd O-) ), maar in de BB en dan op deze weg. Gewoon dubielen zijn het :( .

Snappen ze dan niet dat ze het voor ons (wat normalere motorrijders) verpesten.
Straks is iedereen op een SS en in het leer een aso in de ogen van de niet motorrijdende mens.

Ik ben het tenminste kwijt.

PS. Ze hadden geen MF-sticker en ik moet toegeven, die mille maakte wel een schitterend geluid. Het was acht man op een mille, R1, GSX-R 1000 en 1300 en nog wat van dat soort snelle jongens.
 
Met een groep sportief rijden is fun :)

Je moet wel oppassen dat je je af en toe niet mee laat slepen en blindelings achter je voorganger aan gaat rijden :X Is mij ook wel eens overkomen, ging gelukkig ook net goed. Leer je weer van
 
pas maar op wat je zegt hier. :X
Ja en vreemd genoeg doet het "probleem" wat TS beschrijft zich alleen voor in Nederland. In zo goed als elk ander europees land maken automobilisten ruimte voor motorrijders zodat deze kunnen inhalen. Gaat niet fout want er wordt door elke verkeersdeelnemer rekening mee gehouden. Alleen hier (Nederland) blijven de autobestuurdertjes zich stug breed maken en rijdt iedereen als kip zonder kop op de automatische piloot zonder een beetje tolerant te zijn naar andere weggebruikers.
 
pas maar op wat je zegt hier. :X

Ik noem het vrijheid van meningsuiting en ergerde me zo aan die gasten (waren erg groot voor een vrouw). En ik denk dat sommige het met me eens zouden zijn als ze het hadden gezien. Wat ik zei, ik ben zelf ook geen heilige, mijn motor kan 230 en dat ga ik dan ook (als het tenminste kan) en mooie bochten zijn moeilijk te weerstaan (wil ik ook helemaal niet), maar ik weet ook heel goed wanneer het niet kan En daar kon het niet.

PS. Ze weten toch niet wie ik ben :)
 
Ja en vreemd genoeg doet het "probleem" wat TS beschrijft zich alleen voor in Nederland. In zo goed als elk ander europees land maken automobilisten ruimte voor motorrijders zodat deze kunnen inhalen. Gaat niet fout want er wordt door elke verkeersdeelnemer rekening mee gehouden. Alleen hier (Nederland) blijven de autobestuurdertjes zich stug breed maken en rijd iedereen als kip zonder kop op de automatische piloot zonder een beetje tolerant te zijn naar andere weggebruikers.

We konden niet opzij, was het te smal voor. Anders echt wel gedaan. Ik waardeer het zelf ook als andere voor mij dat doen. Steek ook dan meestal mijn hand even op. Heb zelf in Italie gereden, voor diegene die weten hoe ze daar rijden, dat is gewoon goed. Geven ze lekker de ruimte als ze dat kunnen.
Hier had dat alleen gekunnen als we in een parkeervak hadden gestopt en dat gaat we net iets te ver. Ik ga gerust opzij en verminder mijn gas als dat nodig mocht zijn, maar om nu gewoon maar te parkeren, omdat een paar gasten die niet een stukje netjes 50 willen rijden op een stukje waar het onverantwoord is om te scheuren.
 
motorrijders die hard rijden
full
 
Zonde van het image van de motorrijders idd, zit zelf ook veel in auto en denk ook wel is dat ik dingen ff iets anders zou doen, maar eerlijk gezegd kan ik me er niet al te druk over maken en betrap ik me zelf ook wel is op een iets minder image building gedrag :X


pas maar op wat je zegt hier. :X
:Z
 
Nu zijn wij ook stevige doorrijders 8-( (snelheidsmeter wordt alleen bij camera's gecontroleerd O-) ), maar in de BB en dan op deze weg. Gewoon dubielen zijn het :( .

Snappen ze dan niet dat ze het voor ons (wat normalere motorrijders) verpesten.

Je spreek je in deze twee zinnen toch echt wel een beetje tegen. Misschien is het in andere mensen z'n ogen wel zeer asociaal hoe "jullie" je voortbewegen op de weg.

Conclusie: met zeuren op andere schiet je niks mee op..
 
Ja en vreemd genoeg doet het "probleem" wat TS beschrijft zich alleen voor in Nederland. In zo goed als elk ander europees land maken automobilisten ruimte voor motorrijders zodat deze kunnen inhalen. Gaat niet fout want er wordt door elke verkeersdeelnemer rekening mee gehouden. Alleen hier (Nederland) blijven de autobestuurdertjes zich stug breed maken en rijdt iedereen als kip zonder kop op de automatische piloot zonder een beetje tolerant te zijn naar andere weggebruikers.
Ja, leuk, maar tolerantie is tweerichtingsverkeer. Ik vind dat je als motorrijder niet hoeft te verwachten dat alles en iedereen voor je aan de kant gaat (tenzij je op zo'n discoding rijdt).

Rekening houden met elkaar betekent ook dat je effe wacht met inhalen, dat je een ander de ruimte geeft en dat je niet als een zotte langs een groepje fietsers raast. Ons plezier hoeft natuurlijk niet het plezier van anderen te verpesten.

De weg is van ons allemaal, zo simpel is het.
 
Het is tijd dat ze hier in Brabant eens een raceterreintje aanleggen voor ons. :}
Hoeven we op de openbare weg niet zo te scheuren.(als dUbbielen)

Ad
 
Ja, leuk, maar tolerantie is tweerichtingsverkeer. Ik vind dat je als motorrijder niet hoeft te verwachten dat alles en iedereen voor je aan de kant gaat (tenzij je op zo'n discoding rijdt).

Rekening houden met elkaar betekent ook dat je effe wacht met inhalen, dat je een ander de ruimte geeft en dat je niet als een zotte langs een groepje fietsers raast. Ons plezier hoeft natuurlijk niet het plezier van anderen te verpesten.

De weg is van ons allemaal, zo simpel is het.
En die ruimte krijg je dus gewoon praktisch nooit hier. Ik lees nergens dat die gasten hun inhaalmogelijkheid afdwongen. Het enige wat ik lees is dat TS in een koekblik (mee)reed met een snelheid van 50 waar eigenlijk 30 verantwoord was en dat de mogelijkheid daar was voor motorrijders om in te halen. Ik kan de situatie niet inzien want ik was er niet bij maar ik vind het een beetje kinderachtig om met het vingertje te zwaaien bij een krappe inhaalmaneuvre waar eigenlijk niks fout gaat als je aangeeft dat je wel zo nu en dan de 230 aantikt.
 
En die ruimte krijg je dus gewoon praktisch nooit hier. Ik lees nergens dat die gasten hun inhaalmogelijkheid afdwongen. Het enige wat ik lees is dat TS in een koekblik (mee)reed met een snelheid van 50 waar eigenlijk 30 verantwoord was en dat de mogelijkheid daar was voor motorrijders om in te halen.

Oftewel : zeer onoverzichtelijk

onoverzichtelijk = niet inhalen

Ik kan de situatie niet inzien want ik was er niet bij maar ik vind het een beetje kinderachtig om met het vingertje te zwaaien bij een krappe inhaalmaneuvre waar eigenlijk niks fout gaat als je aangeeft dat je wel zo nu en dan de 230 aantikt.
Zo hard gaat mijn motor iig niet
;)
 
...Nu reden wij in de bebouwde kom op een smal slingerweggetje...

Als wel iets vervelend is, is het achter een blik te zitten op een slingerweggetje. Die remmen altijd op precies de verkeerde momenten in de bocht, gaan er met een truttengangetje doorheen enz. Als ik de afweging gemaakt heb of het voor míj gevaarlijk is, daarna voor het overige verkeer, zal ik er ook zeker langs gaan.

Maar aan de andere kant ken ik A: de situatie niet en B: heb ik, behalve de MM'04 nog nooit in een groep motoren gereden. Wat ik me wel kan voorstellen is dat je gevaarlijke situaties kan creëren door als groep in te halen. De eerste t/m de vierde denkt: "Oh kan makkelijk". De vijfde t/m de zevende denkt: "Dat wordt krap". En de rest denkt: "Fuck waarom heb ik dat nu gedaan???"


[edit]wat stijlfouten[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Het is dan ook daarentegen O-)


En ook "heb ik dat nu gedaan" ipv "had ik dat nu gedaan", vandaar mijn stijlfout edit. Hmm misschien moet ik maar eens wat minder gaan miepen over mijn schrijfvautenfouten.

[edit]Nee sorry, kan het toch niet laten[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan