Asociaal motorrij gedrag

Uuh ff offtopic sorry,
Mark, wanneer houdt die PvG nu weer eens de Lithoijense auto- en motorshow?? Ik heb er speciaal gitaar voor leren spelen gvd

Komt eraan hoorde ik......... O-)

IK ben erbij!!! :}

PS Pieter heb het druk met de revisie van zijn splinternieuwe ZX10R ;)

HIj mist z'n oude betrouwbare kwak (alhoewel die nu ook stilstaat :X ) Maar hij wil NIET ruilen :P
 
En die ruimte krijg je dus gewoon praktisch nooit hier. Ik lees nergens dat die gasten hun inhaalmogelijkheid afdwongen. Het enige wat ik lees is dat TS in een koekblik (mee)reed met een snelheid van 50 waar eigenlijk 30 verantwoord was en dat de mogelijkheid daar was voor motorrijders om in te halen. Ik kan de situatie niet inzien want ik was er niet bij maar ik vind het een beetje kinderachtig om met het vingertje te zwaaien bij een krappe inhaalmaneuvre waar eigenlijk niks fout gaat als je aangeeft dat je wel zo nu en dan de 230 aantikt.
Dan moet je toch maar eens goed lezen!

Ik moet dit toch even kwijt en kon geen ander bestaand topic vinden waar dit kon.

Rijden mijn vriend en ik vandaag in koekblik '( in Terheijden horen we veel motor geluid en ja hoor, er kwam een hele groep racers bij ons achterop.
Nu reden wij in de bebouwde kom op een smal slingerweggetje tussen de huizen en geparkeerde auto's, gewoon netjes 50. Al zijn daar de omstandigheden eigenlijk dat het een 30km zone zou kunnen zijn (is gelukkig niet zo). Oftewel : zeer onoverzichtelijk.
Gaan die dubielen, want zo gedroegen ze zich op dat moment, gewoon inhalen |( |( |( . En dat met tegemoet komend verkeer en fietsers (en noem de rest maar op wat rond 1uur op een zaterdag rond rijd). Drie haalde het maar net. En dan maar ook maar net met de tegenligger. En dat terwijl nog geen km verder je weer 80 mag. Het is dat wij er rekening mee hielden dat ze gingen inhalen en de tegenligger van schrik remde, maar anders ... ;(

Nu zijn wij ook stevige doorrijders 8-( (snelheidsmeter wordt alleen bij camera's gecontroleerd O-) ), maar in de BB en dan op deze weg. Gewoon dubielen zijn het :( .

Snappen ze dan niet dat ze het voor ons (wat normalere motorrijders) verpesten.
Straks is iedereen op een SS en in het leer een aso in de ogen van de niet motorrijdende mens.

Ik ben het tenminste kwijt.

PS. Ze hadden geen MF-sticker en ik moet toegeven, die mille maakte wel een schitterend geluid. Het was acht man op een mille, R1, GSX-R 1000 en 1300 en nog wat van dat soort snelle jongens.
 
Ach, doen we allemaal wel eens iets wat niet kan, door rood rijden, oranje stoplichtje pakken, te hard rijden ... Noem het allemaal maar op O-)

Hoor zelf die rij instructeur van me nog steeds roepen in dat linker oortje: "Hard rijden waar het kan!" ;)

Dus houdt ik mij zelf daar zoveel mogelijk aan ;)
 
Drie haalde het maar net. En dan maar ook maar net met de tegenligger. En dat terwijl nog geen km verder je weer 80 mag. Het is dat wij er rekening mee hielden dat ze gingen inhalen en de tegenligger van schrik remde, maar anders ...
Dan moet je toch maar eens goed lezen!
Staat nog steeds niet dat ze het afdwongen alleen dat de inhaalactie te krap was. Btw, sommige mensen schrikken al als ze nog een kilometer de ruimte hebben.

Onder afdwingen versta ik bumperkleven, pushen en dat soort acties.
 
Ach, doen we allemaal wel eens iets wat niet kan, door rood rijden, oranje stoplichtje pakken, te hard rijden ... Noem het allemaal maar op O-)

Hoor zelf die rij instructeur van me nog steeds roepen in dat linker oortje: "Hard rijden waar het kan!" ;)

Dus houdt ik mij zelf daar zoveel mogelijk aan ;)


Wat is er mis met oranje stoplichtje pakken???

Groen en oranje is GASSSSSS

Rood is stoppen
 
Ik had afgelopen vrijdag last van asociaal koekblik gedrag :( .

Was zo'n Golf bestuurder die het blijkbaar niet kon hebben dat ik vooraan ging staan bij het stoplicht. Hij ging mij namelijk net voor een bocht naar rechts, rechts inhalen |( . Ik reed op dat moment achter een stadsbus en kon die niet inhalen voor die bocht. Toen die golf mij dus in had gehaald, ben ik er daarna weer voorbij gegaan en ging toen ook vlak voor een tegenligger langs. Zullen ze me ook wel asociaal gevonden hebben, maar dat werd uitgelokt door die andere koekblikbestuurder.
 
Ik had afgelopen vrijdag last van asociaal koekblik gedrag :( .

Was zo'n Golf bestuurder die het blijkbaar niet kon hebben dat ik vooraan ging staan bij het stoplicht. Hij ging mij namelijk net voor een bocht naar rechts, rechts inhalen |( .
rechts ingehaald worden = onnodig links rijden O-)
 
Ik moet eerlijk toegeven dat ik deze week al geregeld heb lopen vloeken op debiele motorrijders. Deze motorrijders menen namelijk dat ze niet hoeven te stoppen voor een stopstreep. Met als resultaat dat ik deze week al twee keer een noodstop heb moeten maken met mijn koekblik.
Even een situatie schets. De doorgaande weg maakt een scherpe bocht naar links en van rechts is er nog een weggetje. Dit weggetje van rechts heeft een stopbord omdat het zicht nul komma nul is daar vawege de huizen. Je kunt de situatie pas overzien als je op het kruispunt bent.
En toch zijn er nog altijd mensen die menen dat je niet zo nodig hoeft te stoppen want dat is zo lastig bergop (nouja berg heuveltje).
Natuurlijk zijn er ook koekblikkers die dit doen, maar ik had van motorrijders toch wel beter verwacht. Je bent nu eenmaal kwetsbaar en als je niets van te voren ziet kun je gewoon beter stoppen en even kijken.
 
Ben het wel met BikerGirl eens dat zo'n gedrag binnen de bebouwde kom niet kan.
Ze zullen zelf wel geen kinderen hebben die onverwachts over zouden kunnen steken.
Ik ben zeker geen moraalridder maar binnen de bebouwde kom houd ik me dus echt wel aan de regels - 50 waar je 50 mag en 30 waar je 30 MOET.
Het staat er niet voor jan lul.


Wat je buiten de bebouwde kom doet moet je zelluf weten maar niet komen zeiken hier als het fout gaat.
 
Laatst bewerkt:
wel aan de regels - 50 waar je 50 mag en 30 waar je 30 MOET.
Het staat er niet voor jan lul.
dat is het nou juist...9 v/d 10 keer staat het er WEL voor jan lul. ken meer 30/50 wegen waar het absolute onzin is dan wegen waar het nodig is..
 
1 rijstrook per kant en je wordt rechts ingehaald :?
Ja ik reed gewoon iets uit het midden van de rijstrook, en hij kwam me dus rechts voorbij, over de fietsstrook |( .
Ik zie hem wel vaker rijden, dus heb volgende keer een extra spiegel denk ik O-)
 
haha, ook weer overdreven...maar ging uit van 2 banen elke kant op..is hier heel gangbaar in de bbk nl dus begreep niet wat er aso van de golf was behalve dat ie het straatbeeld vervuild ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan