Ik ben net terug van een weekendje sturen.
Ik heb me echt talloze keren flink gestoord aan groepen motorrijders die inhalen op manieren die echt niet kunnen. En waarvan ik uberhaupt niet snap dat iemand die niet levensmoe is zoiets onderneemt.
Het gaat meestal zo: Het is ietwat te druk op een stuurweg. Groep komt er aan. Wij rijden zelf in een baksteentje op de rechte stukken. Ze wringen zich vervolgens tussen je in. Daar begint het al. Die ruimte (en geen lange stukken hoor, we houden de baksteen klein) houden we niet open zodat een of andere loser zn motor daar tussen kan vrotten. Opzouten dus.
Vervolgens steken ze je voorbij op punten dat het echt niet kan, in de bocht ook, maakt ze niks uit. Tuurlijk, ze hebben wel overzicht, maar echt nul ruimte meer om hun hachje te redden.
Ok, dit is al storend, maar een paar echte raggers hou je altijd, niet zo'n ramp, meestal rijden die ook altijd hard en ook veel sneller door een bocht en zijn ze dus maar een momentje bij je en gelijk weer weg. Die rijden ook niet met zn twintigen. Ik zal er alleen niet om rouwen als ze frontaal ergens opklappen door een fout, maar heb er weinig last van.
Maar er is nog een hele schare aan groepen die vooral zo hard moeten rijden als ze denken te kunnen en vooral hun veel te grote rijgroep bij elkaar willen houden. En een grote groep kent bijna automatisch al mensen die rijden op een verschillend niveau. Ik heb het idee dat het vooral 'tourende' groepen waren met veel sportfietsen en BMW boxer's. Maar ja dat is logisch, het zijn ook de best verkochte motoren. En het waren vooral Duitsers en belgen, maar ja daar zijn ook de stuurweggetjes dus dat is ook wel logisch.
Alleen snap ik niet:
-Waarom moet je zonodig in een groep van 6 of meer tot soms wel 20 man rijden? Wat is daar voor lol aan? Je creëert alleen maar dit soort situaties, want ze willen bij elkaar blijven en dat lukt ze niet. Spreek dan ergens weer af op je terras waar je toch de rest van de dag zit en splits je groep. Dan kun je ook de wat snelleren bij elkaar zetten en de slomeren. Heeft iedereen lol. Als je elkaar kwijt bent kun je bellen, iedereen heeft een trillende mobiel tegenwoordig.
-En waarom moet je als je voorganger een of andere actie uitfreet die precies nadoen en waarom is het erg als je even niet precies achter elkaar zit met je groep? Als het druk is dan is het na een ingehaalde auto ook nog druk. En zijn je vrienden dan zulke goede vrienden dat ze niet ergens op je wachten als er wat auto's voor je zitten? Is het dan onmogelijk even te wachten met inhalen tot een geschikter recht of overzichtelijk stukje weg?
Het idiote is dat ze vaak alleen de fouten van de voorrijder of degene voor zich kopiëren. De bocht mooi pakken is er niet bij, het is vaak zo hard mogelijk en dat betekent dan zo rechtop mogelijk en op welke weghelft ze zitten maakt niet uit.
Toppunt gisteren was een Belgische sukkel op een grijze GSX-F die zn vriendjes achterna dacht te kunnen met zijn rechtop door de bocht rijstijl en kansloos een auto wilde passeren. Hij stond bijna stil in de bocht én zat bijna bovenop een tegenligger.
Mijn ergernis is dat ze door hun beroerde rijstijl anderen hun risico's aan anderen opdringen. (En ik denk dat dit soort groepen funest zijn voor het oprukken van wegafsluitingen voor motorrijders).
En een ander belangrijk ergernis is dat ze voor een ander ook de bochtjes verneuken, nog erger dan die slome auto's. Ik zit niet te wachten op van die eikels die tussen je in komen rijden en je lijnen verneuken.
Ik heb ook het idee dat ze meer willen dan ze kunnen. (een snellere rijder voor zich bijhouden door idioterie uit te halen) Het maakt niet uit als je niet zo snel bent als degene voor je. Ik heb na een ongeluk ook een tijd last gehad met snel door de bochtjes gaan. Nu het weer heel lekker gaat blijven er toch altijd snellere. Maakt niet uit, je moet gewoon niet boven je vaardigheden rijden.
Als je de groepen klein houdt en goede afspraken maakt om op elkaar te wachten na mooie stukken dan is er niks aan de hand en kan iedereen fatsoenlijk rijden op eigen tempo.
Gelukkig hebben we op de meeste stukken geen achteropkomende groepen motorrijders gehad, eigenlijk alleen in Vianden en in Belgie op Baraque Michel. Mooi stukje op weg naar huis, maar druk.
Ik heb me echt talloze keren flink gestoord aan groepen motorrijders die inhalen op manieren die echt niet kunnen. En waarvan ik uberhaupt niet snap dat iemand die niet levensmoe is zoiets onderneemt.
Het gaat meestal zo: Het is ietwat te druk op een stuurweg. Groep komt er aan. Wij rijden zelf in een baksteentje op de rechte stukken. Ze wringen zich vervolgens tussen je in. Daar begint het al. Die ruimte (en geen lange stukken hoor, we houden de baksteen klein) houden we niet open zodat een of andere loser zn motor daar tussen kan vrotten. Opzouten dus.
Vervolgens steken ze je voorbij op punten dat het echt niet kan, in de bocht ook, maakt ze niks uit. Tuurlijk, ze hebben wel overzicht, maar echt nul ruimte meer om hun hachje te redden.
Ok, dit is al storend, maar een paar echte raggers hou je altijd, niet zo'n ramp, meestal rijden die ook altijd hard en ook veel sneller door een bocht en zijn ze dus maar een momentje bij je en gelijk weer weg. Die rijden ook niet met zn twintigen. Ik zal er alleen niet om rouwen als ze frontaal ergens opklappen door een fout, maar heb er weinig last van.
Maar er is nog een hele schare aan groepen die vooral zo hard moeten rijden als ze denken te kunnen en vooral hun veel te grote rijgroep bij elkaar willen houden. En een grote groep kent bijna automatisch al mensen die rijden op een verschillend niveau. Ik heb het idee dat het vooral 'tourende' groepen waren met veel sportfietsen en BMW boxer's. Maar ja dat is logisch, het zijn ook de best verkochte motoren. En het waren vooral Duitsers en belgen, maar ja daar zijn ook de stuurweggetjes dus dat is ook wel logisch.
Alleen snap ik niet:
-Waarom moet je zonodig in een groep van 6 of meer tot soms wel 20 man rijden? Wat is daar voor lol aan? Je creëert alleen maar dit soort situaties, want ze willen bij elkaar blijven en dat lukt ze niet. Spreek dan ergens weer af op je terras waar je toch de rest van de dag zit en splits je groep. Dan kun je ook de wat snelleren bij elkaar zetten en de slomeren. Heeft iedereen lol. Als je elkaar kwijt bent kun je bellen, iedereen heeft een trillende mobiel tegenwoordig.
-En waarom moet je als je voorganger een of andere actie uitfreet die precies nadoen en waarom is het erg als je even niet precies achter elkaar zit met je groep? Als het druk is dan is het na een ingehaalde auto ook nog druk. En zijn je vrienden dan zulke goede vrienden dat ze niet ergens op je wachten als er wat auto's voor je zitten? Is het dan onmogelijk even te wachten met inhalen tot een geschikter recht of overzichtelijk stukje weg?
Het idiote is dat ze vaak alleen de fouten van de voorrijder of degene voor zich kopiëren. De bocht mooi pakken is er niet bij, het is vaak zo hard mogelijk en dat betekent dan zo rechtop mogelijk en op welke weghelft ze zitten maakt niet uit.
Toppunt gisteren was een Belgische sukkel op een grijze GSX-F die zn vriendjes achterna dacht te kunnen met zijn rechtop door de bocht rijstijl en kansloos een auto wilde passeren. Hij stond bijna stil in de bocht én zat bijna bovenop een tegenligger.
Mijn ergernis is dat ze door hun beroerde rijstijl anderen hun risico's aan anderen opdringen. (En ik denk dat dit soort groepen funest zijn voor het oprukken van wegafsluitingen voor motorrijders).
En een ander belangrijk ergernis is dat ze voor een ander ook de bochtjes verneuken, nog erger dan die slome auto's. Ik zit niet te wachten op van die eikels die tussen je in komen rijden en je lijnen verneuken.
Ik heb ook het idee dat ze meer willen dan ze kunnen. (een snellere rijder voor zich bijhouden door idioterie uit te halen) Het maakt niet uit als je niet zo snel bent als degene voor je. Ik heb na een ongeluk ook een tijd last gehad met snel door de bochtjes gaan. Nu het weer heel lekker gaat blijven er toch altijd snellere. Maakt niet uit, je moet gewoon niet boven je vaardigheden rijden.
Als je de groepen klein houdt en goede afspraken maakt om op elkaar te wachten na mooie stukken dan is er niks aan de hand en kan iedereen fatsoenlijk rijden op eigen tempo.
Gelukkig hebben we op de meeste stukken geen achteropkomende groepen motorrijders gehad, eigenlijk alleen in Vianden en in Belgie op Baraque Michel. Mooi stukje op weg naar huis, maar druk.