Asociaal rijgedrag van groepen motorrijders

Status
Niet open voor verdere reacties.
Toch wel leuk met 14 motoren op stap, allemaal dezelfde hobby nl motorrijden en toevallig op hetzelfde merk..........en de reacties waren achteraf ook positief.... niks mis mee....

[afbeelding]
nee dat kan echt niet hoor, met meer als drie motoren ben je per difinitie associaal en niet goed bezig....dus opdelen die groep want met z'n allen heb je toch geen lol :N
laten we allemaal nou ons leven aanpassen naar zoals Zed het wilt want dan komt het allemaal goed |(

kijk mafketels kom je in elke vorm tegen, maar die zijn ten opzichte van de normale motorrijders op een handje te tellen...'t is maar waar je op let he... :W

en mensen met opmerkingen over anderen die zich dood mogen rijden vind ik persoonlijk ook per definitie knuppels :r
 
Laatst bewerkt:
Ohja, zo kan het ook, met z'n 5'en op de niet toeristische wegen. in de buurt van Bad Iburg (Teutoburgerwald). Daar heb je absoluut geen last van de drukte, nouja op een 1 plaats na dan, Lienen, toen we een hapje gingen eten......




full
 
Toch wel leuk met 14 motoren op stap, allemaal dezelfde hobby nl motorrijden en toevallig op hetzelfde merk..........en de reacties waren achteraf ook positief.... niks mis mee....

[afbeelding]


hier kan ik mij bij aansluiten,
vooraf hebben wij onze eigen regels, zoals niet inhalen, baksteenformatie enz.

persoonlijk vind ik het leuk om in ee groep te rijden, maar die moet niet groter worden dan ongeveer 15
 
Geen idee wat anderen vinden van mijn rijstijl maar ik blijf niet achter auto's/motoren/tekkers/vrachtwagens hangen als die niet doorrijden. Oftewel: zo snel mogelijk inhalen als het kan :)

Als je mij in wilt halen is dat jou pakkie-an, en jij zorgt maar dat je langs mij komt zonder me te hinderen. Inhalen op dezelfde baan is echt een no-go! Niemand die dat verwacht, zowel de motrrijder als de automobilisten eromheen niet. En daarbij is t ook nog eens zwaar irritant.
Daar denken die Duitsers toch heel anders over, die gaan gewoon aan de kant en laten je er voorbij :}
 
Dat laatste is wel weer uit de route he. ;)

Omhoog vanuit het zuiden zijn ze best leuk die bochtjes van Baraque Michel, die hoogvlakte achtige baan erna is geen hol aan. Vorige keer hebben we er echt leuk kunnen rijden zelfs.

Slecht wegdek heb ik niet meer zo veel last van sinds ik een allroad heb.

ach, wat is uit de route....
mijn maat en ik zitten meestal op zaterdag om 08.00 uur op de fiets en zijn niet voor 20.00 uur terug. Er zijn vanuit Limburg zoveel mooie routes te rijden, die echt niet langer dan 300 á 350 km zijn en dat is best te doen op 12 uurtjes..

België vind ik steeds minder aan: het wegdek wordt er met de week slechter en dat is niet fijn op een V-Max. Mijn maat heeft er allemaal geen probleem mee met zijn GS.

Nordeiffel wordt ook steeds minder, juist door die idioten waar jij en ik ons aan ergeren. De meeste mooie bochtenweggetjes zijn al verboden gebied in het weekend en de jongens in het groen (geen Kawarijders overigens...) staan achter elke boom met een laserpistool. :(

We betrappen ons erop, steeds verder van huis uit te komen, of het nou omgeving Diekirch (Luxemburg) of Cochem aan de moezel is, het rijden in onontdekt gebied is wel weer leuk en je rechterhand is automatisch iets minder nerveus ;)

Als dat nog een paar weken zo doorgaat , rijden we waarschijnlijk gewoon voor de lol een dagje naar Tirol ofzo, voor ons is de lol er in de grensstreek zo'n beetje vanaf.

Gewoon lekker :] en je niet storen aan die weekendrossi's die zo nodig hun opgevoerde yamakawasuki nogwat om een boompje willen vouwen.....
 
Laatst bewerkt:
Alleen snap ik niet:

-Waarom moet je zonodig in een groep van 6 of meer tot soms wel 20 man rijden? :? Wat is daar voor lol aan? Je creëert alleen maar dit soort situaties, want ze willen bij elkaar blijven en dat lukt ze niet. Spreek dan ergens weer af op je terras waar je toch de rest van de dag zit :W en splits je groep. Dan kun je ook de wat snelleren bij elkaar zetten en de slomeren. Heeft iedereen lol. Als je elkaar kwijt bent kun je bellen, iedereen heeft een trillende mobiel tegenwoordig.

Wij hebben gisteren met een groep van 21 motoren gereden, lekker "asociaal" over de dijkjes scheuren met nog 20 mensen die de dezelfde hobby en passie van het motorrijden delen, en we hebben hartstikke veel lol gehad, ook op het terras !! :]

En voor de rest, lekker belangrijk..............
 
ach, wat is uit de route....
mijn maat en ik zitten meestal op zaterdag om 08.00 uur op de fiets en zijn niet voor 20.00 uur terug. Er zijn vanuit Limburg zoveel mooie routes te rijden, die echt niet langer dan 300 á 350 km zijn en dat is best te doen op 12 uurtjes..

België vind ik steeds minder aan: het wegdek wordt er met de week slechter en dat is niet fijn op een V-Max. Mijn maat heeft er allemaal geen probleem mee met zijn GS.

Nordeiffel wordt ook steeds minder, juist door die idioten waar jij je aan ergert. De meeste mooie bochtenweggetjes zijn al verboden gebied in het weekend en de jongens in het groen (geen Kawarijders...) staan achter elke boom met een laserpistool. :(

We betrappen ons erop, steeds verder van huis uit te komen, of het nou omgeving Diekirch (Luxemburg) of Cochem aan de moezel is, het rijden in onontdekt gebied is wel weer leuk en je rechterhand is automatisch iets minder nerveus ;)

Nog een paar weken en we rijden waarschijnlijk gewoon voor de lol een dagje naar Tirol ofzo, voor ons is de lol er in de grensstreek zo'n beetje vanaf.

Gewoon lekker :] en je niet storen aan die weekendrossi's die zo nodig hun opgevoerde yamakawasuki nogwat om een boompje willen vouwen.....

Oh ik stoor me er op zo'n moment aan hoor, verder niet. Alleen waren er gister wel heel veel van die momenten, misschien was het de hitte. stoor ik me eerder en rijden de aso's aso-er. In Luxemburg was het verder gewoon geweldig.

Anyway, ik ga het topic maar laten sluiten, de reacties zijn overwegend treurig. Slechts een enkeling gaat er echt op in als voor of tegenstander van grote groepen en van waar welk inhaalgedrag kan, voor de rest is het vooral 'shoot the messenger' en elkaar napapegaaien, zo gaat het hier helaas maar al te vaak.
 
Oh ik stoor me er op zo'n moment aan hoor, verder niet. Alleen waren er gister wel heel veel van die momenten, misschien was het de hitte. stoor ik me eerder en rijden de aso's aso-er. In Luxemburg was het verder gewoon geweldig.

Anyway, ik ga het topic maar laten sluiten, de reacties zijn overwegend treurig. Slechts een enkeling gaat er echt op in als voor of tegenstander van grote groepen en van waar welk inhaalgedrag kan, voor de rest is het vooral 'shoot the messenger' en elkaar napapegaaien, zo gaat het hier helaas maar al te vaak.

Luxemburg is inderdaad briljant om deze tijd van het jaar...

Voor wat betreft grote groepen motorrijders: ik rijd elk jaar een paar toertochten mee, waarvan er 1 is met meer dan 200 motoren, die ook nog eens allemaal samen vertrekken. Het rijden in zo'n groep is vaak nog gevaarlijker dan ingehaald worden door andere motorrijders. Bij sommige mensen vraag ik mij echt af, waar ze in godsnaam hun rijbewijs vandaan hebben. Er zou tijdens de rijopleiding volgens mij veel meer nadruk moeten liggen op kijktechniek en bochtenwerk, want de meeste mensen die ik in zo'n toertocht tegenkom kunnen er werkelijk niks van.
Maar ja, dat zijn ook de mensen die bij een toertocht midden juni steevast te laat komen 's morgens, omdat de accu van de motor leeg was. Blijkt dat ding het hele jaar nog niet onder de deken uitgeweest te zijn |(
Waarom heb je dan een motor???

Misschien komen we elkaar binnenkort wel eens tegen in Malmédy bij de friettent of in Rascasse op Spa (waar je echt met de motor tot aan het circuit kunt rijden...)

Enne Luxemburg: [fluitermodus] ssssttt! nou is het daar nog leuk! ;) [/fluitermodus]

Groetjes,

De Vmax-Idioot
 
Oh ik stoor me er op zo'n moment aan hoor, verder niet. Alleen waren er gister wel heel veel van die momenten, misschien was het de hitte. stoor ik me eerder en rijden de aso's aso-er. In Luxemburg was het verder gewoon geweldig.

Anyway, ik ga het topic maar laten sluiten, de reacties zijn overwegend treurig. Slechts een enkeling gaat er echt op in als voor of tegenstander van grote groepen en van waar welk inhaalgedrag kan, voor de rest is het vooral 'shoot the messenger' en elkaar napapegaaien, zo gaat het hier helaas maar al te vaak.

Je bedoeld dat de reacties niet zijn, zoals jij gehoopt had... :?

En ook jammer... dat je op serieuze reacties maar niet ingaat, omdat het tegen jouw groepsgevoel en- of rijstijl indruist. Ik heb je iig nog geen enkele keer zien antwoorden op de opmerking dat je ook wat ruimte kunt maken voor een ander... Daarnaast roep je met jouw schrijfstijl en doodverwensingen nu eenmaal bepaalde dingen op, maar daar ga je gemakshalve maar aan voorbij... en dat is ook iets typisch MF's...

Kijk eerst eens naar die balk in je eigen ogen, voordat je wijst naar de splinters in die van een ander... succes en veel rijplezier gewenst... :)
 
Je bedoeld dat de reacties niet zijn, zoals jij gehoopt had... :?

En ook jammer... dat je op serieuze reacties maar niet ingaat, omdat het tegen jouw groepsgevoel en- of rijstijl indruist. Ik heb je iig nog geen enkele keer zien antwoorden op de opmerking dat je ook wat ruimte kunt maken voor een ander... Daarnaast roep je met jouw schrijfstijl en doodverwensingen nu eenmaal bepaalde dingen op, maar daar ga je gemakshalve maar aan voorbij... en dat is ook iets typisch MF's...

Kijk eerst eens naar die balk in je eigen ogen, voordat je wijst naar de splinters in die van een ander... succes en veel rijplezier gewenst... :)

Helemaal mee eens!
 
Luxemburg is inderdaad briljant om deze tijd van het jaar...

Voor wat betreft grote groepen motorrijders: ik rijd elk jaar een paar toertochten mee, waarvan er 1 is met meer dan 200 motoren, die ook nog eens allemaal samen vertrekken. Het rijden in zo'n groep is vaak nog gevaarlijker dan ingehaald worden door andere motorrijders. Bij sommige mensen vraag ik mij echt af, waar ze in godsnaam hun rijbewijs vandaan hebben. Er zou tijdens de rijopleiding volgens mij veel meer nadruk moeten liggen op kijktechniek en bochtenwerk, want de meeste mensen die ik in zo'n toertocht tegenkom kunnen er werkelijk niks van.
Maar ja, dat zijn ook de mensen die bij een toertocht midden juni steevast te laat komen 's morgens, omdat de accu van de motor leeg was. Blijkt dat ding het hele jaar nog niet onder de deken uitgeweest te zijn |(
Waarom heb je dan een motor???

Misschien komen we elkaar binnenkort wel eens tegen in Malmédy bij de friettent of in Rascasse op Spa (waar je echt met de motor tot aan het circuit kunt rijden...)

Enne Luxemburg: [fluitermodus] ssssttt! nou is het daar nog leuk! ;) [/fluitermodus]

Groetjes,

De Vmax-Idioot


Ach ja idd. 200 is me echt teveel, dat trekt me niet. En in Luxemburg is het wegdek ook vaak maar matig, alleen maakt dat me niet uit. Op een stijve gillende 4inlijn isw dat minder leuk.

Je bedoeld dat de reacties niet zijn, zoals jij gehoopt had... :?

En ook jammer... dat je op serieuze reacties maar niet ingaat, omdat het tegen jouw groepsgevoel en- of rijstijl indruist. Ik heb je iig nog geen enkele keer zien antwoorden op de opmerking dat je ook wat ruimte kunt maken voor een ander... Daarnaast roep je met jouw schrijfstijl en doodverwensingen nu eenmaal bepaalde dingen op, maar daar ga je gemakshalve maar aan voorbij... en dat is ook iets typisch MF's...

Kijk eerst eens naar die balk in je eigen ogen, voordat je wijst naar de splinters in die van een ander... succes en veel rijplezier gewenst... :)

Oh dat valt me sowieso tegen idd. Had ik dan dus de rat bij de staart? ;)

Zeg nou zelf, wat zijn reacties als 'ga 's dood , zeikerd en weetikwat waard? :?

Ik heb overigens geen mens nog met een verklaring zien komen waardoor het wel ok als je zonder zichtlijn op de verkeerde helft gaat rijden? :? Dat is net zo |( als oversteken zonder kijken of een auto in de file die zomaar van baan wisselt. Exact hetzelfde. Is dat een rijstijl tegenwoordig? :?

Ik maak ruimte voor een ander, staat er ook wel ergens. Ik vind het alleen storend dat het nodig is in die drukte. Als het een druktetreintje is en ik haal niet in, dan erger ik me aan iemand die vlak voor de bocht hard aan komt zetten, zn motor voor je parkeert en vervolgens nog trager dan een gemiddelde auto die bocht pakt en weer weg scheurt. Ja dat is een rijstijl, en wat voor een. _O-

Of als ze aan het begin van een bocht op de andere helft zitten en vervolgens terug willen komen als het al niet meer kan en ik dat voor ze mag oplossen, slim is anders. Blijkbaar is dat ook normaal? Dat is een rijstijl? :?

En dat allemaal omdat ze bij hun maatjes willen blijven....hoe |( is dat? :? Lekker veel zelfvertrouwen heb je dan, als dat je ego al deukt of je bang bent dat ze je laten staan.

Ik heb geen doodverwensing gemaakt, alleen gezegd waar ik geen medelijden mee heb. Dat valt misschien niet goed bij de bepaalde types ofzo?
 
Laatst bewerkt:
Tuurlijk zijn er genoeg die achterlijke capriolen uithalen... daarnaast maak je als mens ook wel eens een fout... ;)
 
Ach ik snap het wel ik erger me ook aan idioten, alleen vind ik andere dingen idioot. En gelukkig duurt het idd maar even en vervolg ik stoïcijns mijn weg.

;)
 
Tuurlijk zijn er genoeg die achterlijke capriolen uithalen... daarnaast maak je als mens ook wel eens een fout... ;)

Ja tuurlijk. Ik ook, zat. :P niet-populaire topics opnenen bv.

Maar dit soort fouten hoeft niemand te maken, die maak je alleen als je je opgenaaid voelt om de groep bij te houden of niet 'de slome' te willen zijn oid.
 
Blijft een onderwerp waar je niet uitkomt....

Gisteren ook weer de nodige 'verbazingen' gezien.....

1:
Op de mooi slinger weg tussen Lienen en Bad Iburg komt achter ons een 'local' jaja op een supersport; inhalen als een gek in onoverzichtelijke bochten. Waarbij hij zelfs een inhaal aktie moest afbreken omdat een tegenligger eraan kwam. Hoppa, vol in de remmen en er weer tussen vrotten vlak voor me.
Ach, zijn tijd komt wel waren mijn gedachten en als hij niet mij of de anderen die bij me waren 'meeneemt ' vanwege zijn onverantwoordelijke gedrag.

2:
Aan de andere kant kwamen we een paar chopperrijders achterop die gruwelijk de bochten aan het verpesten waren. Remmen in de bochten en hun tempo was om te huilen.... Aan hele rijgedrag kon je zien dat ze er niets van bakten.... Kortom, ik blijf echt niet achter zulke 'slow coaches( =zondagsrijders)', zo snel mogelijk voorbij... hebben ze ook zo min mogelijk 'last' van mij....

Ik heb een motor om pro-aktief en gezellig bezig te zijn....voor de duidelijkheid niet om te raggen.

En zondagsrijders kunnen beter met On-Route icm Google Earth bezig zijn....virtueel rijden (of is dit een heel verkeerde opmerking)
 
Laatst bewerkt:
pFft gisteren nog een groepie van die ducs... op "snelle motoren"

Nou mooi dat ik er tussendoor knalde


Dat gelul over die 2 cylinder ducs is zwaar overdreven. Heb ze ff aan mn uitlaat laten snuffelen met die die ouwe gsx1100F.


Gassies konden echt niet rijden _O-


Echt van die franse slakken vreters met imitatie pasta er door heen
 
Laatst bewerkt:
Blijft een onderwerp waar je niet uitkomt....

Gisteren ook weer de nodige 'verbazingen' gezien.....

1:
Op de mooi slinger weg tussen Lienen en Bad Iburg komt achter ons een 'local' jaja op een supersport; inhalen als een gek in onoverzichtelijke bochten. Waarbij hij zelfs een inhaal aktie moest afbreken omdat een tegenligger eraan kwam. Hoppa, vol in de remmen en er weer tussen vrotten vlak voor me.
Ach, zijn tijd komt wel waren mijn gedachten en als hij niet mij of de anderen die bij me waren 'meeneemt ' vanwege zijn onverantwoordelijke gedrag.

p'cies! zolang hij alleen zichzelf plat rijdt, heb ik er geen probleem mee. Wie zijn XXXX brandt moet op de blaren zitten. Nou weten die locals meestal wel, waar het wel en niet kan en dat kan voor ons "toeristen" nogal eens gevaarlijk uitzien...

2:
Aan de andere kant kwamen we een paar chopperrijders achterop die gruwelijk de bochten aan het verpesten waren. Remmen in de bochten en hun tempo was om te huilen.... Aan hele rijgedrag kon je zien dat ze er niets van bakten.... Kortom, ik blijf echt niet achter zulke 'slow coaches( =zondagsrijders)', zo snel mogelijk voorbij... hebben ze ook zo min mogelijk 'last' van mij....

Daar heb ik dus ook een schurfthekel aan. In Duitsland mag je buiten de bebouwde kom gewoon 100 rijden, maar sommige mensen schijnen dit niet te weten of durven inderdaad de bocht niet aan te snijden omdat ze bang zijn dat ze met hun vloerplanken aan de grond komen. Kijk als die heren en dames dat motorrijden noemen, swa, maar als je toch ziet dat er een groepje snellere motoren op je afkomt en dat de bochten vooruit te leuk zijn om te vernaggelen, dan ga je toch even een beetje meer naar rechts rijden. Zo moeilijk is dat niet..Misschien is het voor deze mensen een idee om ook eens een leren pak aan te trekken, durven ze misschien iets meer ;)
Ik heb een motor om pro-aktief en gezellig bezig te zijn....voor de duidelijkheid niet om te raggen.

En zondagsrijders kunnen beter met On-Route icm Google Earth bezig zijn....virtueel rijden (of is dit een heel verkeerde opmerking)

Helemaal mee eens, al wil ook ik wel eens af en toe meer naast mijn fiets hangen op een bochtig weggetje dan recht erop. Dat kan óók met een V-Max, wat anderen ook mogen beweren....

Ik kan bijna niet wachten tot zaterdag :]
 
Laatst bewerkt:
Ik begrijp de strekking, ergenis en bedoeling van Mr Zed, maar de manier waarop hij het opschrijft, en de manier hoe hij daarop reageert, zorgt ervoor dat zijn boodschap het doel ver voorbij schiet.......
Je bedoelt mischien niet dat een ander zich van jou mag doodrijden, maar het wordt wel zo opgevat.

Ik ben geen kinderachtige rijder, en ik ga zeer regelmatig met mijn groep andere groepjes voorbij. Soms gebeurt dat inderdaad minder makkelijk, en snap ik dat ze daar niet blij mee zijn, maar ze maken het er dan ook zelf naar.
Als je onnodig een ander blokkeert (op welke manier dan ook), ben je geen haar beter dan de automobilist die met 120 op de linker baan blijft rijden omdat je toch niet harder mag...... (maar daarom wens ik je nog geen ongeluk toe, hoogstens dat je zonder benzine komt te staan...).

Voor Internet (en dus ook MF) geld dat er over het algemeen ongenuanceerd gereageerd wordt, en dus dat de booschap zelden overkomt.

Onze groepjes rijden trouwens vrijwel allemaal met een route op de Garmin, en met een zendsysteem zodat we onderweg kunnen communiceren..... Dit voorkomt veel van de eerder genoemde problemen.
 
pFft gisteren nog een groepie van die ducs... op "snelle motoren"

Nou mooi dat ik er tussendoor knalde


Dat gelul over die 2 cylinder ducs is zwaar overdreven. Heb ze ff aan mn uitlaat laten snuffelen met die die ouwe gsx1100F.


Gassies konden echt niet rijden _O-


Echt van die franse slakken vreters

Goh, rijden ze een keer op toersnelheid is het ook niet goed.....en voor de rest dream on.... ;)
 
Blijft een onderwerp waar je niet uitkomt....

Gisteren ook weer de nodige 'verbazingen' gezien.....

1:
Op de mooi slinger weg tussen Lienen en Bad Iburg komt achter ons een 'local' jaja op een supersport; inhalen als een gek in onoverzichtelijke bochten. Waarbij hij zelfs een inhaal aktie moest afbreken omdat een tegenligger eraan kwam. Hoppa, vol in de remmen en er weer tussen vrotten vlak voor me.
Ach, zijn tijd komt wel waren mijn gedachten en als hij niet mij of de anderen die bij me waren 'meeneemt ' vanwege zijn onverantwoordelijke gedrag.

2:
Aan de andere kant kwamen we een paar chopperrijders achterop die gruwelijk de bochten aan het verpesten waren. Remmen in de bochten en hun tempo was om te huilen.... Aan hele rijgedrag kon je zien dat ze er niets van bakten.... Kortom, ik blijf echt niet achter zulke 'slow coaches( =zondagsrijders)', zo snel mogelijk voorbij... hebben ze ook zo min mogelijk 'last' van mij....

Ik heb een motor om pro-aktief en gezellig bezig te zijn....voor de duidelijkheid niet om te raggen.

En zondagsrijders kunnen beter met On-Route icm Google Earth bezig zijn....virtueel rijden (of is dit een heel verkeerde opmerking)

Ja zo'n set chopperaars kom je ook wel tegen idd. Dit weekend ook een paar Nederlanders, de voorste reed niet hard, maar de achterste was duidelijk aan het billen knijpen. Was een gevalletje 'de vrouw van de motorrijder wil ook aan de motor' denk ik. Kan leuk zijn, maar kat kan best even duren voor je dan mee komt.

Ik herken dat wel van hoe ik de allereerste keer reed jaren terug en ook wel de eerste keer na een ongeluk. Alles sloom, rechtuit en door de bocht. _O-

We gaan er dan ook aan voorbij, maar het was verder niet te druk en dat gaat dan vlot zodra het kan. Die een of twee bochten die ik door ze mis neem ik ze dan ook niet kwalijk, je moet ook wat geduld hebben met een ander.

Zelfde met een tractor ofzo, vervelend, maar ja je bent er toch min of meer 'te gast'.

Andersom ook, ik voel geen egodeuk als iemand me inhaalt.

Iemand die dat agressief en doelloos door de drukte met zn motor voor mn neus komt doen en denk 'vlot' te rijden door de kraan op t rechte stuk te openen en zo rechtop mogelijk maffe lijnen door de bocht rijdt stoor ik me wel aan.
 
Vind dat je niet iemand in bochten gaat inhalen, dat doe je gewoon niet anders schrikken ze zich de pleur..

Op rechte overzichtelijke stukken pak je ze. Het liefst met een flitser ad linkerkant
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan